ŠKODA świętuje kolejny jubileusz za sprawą trzech milionów wyprodukowanych samochodów na chińskim rynku.
Rekordowy egzemplarz, SUV KAROQ, zjechał 21 lipca 2020 roku z linii montażowej w Ningbo. ŠKODA wraz z lokalnym partnerem joint venture produkuje obecnie dziewięć różnych modeli w czterech chińskich fabrykach. Chiny są największym jednolitym rynkiem producenta od 2010 roku.
- Dobrze pamiętam uczucie dumy, które towarzyszyło nam, kiedy z linii produkcyjnej zjechał pierwszy egzemplarz ŠKODY na rynek chiński. Obserwowanie tego wydarzenia stanowiło dla mnie wyjątkowy moment. Cieszę się, że teraz mogę ponownie pogratulować zespołowi wielkiego sukcesu: trzy miliony samochodów wyprodukowanych w Chinach dają trzy miliony powodów do świętowania – mówi dr Michael Oeljeklaus, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. produkcji i logistyki. – W imieniu całej rady nadzorczej ŠKODA AUTO chciałbym podziękować wszystkim pracownikom SAIC Volkswagen. Przełomowy moment w produkcji naszych modeli udało się osiągnąć dzięki ogromnemu zaangażowaniu całego zespołu. Razem budujemy pojazdy najwyższej jakości, które spotykają się z bardzo pozytywnym odbiorem klientów - dodaje Oeljeklaus.
- Produkcja i dostawa trzech milionów pojazdów to kamień milowy w rozwoju chińskiego oddziału koncernu. To znaczące osiągnięcie stało się możliwe dzięki naszej wyjątkowej gamie modeli, ścisłej współpracy z partnerem joint venture SAIC Volkswagen, profesjonalnym usługom świadczonym przez dealerów ŠKODA oraz ogromnemu zaangażowaniu i ciężkiej pracy naszych kolegów. Jesteśmy szczególnie wdzięczni za zaufanie, jakim darzą nas klienci. To dla nich ŠKODA rozwija swoją ofertę, wciąż uzupełniając ją o jeszcze bardziej inteligentne rozwiązania mobilne - opowiada Dr Ralf Hanschen, prezes ŠKODY w Chinach.
Rekordowe wyniki
Na chińskim rynku motoryzacyjnym ŠKODA była aktywna już w latach trzydziestych XX wieku. W 1936 roku marka miała tam pięć agencji sprzedaży. Pasmo sukcesów rozpoczęło się w 2007 roku, kiedy ŠKODA powróciła na chiński rynek w ramach współpracy z joint venture SAIC Volkswagen i wystartowała z produkcją modelu OCTAVIA w Szanghaju.
Produkcja ŠKODY w Chinach szybko nabrała tempa: z linii montażowych już w pierwszym roku istnienia fabryki zjechało aż 39 000 samochodów. Między 2008 a 2010 rokiem wyprodukowano 385 000 nowych modeli. W ciągu kolejnych trzech lat liczba wzrosła do 705 000 wytworzonych pojazdów, a w latach 2014-2016 w Chinach zbudowano aż 873 000 egzemplarzy samochodów. ŠKODA ponownie zwiększyła wydajność swoich fabryk, produkując 953000 pojazdów między 2017 a 2019 rokiem.
Pięć modeli SUV do wyboru
Dziś w czterech fabrykach z myślą o chińskim rynku powstaje dziewięć różnych modeli ŠKODY. Oprócz modelu OCTAVIA, który w Chinach, podobnie jak w innych krajach, cieszy się największym powodzeniem, w Ningbo powstaje również SUV KAROQ. KODIAQ wraz z jego wersją typu coupé, KODIAQ GT, montowane są w fabryce w Changsha. Z kolei RAPID oraz RAPID SPACEBACK zjeżdżają z linii montażowej w Yizheng, a modele SUPERB, KAMIQ i KAMIQ GT produkowane są w Nanjing.
Chiny to jedyny kraj, na którym ŠKODA oferuje pięć modeli typu SUV. Wśród nich znajdują się warianty coupé – KODIAQ GT i KAMIQ GT zaprojektowane specjalnie na tamtejszy rynek. Już od dziesięciu lat Chiny stanowią największy na świecie rynek ŠKODY. Jeden na cztery modele marki sprzedaje się właśnie tam.
Innowacyjne rozwiązania DigiLabów
W kwietniu 2019 roku w Pekinie otwarto DigiLab ŠKODA AUTO, który dołączył do sieci czterech centrów innowacji zlokalizowanych w różnych częściach świata. Instytucje współpracują z lokalnymi start-upami, realizując z nimi wspólne projekty. DigiLaby skupiają się w szczególności na rozwiązaniach z zakresu mobilności i digitalizacji oraz rozwoju i wdrażaniu nowych obszarów biznesowych. Innowacyjne rozwiązania opracowywane przez DigiLaby są przeznaczone nie tylko na rynek chiński, ale także na pozostałe rynki na świecie, na których obecna jest ŠKODA.
Świat
Jubileusz ŠKODA AUTO w Chinach: 3 miliony wyprodukowanych samochodów
- Szczegóły
- Autor: Škoda Auto