W I kwartale roku finansowego 2020 sprzedaż amerykańskiego koncernu Lear Corporation spadła w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku o 14 proc. i wyniosła 4,5 mld dolarów.
- Na wyniki finansowe w I kwartale istotny wpływ miały zakłócenia produkcji wynikające z pandemii COVID-19. Od końca stycznia mieliśmy do czynienia z zamykaniem zakładów w Chinach, a następnie z końcem marca do końca prawie całą światową działalność, poza Chinami. Pomijając wpływ COVID-19, wyniki Leara odzwierciedlają solidne wyniki finansowe w obu naszych segmentach biznesowych. Choć nadal istnieją znaczące wyzwania krótkoterminowe, jestem przekonany o sile naszej podstawowej działalności, długoterminowej pozycji konkurencyjnej i płynności - ocenia Ray Scott, prezes i dyrektor generalny Leara.
Zysk netto spadł do 76,4 mln dolarów (I kw. 2019 r.: 228,9 mln dolarów).
Ze względu na znaczny poziom niepewności biznesowej spowodowany pandemią COVID-19 Lear Corp. nie przedstawia obecnie prognoz finansowych na cały 2020 rok.
Świat
Lear: niższa sprzedaż w I kwartale 2020 r.
- Szczegóły
- Autor: Lear Corp., AutomotiveSuppliers.pl