Inauguracja nastąpiła po podpisaniu przez Hyundaia protokołu ustaleń (MOU) z rządem Indonezji w sprawie budowy i prowadzenia lokalnego zakładu produkcyjnego, który stanie się centrum produkcyjnym Hyundaia na rynki południowo-wschodniej Azji.
W uroczystości wzięli udział Prezydent Republiki Indonezji Joko Widodo, Minister Koordynujący ds. Morskich i Inwestycji Luhut Binsar Panjaitan, Minister Koordynujący Gospodarkę Airlangga Hartarto, Minister Inwestycji Bahlil Lahadalia, Minister Transportu Budi Karya, Minister Przedsiębiorstw Państwowych Erick Thohir, sekretarz stanu Pratikno, Ambasador Korei w Indonezji Park Tae-sung i Prezes Hyundai Motor Group, Euisun Chung.
W grudniu ubiegłego roku Hyundai zakończył budowę fabryki o początkowej zdolności produkcyjnej 150 000 sztuk. Hyundai planuje zainwestować w tę fabrykę około 1,55 miliarda dolarów (USD), a moce produkcyjne mają z czasem wzrosnąć aż do 250 000 egzemplarzy.
Hyundai Motor Manufacturing Indonesia jest przykładem zaangażowania firmy w zrównoważony rozwój i wizji „Postępu dla ludzkości”. Można to zauważyć w zastosowaniu przyjaznych dla środowiska technologii, takich jak panele słoneczne, które mogą zaspokoić część zapotrzebowania elektrycznego zakładu. Ponadto Hyundai planuje wykorzystać w procesie lakierowania pojazdów, przyjazne dla środowiska farby na bazie wody.
Dzisiaj otwieram i uruchamiam fabrykę Hyundai Motor Manufacturing Indonesia wraz z pierwszym samochodem elektrycznym IONIQ 5 wyprodukowanym w Indonezji. Mam nadzieję, że IONIQ 5 firmy Hyundai stanie się ważnym kamieniem milowym w rozwoju pojazdów elektrycznych w Indonezji i jeszcze bardziej przyśpieszy rozwój ekosystemu samochodów elektrycznych, który jest wysoce zaawansowany
Joko Widodo
Prezydent Republiki Indonezji
Długoterminowe zaangażowanie Hyundaia w pojazdy elektryczne w IndonezjiPrezydent Republiki Indonezji
Indonezja jest kluczowym ośrodkiem przyszłej strategii mobilności Hyundai Motor. Zakład ten będzie odgrywał kluczową rolę w przemyśle motoryzacyjnym, a zwłaszcza w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Ponadto Hyundai będzie w dalszym ciągu przyczyniał się do tworzenia ekosystemu pojazdów elektrycznych w Indonezji poprzez fabrykę akumulatorów, która jest obecnie w budowie. Pomoże to dodatkowo wesprzeć Indonezję w odgrywaniu ważnej roli w światowej gospodarce. Mamy nadzieję, że przyszłe technologie Hyundaia będą podstawą szerszej współpracy z Indonezją
Euisun Chung
Prezes Hyundai Motor Group
Rząd Indonezji zainicjował rozwój ekosystemu pojazdów elektrycznych dzięki własnym działaniom, w tym konwersji 130 000 sztuk pojazdów rządowych na pojazdy elektryczne do 2030 roku. Hyundai Motor jest zaangażowany we wspieranie tej wizji w celu zbudowania solidnego ekosystemu pojazdów elektrycznych.
Nowa fabryka Hyundaia będzie produkować nie tylko strategiczne modele dla regionu, takie jak SUV CRETA, ale także konkurencyjne modele EV, takie jak elektryczny IONIQ 5.
IONIQ 5 to pierwszy samochód elektryczny (BEV) Hyundai produkowany w Azji Południowo-Wschodniej. Wprowadzenie modelu IONIQ 5 wzmocni pozycję Hyundaia jako pioniera pojazdów elektrycznych na indonezyjskim rynku.
Hyundai będzie bazował na wcześniejszych sukcesach sprzedażowych pojazdów elektrycznych w Indonezji, osiągniętych wcześniej przez modele IONIQ Electric i KONA Electric, które stanowiły 87,3 procent całkowitej sprzedaży samochodów elektrycznych w Indonezji w 2021 roku. Flota samochodów IONIQ 5 zostanie dostarczona na szczyt G20 na Bali wraz z pojazdami Genesis G80 Electrified. Ponadto firma współpracuje z LG Energy Solutions przy budowie fabryki akumulatorów w Karawang, w Indonezji, której ukończenie ma nastąpić w pierwszej połowie 2023 roku, a rozpoczęcie produkcji w 2024 roku.
Akumulatory produkowane w lokalnej fabryce pomogą w przejściu na samochody elektryczne w Indonezji, dzięki dostawom zrównoważonych akumulatorów dla takich pojazdów. Lokalnie produkowane akumulatory będą wykorzystane do produkcji modeli EV w zakładzie w Indonezji, co jeszcze bardziej zwiększy konkurencyjność cenową takich modeli.
W kolejnych krokach, Hyundai będzie produkował model SUV Santa Fe od pierwszej połowy 2022 roku i mały strategiczny model MPV na rynek Azji Południowo-Wschodniej od drugiej połowy 2022 roku w nowej fabryce w Indonezji.
Hyundai zmienia zasady gry w indonezyjskim przemyśle motoryzacyjnym
Utworzenie zakładu produkującego pojazdy w Indonezji odzwierciedla zaangażowanie Hyundaia w dostarczanie w tym kraju przełomowych innowacji w zakresie produktów i usług. Hyundai posiada 100 dealerów zlokalizowanych w 40 miastach w całej Indonezji, od Sumatry po Papuę.
Hyundai dąży do opracowania modeli strategicznych dostosowanych do potrzeb lokalnych rynków. Ponadto Hyundai pracuje nad rozwojem wraz ze swoimi lokalnymi partnerami w Indonezji, organizując szkolenia mające na celu wymianę wiedzy i technologii. Wysiłki te odzwierciedlają zaangażowanie Hyundaia w rozwój wspólnie z Indonezją, a także konsekwentne oferowanie wysokiej jakości produktów.
Hyundai przyjmie także podejście skoncentrowane na kliencie w zakresie produkcji i sprzedaży. Pojazdy będą oferowane na zamówienie (BTO), co umożliwi Klientom wybór specyfikacji podczas ich zamawiania i obniży koszty magazynowania.
Platforma internetowa Hyundaia umożliwia Klientom przeprowadzanie wszystkich etapów zakupu pojazdu z własnego domu. Zaprezentowano również myHyundai Indonesia, unikalną platformę członkowską, aby wspierać codzienny styl życia właścicieli pojazdów Hyundai.