Pod patronatem Ministra Przemysłu, Handlu i Nowych Technologii, Abdelkadera Amara i w obecności Jacques’a Prosta, Dyrektora Generalnego Grupy Renault w Maroku oraz wielu osobistości ze świata polityki i gospodarki - 8 października 2013 roku odbyła się inauguracja drugiej linii produkcyjnej w zakładzie Aliansu Renault-Nissan w Tangerze.
Zwiększy ona moce produkcyjne zakładu do 340 000 samochodów rocznie od 2014 roku. Uruchomienie drugiej linii wymagało inwestycji 400 milionów euro. Będą na niej produkowane dwa flagowe modele gamy Dacia – Dacia Sandero i Dacia Sandero Stepway.
Dzięki tej inwestycji, będącej efektem partnerstwa publiczno-prywatnego Królestwa Maroka i Grupy Renault, fabryka w Tangerze stanie się największym zakładem produkcyjnym w Afryce, co doskonale oddaje ambicje przemysłowe Maroka. Stanie się ona również podwaliną pod wzrost produktywności i rozwoju sektora samochodowego w tym kraju. Do sukcesu rozbudowy zakładu przyczyniło się także zaangażowanie dostawców, którzy zapewnili zgodność z wymogami techniczno-ekonomicznymi. Inwestycja ta podniesie również konkurencyjność przemysłową Maroka.
Jest to kolejny etap ambitnego planu rozwoju zakładu Renault-Nissan w Tangerze realizowanego wraz z Królestwem Maroka, we współpracy ze stowarzyszeniem AMICA (Marokańskie Stowarzyszenie na rzecz Przemysłu i Handlu Samochodowego).
Dzisiejsza uroczystość ma dla nas szczególne znaczenie. Odzwierciedla wolę Renault realizacji podjętych zobowiązań, a także wolę instytucji marokańskich na rzecz rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w Maroku. Jestem przekonany, że na tej drugiej linii produkcyjnej będą powstawały modele Sandero, reprezentujące światowy poziom jakości, przyczyniając się do umocnienia oznaczenia „Made in Morocco” na arenie międzynarodowej – oświadczył Jacques Prost, Dyrektor Generalny Grupy Renault w Maroku.
Na potrzeby nowej linii zatrudniono 1 400 osób, zwiększając tym samym zatrudnienie w zakładzie do 5 000 pracowników. Instytut IFMIA (Instytut Kształcenia Specjalistów dla Przemysłu Motoryzacyjnego) kontynuuje strategię rozwoju w celu dalszego podnoszenia kompetencji nowozatrudnionych oraz pracowników zakładu o dłuższym stażu pracy.
Zakład w Tangerze, otwarty 9 lutego 2012 roku przez króla Maroka Mohammeda VI w obecności Carlosa Ghosna, Prezesa Aliansu Renault-Nissan, ma na swoim koncie bardzo udany rozruch i umiejętnie podnosi dzień po dniu swój know-how, realizując wyznaczone cele. Dziś projekt rozwija się wraz z inauguracją drugiej linii produkcyjnej i uruchomieniem produkcji trzeciego modelu.
Zwiększy ona moce produkcyjne zakładu do 340 000 samochodów rocznie od 2014 roku. Uruchomienie drugiej linii wymagało inwestycji 400 milionów euro. Będą na niej produkowane dwa flagowe modele gamy Dacia – Dacia Sandero i Dacia Sandero Stepway.
Dzięki tej inwestycji, będącej efektem partnerstwa publiczno-prywatnego Królestwa Maroka i Grupy Renault, fabryka w Tangerze stanie się największym zakładem produkcyjnym w Afryce, co doskonale oddaje ambicje przemysłowe Maroka. Stanie się ona również podwaliną pod wzrost produktywności i rozwoju sektora samochodowego w tym kraju. Do sukcesu rozbudowy zakładu przyczyniło się także zaangażowanie dostawców, którzy zapewnili zgodność z wymogami techniczno-ekonomicznymi. Inwestycja ta podniesie również konkurencyjność przemysłową Maroka.
Jest to kolejny etap ambitnego planu rozwoju zakładu Renault-Nissan w Tangerze realizowanego wraz z Królestwem Maroka, we współpracy ze stowarzyszeniem AMICA (Marokańskie Stowarzyszenie na rzecz Przemysłu i Handlu Samochodowego).
Dzisiejsza uroczystość ma dla nas szczególne znaczenie. Odzwierciedla wolę Renault realizacji podjętych zobowiązań, a także wolę instytucji marokańskich na rzecz rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w Maroku. Jestem przekonany, że na tej drugiej linii produkcyjnej będą powstawały modele Sandero, reprezentujące światowy poziom jakości, przyczyniając się do umocnienia oznaczenia „Made in Morocco” na arenie międzynarodowej – oświadczył Jacques Prost, Dyrektor Generalny Grupy Renault w Maroku.
Na potrzeby nowej linii zatrudniono 1 400 osób, zwiększając tym samym zatrudnienie w zakładzie do 5 000 pracowników. Instytut IFMIA (Instytut Kształcenia Specjalistów dla Przemysłu Motoryzacyjnego) kontynuuje strategię rozwoju w celu dalszego podnoszenia kompetencji nowozatrudnionych oraz pracowników zakładu o dłuższym stażu pracy.
Zakład w Tangerze, otwarty 9 lutego 2012 roku przez króla Maroka Mohammeda VI w obecności Carlosa Ghosna, Prezesa Aliansu Renault-Nissan, ma na swoim koncie bardzo udany rozruch i umiejętnie podnosi dzień po dniu swój know-how, realizując wyznaczone cele. Dziś projekt rozwija się wraz z inauguracją drugiej linii produkcyjnej i uruchomieniem produkcji trzeciego modelu.