19 września br. General Motors ogłosił rozpoczęcie projektu demonstracyjnego, mającego na celu zbadanie potrzeb rynkowych i akceptacji wśród klientów Korei dla pojazdów z napędem elektrycznym.
Do projektu włączono flotę pojazdów z napędem elektrycznym zaprojektowanych na podstawie modelu Chevrolet Cruze, który wcześniej odniósł duży sukces. Dzięki współpracy nad rozwojem tego projektu pomiędzy firmami GM DAT, LG Chem oraz LG Electronics, elektryczne modele Chevroleta Cruze staną się częścią floty demonstracyjnej, która zostanie uruchomiona początkowo w Seulu, stolicy Korei Południowej.
Projekt ten ma na celu poszerzenie wiedzy i możliwości koncernu GM w obszarze elektryfikacji samochodów, w tym w zakresie napędów elektrycznych, akumulatorów, kontroli mocy i ładowania. Dzięki projektowi, na podstawie eksploatacji w rzeczywistych warunkach, uzyskane zostaną dane o poziomie akceptacji wśród klientów dla pojazdów z napędem elektrycznym, a także informacje o ich zachowaniach podczas prowadzenia takich pojazdów i ładowania akumulatorów, przy jednoczesnym współdzieleniu kosztów i zasobów. Jest to kluczowa inicjatywa koncernu GM w ramach globalnej strategii rozwoju pojazdów napędzanych elektrycznie. Ten projekt demonstracyjny został przyjęty do wdrożenia już pod koniec października tego roku. Floty demonstracyjne koncernu GM i jego partnerów będą uruchamiane pod koniec tego roku także w innych aglomeracjach.
Flota demonstracyjna modelu Chevrolet Cruze EV (skrót od „Electric Vehicle”, który oznacza pojazd z napędem elektrycznym) będzie pierwszą wprowadzoną na drogi flotą pełnowymiarowych sedanów z napędem elektrycznym, które będą zasilane akumulatorami firmy LG Chem i układami napędowymi (np.silnik/inwertor) firmy LG Electronics. Uruchomiona w Korei Południowej flota demonstracyjna będzie składała się z różnych wersji modelu Chevrolet Cruze oraz Lacetti Premiere. Pojazdy te są aktualnie sprzedawane przez koncern GM w Korei Południowej pod marką lokalną.
„Ten projekt demonstrujący model elektryczny Chevroleta Cruze umacnia pozycję koncernu GM jako lidera rozwoju pojazdów z napędem elektrycznym i technologii ekologicznych, jednocześnie rozbudowując ofertę samochodów hybrydowych oraz modelu Chevrolet Volt”, powiedział Karl Stracke, wiceprezes GM ds. globalnej inżynierii. „Mamy zamiar zastosować nasze doświadczenia zdobyte przy tym i innych projektach demonstracyjnych, dzięki czemu będziemy mogli dostarczać naszym klientom najlepsze na świecie samochody”.
Model Chevrolet EV jest wyposażony w akumulator o pojemności 31 kWh, generujący maksymalną moc 150 kW. Flota demonstracyjna będzie szczegółowo nadzorowana w celu obliczenia zasięgu, który pojazd tego rozmiaru może osiągnąć w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Według testów przeprowadzonych przez LG Chem pojazdy te mogą osiągnąć zasięg nawet do 160 km (100 mil). Samochody biorące udział w projekcie charakteryzują się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h (60 mil/h) w 8,2 sekundy, przy maksymalnej prędkości na poziomie 165 km/h (102,5 mili/h).
Korzystając z typowego gniazdka domowego o napięciu 220 v, model Cruze EV może zostać naładowany „do pełna” już w 8-10 godzin. Jednym z celów floty demonstracyjnej jest także sprawdzenie specjalnego oprogramowania do szybkiego ładowania akumulatorów, które może znacząco skrócić czas ładowania.
„Choć pozostało jeszcze wiele do zrobienia, to już sam fakt, że potrafiliśmy przygotować taki model w mniej niż rok, pokazuje jak bardzo obiecujące plany szykujemy dla naszych klientów w Korei i na całym świecie”, powiedział Mike Arcamone, prezes i dyrektor wykonawczy GM DAT.
Podczas gdy w innych modelach zestawy akumulatorowe zajmują powierzchnię bagażową samochodu, w Chevrolecie Cruze EV akumulatory zostały zamontowane w podwoziu. Pozwala to uzyskać taką samą pojemność przestrzeni bagażowej, jak w konwencjonalnych pojazdach z silnikami spalinowymi.
„Rozwój krajowego rynku pojazdów elektrycznych ma istotne znaczenie dla współpracy pomiędzy firmami GM DAT i LG Chem”, powiedział Peter Bahnsuk, wiceprezes i dyrektor wykonawczy LG Chem. „W ostatnich dwóch latach utrwaliliśmy nasze partnerstwo z koncernem GM, a teraz mamy nadzieję na to samo z firmą GM Daewoo w naszym kraju”.
Od roku 2008 koncern GM pracuje z firmą LG Chem, będąca wyłącznym dostawcą szerokiej gamy ogniw do akumulatorów modelu Chevrolet Volt, który także jest pojazdem elektrycznym. Model Volt zostanie wprowadzony na rynek USA jeszcze w tym roku. Rozwój floty demonstracyjnej z Chevroletem Cruze EV pozwoli jeszcze bardziej pogłębić współpracę pomiędzy tymi firmami.
Do projektu włączono flotę pojazdów z napędem elektrycznym zaprojektowanych na podstawie modelu Chevrolet Cruze, który wcześniej odniósł duży sukces. Dzięki współpracy nad rozwojem tego projektu pomiędzy firmami GM DAT, LG Chem oraz LG Electronics, elektryczne modele Chevroleta Cruze staną się częścią floty demonstracyjnej, która zostanie uruchomiona początkowo w Seulu, stolicy Korei Południowej.
Projekt ten ma na celu poszerzenie wiedzy i możliwości koncernu GM w obszarze elektryfikacji samochodów, w tym w zakresie napędów elektrycznych, akumulatorów, kontroli mocy i ładowania. Dzięki projektowi, na podstawie eksploatacji w rzeczywistych warunkach, uzyskane zostaną dane o poziomie akceptacji wśród klientów dla pojazdów z napędem elektrycznym, a także informacje o ich zachowaniach podczas prowadzenia takich pojazdów i ładowania akumulatorów, przy jednoczesnym współdzieleniu kosztów i zasobów. Jest to kluczowa inicjatywa koncernu GM w ramach globalnej strategii rozwoju pojazdów napędzanych elektrycznie. Ten projekt demonstracyjny został przyjęty do wdrożenia już pod koniec października tego roku. Floty demonstracyjne koncernu GM i jego partnerów będą uruchamiane pod koniec tego roku także w innych aglomeracjach.
Flota demonstracyjna modelu Chevrolet Cruze EV (skrót od „Electric Vehicle”, który oznacza pojazd z napędem elektrycznym) będzie pierwszą wprowadzoną na drogi flotą pełnowymiarowych sedanów z napędem elektrycznym, które będą zasilane akumulatorami firmy LG Chem i układami napędowymi (np.silnik/inwertor) firmy LG Electronics. Uruchomiona w Korei Południowej flota demonstracyjna będzie składała się z różnych wersji modelu Chevrolet Cruze oraz Lacetti Premiere. Pojazdy te są aktualnie sprzedawane przez koncern GM w Korei Południowej pod marką lokalną.
„Ten projekt demonstrujący model elektryczny Chevroleta Cruze umacnia pozycję koncernu GM jako lidera rozwoju pojazdów z napędem elektrycznym i technologii ekologicznych, jednocześnie rozbudowując ofertę samochodów hybrydowych oraz modelu Chevrolet Volt”, powiedział Karl Stracke, wiceprezes GM ds. globalnej inżynierii. „Mamy zamiar zastosować nasze doświadczenia zdobyte przy tym i innych projektach demonstracyjnych, dzięki czemu będziemy mogli dostarczać naszym klientom najlepsze na świecie samochody”.
Model Chevrolet EV jest wyposażony w akumulator o pojemności 31 kWh, generujący maksymalną moc 150 kW. Flota demonstracyjna będzie szczegółowo nadzorowana w celu obliczenia zasięgu, który pojazd tego rozmiaru może osiągnąć w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Według testów przeprowadzonych przez LG Chem pojazdy te mogą osiągnąć zasięg nawet do 160 km (100 mil). Samochody biorące udział w projekcie charakteryzują się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h (60 mil/h) w 8,2 sekundy, przy maksymalnej prędkości na poziomie 165 km/h (102,5 mili/h).
Korzystając z typowego gniazdka domowego o napięciu 220 v, model Cruze EV może zostać naładowany „do pełna” już w 8-10 godzin. Jednym z celów floty demonstracyjnej jest także sprawdzenie specjalnego oprogramowania do szybkiego ładowania akumulatorów, które może znacząco skrócić czas ładowania.
„Choć pozostało jeszcze wiele do zrobienia, to już sam fakt, że potrafiliśmy przygotować taki model w mniej niż rok, pokazuje jak bardzo obiecujące plany szykujemy dla naszych klientów w Korei i na całym świecie”, powiedział Mike Arcamone, prezes i dyrektor wykonawczy GM DAT.
Podczas gdy w innych modelach zestawy akumulatorowe zajmują powierzchnię bagażową samochodu, w Chevrolecie Cruze EV akumulatory zostały zamontowane w podwoziu. Pozwala to uzyskać taką samą pojemność przestrzeni bagażowej, jak w konwencjonalnych pojazdach z silnikami spalinowymi.
„Rozwój krajowego rynku pojazdów elektrycznych ma istotne znaczenie dla współpracy pomiędzy firmami GM DAT i LG Chem”, powiedział Peter Bahnsuk, wiceprezes i dyrektor wykonawczy LG Chem. „W ostatnich dwóch latach utrwaliliśmy nasze partnerstwo z koncernem GM, a teraz mamy nadzieję na to samo z firmą GM Daewoo w naszym kraju”.
Od roku 2008 koncern GM pracuje z firmą LG Chem, będąca wyłącznym dostawcą szerokiej gamy ogniw do akumulatorów modelu Chevrolet Volt, który także jest pojazdem elektrycznym. Model Volt zostanie wprowadzony na rynek USA jeszcze w tym roku. Rozwój floty demonstracyjnej z Chevroletem Cruze EV pozwoli jeszcze bardziej pogłębić współpracę pomiędzy tymi firmami.