W 30 października Grupa Fiat/Chrysler przedstawiła, poza wynikami III kwartału 2012 r., także plany na najbliższe lata.
Grupa prognozuje, że w 2013 r. Fiat/Chrysler sprzeda 4,3-4,5 mln pojazdów wobec 5,5 mln w z planów w 2010 r. (tzw. Investor Day 2010) i 4,6-4,8 mln aut rok później (Investor Day 2010 – 6,6 mln).
Aktualna strategia Grupy zakłada, m.in.
Fiat/Chrysler stawia w najbliższych latach na uruchomienie produkcji w regionie EMEA (Europa, Bliski i Środkowy Wschód, Afryka) na rynki nowych modeli, z których najwięcej dotyczyć będzie marek Alfa Romeo i Fiat.
W przypadku Alfy Romeo Włochy pozostaną głównym miejscem produkcji. Odnośnie marki Fiat interesujące są zapowiedzi na lata 2015 i 2016. W tym okresie ma ruszyć produkcja sześciu nowych modeli (cztery w 2015 r. i dwa rok później), a dwa istniejące modele poddane zostaną modernizacji. Wszystkie będą wytwarzane poza Włochami ale nie wskazano konkretnych lokalizacji.
Podjęte działania mają umożliwić powrót do rentowności ze sprzedaży w Europie w latach 2015-2016.
Więcej w prezentacji Fiat Group - "Group’s views on European market and broad implications on its development plans for the future".
Grupa prognozuje, że w 2013 r. Fiat/Chrysler sprzeda 4,3-4,5 mln pojazdów wobec 5,5 mln w z planów w 2010 r. (tzw. Investor Day 2010) i 4,6-4,8 mln aut rok później (Investor Day 2010 – 6,6 mln).
Aktualna strategia Grupy zakłada, m.in.
- skupienie się na modelach 500 i Panda jako głównych autach marki Fiat
- ograniczenie promowania marki Lancia, za wyjątkiem modelu Ypsilon.
Fiat/Chrysler stawia w najbliższych latach na uruchomienie produkcji w regionie EMEA (Europa, Bliski i Środkowy Wschód, Afryka) na rynki nowych modeli, z których najwięcej dotyczyć będzie marek Alfa Romeo i Fiat.
W przypadku Alfy Romeo Włochy pozostaną głównym miejscem produkcji. Odnośnie marki Fiat interesujące są zapowiedzi na lata 2015 i 2016. W tym okresie ma ruszyć produkcja sześciu nowych modeli (cztery w 2015 r. i dwa rok później), a dwa istniejące modele poddane zostaną modernizacji. Wszystkie będą wytwarzane poza Włochami ale nie wskazano konkretnych lokalizacji.
Podjęte działania mają umożliwić powrót do rentowności ze sprzedaży w Europie w latach 2015-2016.
Więcej w prezentacji Fiat Group - "Group’s views on European market and broad implications on its development plans for the future".