W ramach partnerstwa, do budowy pojazdów specjalnego przeznaczenia (PBV) Hyundai i Kia wykorzystana zostanie skalowalna technologia deskorolki (skateboard) firmy Arrival. Firma Arrival opracowała własne oprogramowanie, materiały, komponenty i inne technologie do rozwoju pojazdów elektrycznych Generacji 2.0. Inwestycja jest częścią strategii Hyundai-Kia w zakresie rozwoju zelektryfikowanych pojazdów użytkowych
Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation ogłosiły strategiczną inwestycję w wysokości 100 mln euro (110 mln USD) w partnerstwo z firmą Arrival, brytyjskim startupem pojazdów elektrycznych.
Dzięki współpracy, Hyundai i Kia planują wprowadzić konkurencyjne cenowo, małe i średnie samochody dostawcze oraz inne pojazdy dla firm oferujących usługi typu przewóz osób i shuttle. Skalowalna platforma Arrival może być zastosowana w różnych typach pojazdów, które Arrival, Hyundai i Kia opracują w ramach linii pojazdów specjalnych.
Partnerstwo z firmą Arrival pomoże Hyundai i Kia zaspokoić szybko rosnący popyt na ekologiczne pojazdy użytkowe w Europie i przyspieszyć przemianę obu firm z producentów samochodów w dostawców ekologicznej mobilności.
Albert Biermann, Prezes i Dyrektor Działu Badań i Rozwoju w Hyundai Motor Group, oraz Denis Sverdlovsk, Dyrektor Zarządzający firmy Arrival, podpisali umowę dotyczącą inwestycji oraz wspólnego rozwoju pojazdów elektrycznych w centrali Hyundai i Kia w Seulu. Hyundai zainwestuje w projekt 80 milionów euro, natomiast Kia - 20 milionów euro.
- Oczekuje się, że rynek pojazdów ekologicznych w Europie gwałtownie wzrośnie z racji wprowadzenia regulacji dotyczących ochrony środowiska. Dzięki wspólnemu rozwojowi elektrycznych pojazdów użytkowych z firmą Arrival będziemy w stanie zdobyć przewagę konkurencyjną i stopniowo umacniać naszą pozycję lidera na globalnym rynku pojazdów ekologicznych, z Europą na czele - powiedział Albert Biermann.
- Arrival stworzył przełomową kategorię produktów - pojazdy elektryczne Generacji 2.0. Hyundai i Kia produkują niesamowite pojazdy o bezkompromisowej jakości i podzielają naszą wizję elektrycznej mobilności przyszłości. Partnerstwo strategiczne z Hyundai i Kia oznacza, że będziemy rozwijać pojazdy elektryczne Generacji 2.0 na cały świat i, co ważne, w bardzo bliskiej przyszłości - powiedział Denis Sverdlovsk, Dyrektor Zarządzający firmy Arrival.
Hyundai i Kia wykorzystają modułową, skalowalną platformę deskorolki (skateboard) firmy Arrival
Założona w 2015 r. firma Arrival posiada zakłady produkcyjne i centra badawczo-rozwojowe w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Singapurze, Rosji i Wielkiej Brytanii. Siła firmy leży w skalowanej platformie deskorolki (skateboard) o modułowej strukturze komponentów. Platforma w efektywny kosztowo sposób łączy zestaw akumulatorów, silnik elektryczny i elementy układu napędowego.
Dzięki możliwości skalowania, platforma może zostać zastosowana do różnych typów pojazdów i wykorzystana do zaspokojenia różnorodnych potrzeb Klientów. Obecnie Arrival prowadzi projekty pilotażowe z wieloma firmami logistycznymi w Europie, przy wykorzystaniu samochodów dostawczych zbudowanych w oparciu o tę technologię.
Wraz z gwałtownym wzrostem zakupów przez Internet, na całym świecie wzrosła liczba lekkich samochodów dostawczych poruszających się po obszarach miejskich. Oczekuje się, że popyt na ekologiczne pojazdy użytkowe będzie nadal rósł wraz z zaostrzeniem przepisów dotyczących ochrony środowiska. Od 2021 roku Unia Europejska wprowadzi najbardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin na świecie, ograniczając średnią emisję CO₂ flot samochodowych producentów o około 27 proc., ze 130 g/km do 95 g/km.
Współpracując z firmą Arrival, Hyundai i Kia planują dostarczać samochody dostawcze i autobusy przyjazne środowisku, których masowa produkcja ma być oparta o platformę Arrival. Odbiorcami pojazdów mają być europejskie firmy logistyczne, oferujące usługi typu przewóz osób i shuttle.
Pojazdy specjalnego przeznaczenia przyczynią się do rozwoju rynku przyjaznych środowisku samochodów dostawczych
Firmy Hyundai i Kia ogłosiły niedawno opracowanie w pełni elektrycznego pojazdu specjalnego przeznaczenia (PBV). Na początku miesiąca, podczas Consumer Electronics Show 2020, Hyundai przedstawił koncepcję pojazdu, jako jedno z inteligentnych rozwiązań mobilności przyszłości. 14 stycznia, podczas spotkania z inwestorami, również Kia ogłosiła plan opracowania pojazdu specjalnego przeznaczenia dla firm z sektora przewozu osób i innych firm logistycznych.
- Partnerstwo jest częścią otwartej strategii innowacji Hyundai i Kia. Przyspieszymy inwestycje i współpracę z firmami posiadającymi zaawansowane technologie, takimi jak Arrival, aby odpowiedzieć na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku pojazdów ekologicznych - powiedział Youngcho Chi, Prezes i Dyrektor ds. Innowacji Hyundai Motor Group.
- Cieszymy się, że dzięki współpracy z tak cenionymi na całym świecie producentami, jak Hyundai i Kia będziemy mogli rozwinąć skrzydła. Nasza specjalistyczna wiedza umożliwi nam szybkie przestawienie się na produkcję w skali globalnej. Przyspieszenie wprowadzenia pojazdów elektrycznych jest z korzyścią dla wszystkich - ludzi, biznesu i naszej planety. Z przyjemnością podejmujemy się tej misji wraz z firmami Hyundai i Kia. - powiedział Avinash Rugoobur, Dyrektor ds. Strategii Arrival.
Współpraca z firmą Arrival umożliwi Hyundai przyspieszenie realizacji dwutorowej strategii obejmującej wprowadzanie akumulatorów elektrycznych i systemów ogniw paliwowych na europejski rynek pojazdów użytkowych. Inną inicjatywą w ramach tej strategii jest przedsięwzięcie joint venture firm Hyundai i H2 Energy, zakładające propagowanie samochodów ciężarowych napędzanych wodorem w Szwajcarii i w Europie. W ramach przedsięwzięcia, do 2025 roku Hyundai ma dostarczyć 1 600 samochodów ciężarowych napędzanych wodorem do firm członkowskich H2 Mobility Switzerland Association i innych szwajcarskich przedsiębiorstw. Pierwsze pilotażowe dostawy wodorowych samochodów ciężarowych do Europy zostały zrealizowane 3 stycznia.
Aby zbudować pozycję lidera na szybko rozwijającym się światowym rynku pojazdów elektrycznych Hyundai i Kia nawiązują współpracę z różnymi firmami w duchu „otwartych innowacji”. W maju 2019 roku Hyundai i Kia zainwestowały 100 miliardów KRW (90 milionów USD) w Rimac, chorwacką firmę produkującą samochody elektryczne o wysokich osiągach. We wrześniu 2019 roku Hyundai i Kia zainwestowały również w IONITY, największą w Europie sieć ładowania dużej mocy pojazdów elektrycznych oraz przygotowały grunt pod ekspansję sprzedaży pojazdów elektrycznych na rynek europejski.