Aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla koncern Volkswagen postawił na elektryfikację swoich samochodów. W tym celu od 2016 roku rozwija modułową platformę (MEB) przeznaczoną do budowy pojazdów elektrycznych. Właśnie na tej platformie skonstruowano elektryczny model ID.31), który pojawi się na rynku w 2020 roku i który jest produkowany w sposób neutralny pod względem emisji CO2. Do ładowania akumulatorów modelu ID.3 Volkswagen oferuje swoim klientom energię elektryczną ze źródeł odnawialnych oraz angażuje się w Europie i Ameryce Północnej w rozbudowę sieci stacji ładowania. Produkcja elektrycznego modelu rozpocznie się 4 listopada 2019 roku w fabryce Volkswagena w Zwickau.
W ramach prowadzonej ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych koncern wprowadzi do 2025 roku na rynek 70 modeli zasilanych energią elektryczną i będzie sprzedawał prawdopodobnie od tego czasu ponad trzy miliony elektrycznych aut rocznie. Aby sprostać tak dużej liczbie, do 2022 roku do produkcji elektrycznych aut zostanie dostosowanych osiem fabryk w Europie, Chinach i USA.
Poza tym kierując się hasłem „goTOzero” koncern Volkswagen postawił sobie konkretne cele zmierzające do ograniczenia emisji CO2 przez produkowane rocznie przez koncern prawie 11 milionów aut, a także przez należące do niego 122 fabryki na całym świecie:
- Od 2020 roku koncern zamierza zmniejszyć emisję dwutlenku węgla nowych aut osobowych produkowanych w Europie ze 123 g CO2/km w 2018 roku do 95 g CO2/km.
- Do 2025 roku fabryki koncernu zmniejszą emisję CO2na każdy produkowany pojazd o 45 procent w porównaniu z emisją w roku 2010.
- Do 2025 roku zostanie ponadto zmniejszony - o 30 procent w stosunku do 2015 roku - ślad węglowy koncernu Volkswagen przypadający na każdy samochód w ciągu jego cyklu życia.
- Do 2030 roku koncern Volkswagen zmniejszy emisję CO2swoich nowych samochodów osobowych w Europie do 74 g CO2/km.
Aby osiągnąć założone cele, w 2030 roku spośród wszystkich nowych samochodów koncernu około 40 procent będą stanowić modele elektryczne.