Japonia złożyła do WTO skargę na rosyjskie stawki celne w imporcie samochodów - podano w Genewie. Wcześniej zrobiła to Unia Europejska.
Rosja twierdzi, że jej stawki uwzględniają koszty recyklingu pojazdów wycofywanych z eksploatacji, ale producenci i eksporterzy pojazdów uważają, że jest to bezprawny podatek importowy, bo nie dotyczy samochodów produkowanych w Rosji, Białorusi i Kazachstanie tworzących unię celną.
Producenci General Motors, Ford, Renault i Fiat liczą na wzrost popytu w Rosji, z kolei w Moskwie spodziewają się zmniejszenia tego rynku w tym roku nawet o 4 proc., więc batalia o udział w nim będzie jeszcze bardziej zaciekła.
Więcej w Rzeczpospolita
Rosja twierdzi, że jej stawki uwzględniają koszty recyklingu pojazdów wycofywanych z eksploatacji, ale producenci i eksporterzy pojazdów uważają, że jest to bezprawny podatek importowy, bo nie dotyczy samochodów produkowanych w Rosji, Białorusi i Kazachstanie tworzących unię celną.
Producenci General Motors, Ford, Renault i Fiat liczą na wzrost popytu w Rosji, z kolei w Moskwie spodziewają się zmniejszenia tego rynku w tym roku nawet o 4 proc., więc batalia o udział w nim będzie jeszcze bardziej zaciekła.
Więcej w Rzeczpospolita