W trzecim kwartale 2010 r., GM Uzbekistan planuje rozpoczęcie seryjnej produkcji nowego samochodu kompaktowego, oznaczonego roboczo kodem M300 - poinformowała agencja "Interfax", cytując źródła rządowe.
Brak jest informacji o właściwościach technicznych pojazdu, ale ma to być auto, podobne do Matiza, który jest obecnie produkowany w fabryce. Jednak nie jest to "zmodyfikowany Matiz, ale zupełnie nowy model".
Model M300 ma być produkowany w 50 tys. sztuk rocznie, z tego 20 tys. na eksport. Wartość projektu wynosi 124,45 mln dolarów i będzie finansowana z funduszy własnych i kredytów, zaciągniętych przez GM Uzbekistan.
Zakład, który poprzednio nazywał się UzDaewooAuto rozpoczął dzialalność w 1996 r., jako joint venture pomiędzy rządem Uzbekistanu i koreańskim koncernem Daewoo Motor.
W 2005 r. Uzbekistan odkupił 50 proc. udziałów od Daewoo i podpisał pod koniec 2007 r. umowę z General Motors na utworzenie GM Uzbekistan. Zgodnie z umową zakład miałby produkować 250 tys. aut marki Chevrolet. W spółce GM ma 25 proc. udziałów.
Brak jest informacji o właściwościach technicznych pojazdu, ale ma to być auto, podobne do Matiza, który jest obecnie produkowany w fabryce. Jednak nie jest to "zmodyfikowany Matiz, ale zupełnie nowy model".
Model M300 ma być produkowany w 50 tys. sztuk rocznie, z tego 20 tys. na eksport. Wartość projektu wynosi 124,45 mln dolarów i będzie finansowana z funduszy własnych i kredytów, zaciągniętych przez GM Uzbekistan.
Zakład, który poprzednio nazywał się UzDaewooAuto rozpoczął dzialalność w 1996 r., jako joint venture pomiędzy rządem Uzbekistanu i koreańskim koncernem Daewoo Motor.
W 2005 r. Uzbekistan odkupił 50 proc. udziałów od Daewoo i podpisał pod koniec 2007 r. umowę z General Motors na utworzenie GM Uzbekistan. Zgodnie z umową zakład miałby produkować 250 tys. aut marki Chevrolet. W spółce GM ma 25 proc. udziałów.