Indyjski przemysł motoryzacyjny nie odczuwa kryzysu, jaki dotknął światowy rynek tej branży - wynika z opublikowanych w środę danych na temat sprzedaży w Indiach samochodów osobowych i motocykli.
W sierpniu odnotowano zasadniczy wzrost obrotów w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.
Najwięcej samochodów osobowych, ponad 69 tys. - o 29 procent więcej niż przed rokiem - sprzedała na rynku indyjskim firma Suzuki Maruti. Ponad 16 tys. samochodów, głównie terenowych, sprzedała firma Mahindra osiągając wzrost sprzedaży aż o 42 procent. Dwa terenowe modele Mahindry Scorpio i Bolero są popularne zwłaszcza w położonych na północy górskich stanach Indii. Chętnie korzystają z nich agencje turystyczne, oferujące usługi na trudnych drogach terenowych.
Więcej samochodów sprzedały także firmy Hyundai - o 13 procent i Tata/Fiat - o 26 procent. W tym roku Tata/Fiat sprzedała 20 tys. samochodów, w tym 2501 egzemplarzy najtańszego samochodu świata Taty Nano.
Najwięcej samochodów osobowych, ponad 69 tys. - o 29 procent więcej niż przed rokiem - sprzedała na rynku indyjskim firma Suzuki Maruti. Ponad 16 tys. samochodów, głównie terenowych, sprzedała firma Mahindra osiągając wzrost sprzedaży aż o 42 procent. Dwa terenowe modele Mahindry Scorpio i Bolero są popularne zwłaszcza w położonych na północy górskich stanach Indii. Chętnie korzystają z nich agencje turystyczne, oferujące usługi na trudnych drogach terenowych.
Więcej samochodów sprzedały także firmy Hyundai - o 13 procent i Tata/Fiat - o 26 procent. W tym roku Tata/Fiat sprzedała 20 tys. samochodów, w tym 2501 egzemplarzy najtańszego samochodu świata Taty Nano.