W związku z opracowywaniem tego systemu firma zarejestrowała kilkadziesiąt patentów zarówno w Korei Południowej, jak i za granicą.
System wykorzystuje technologię informacyjno-komunikacyjną (ICT) i automatycznie załącza optymalny bieg w zależności od profilu drogi i warunków ruchu. Dzięki systemowi zarządzania pracą przekładni poprawia się komfort jazdy i zmniejsza zużycie paliwa poprzez wyeliminowanie niepotrzebnych zmian biegów. W przyszłości system będzie potrafił dostosować się do preferencji kierowcy i będzie współpracował z sygnalizacją świetlną
Dzięki systemowi Smart Drive Mode (wybór profilu jazdy) - oferowanemu do większości modeli marek Kia - przekładnie automatyczne już dzisiaj potrafią dostosować moment i prędkość zmiany przełożeń do preferencji kierowcy. Nowy system zarządzania pracą skrzyni biegów jest pierwszym, który automatycznie dostosowuje bieg do profilu drogi i warunków ruchu.
Pracą systemu steruje jednostka kontrolna, która w czasie rzeczywistym zbiera i przetwarza informacje z różnych źródeł - nawigacji 3D wyposażonej w precyzyjną mapę drogi, a także z kamery i radaru wykorzystywanych do działania aktywnego tempomatu. Dane z nawigacji 3D obejmują wszelkie informacje nie tylko o profilu drogi - wysokości nad poziomem morza, kącie nachylenia podjazdu lub zjazdu i krzywiźnie zakrętu, ale również o zdarzeniach na drodze i aktualnych warunkach ruchu. Radar wykrywa prędkość poprzedzających pojazdów i odległość do nich. Kamera, która widzi linie wyznaczające pas ruchu, dostarcza informacji o przebiegu drogi.
Jednostka sterująca, wykorzystując i przetwarzając dane wejściowe, w czasie rzeczywistym przewiduje optymalny scenariusz zmiany biegów za pomocą algorytmu, który korzysta ze sztucznej inteligencji i dostosowuje przełożenie odpowiednie do danej sytuacji. Na przykład, gdy spodziewane jest spowolnienie ruchu, a radar nie rejestruje zmiany prędkości poprzedzającego samochodu, następuje automatyczne rozłączenie sprzęgła, aby ograniczyć zużycie paliwa.
Podczas testów samochodu z nowym systemem na krętej drodze częstotliwość zmian przełożeń była mniejsza o około 43 procent w porównaniu z autami bez tego systemu. Kierowcy, dzięki nowemu systemowi zarządzania pracą przekładni automatycznej, o 11 procent rzadziej korzystali z hamulców, co nie tylko ogranicza ich zużycie, ale również zmęczenie kierowcy w czasie jazdy.
Gdy potrzebne jest gwałtowne przyspieszenie, na przykład podczas włączania się do ruchu na autostradzie, system wyboru profilu jazdy automatycznie przełącza się na tryb Sport. Po osiągnięciu stałej prędkości jazdy system automatycznie wraca do wcześniejszego trybu jazdy. Dodatkową funkcją nowego systemu jest wykorzystywanie hamowania silnikiem, gdy tylko kierowca zwolni pedał przyspieszenia, na przykład, przed progami zwalniającymi, podczas zjazdu czy zmiany ograniczenia prędkości przy wjeździe w teren zabudowany.
Nowy system zarządzania pracą przekładni automatycznej będzie wykorzystywany również w przyszłości w samochodach autonomicznych. Kia będzie go rozwijać tak, aby mógł się komunikować z sygnalizacją drogową w oparciu o technologię łączności LTE lub 5G i aby jeszcze lepiej potrafił odczytywać intencje kierowców.
- Z prostych urządzeń, które przez lata służyły wyłącznie do transportu, samochody ewoluują w inteligentne rozwiązania mobilne - powiedział Byeong Wook Jeon, szef laboratorium badawczego Intelligent Drivetrain Control. - Nawet tak tradycyjny obszar techniki jak układ napędowy staje się technologią high-tech, zoptymalizowaną pod kątem inteligentnej mobilności -.