W IV kwartale roku finansowego 2022 r. sprzedaż Magna International osiągnęła wartość 9,6 mld dolarów, czyli o 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Przy wyższej sprzedaży pozostałe wyniki są gorsze niż przed rokiem. EBITDA spadła z 508 mln dolarów do 356 mln dolarów a zysk netto z 464 mln dolarów do 95 mln dolarów. Spadek ten odzwierciedla głównie wyższe koszty inżynieryjne netto związane z działalnością w zakresie elektryfikacji i ADAS, w tym w niektórych jednostkach rozliczanych metodą praw własności, wyższe koszty gwarancji netto, wyższe koszty uruchomienia, nieefektywność operacyjna niewymienionego z lokalizacji zakładu w Europie oraz rezerw na niektóre należności.
W całym 2022 roku sprzedaż kanadyjsko-austriackiego konsorcjum wzrosła rok do roku o 4 proc. do 37,8 mld dolarów. EBITDA wyniosła 1,66 mld dolarów (2021: 2,06 mld dolarów) a zysk netto 592 dolarów (2021: 1,51 mld dolarów).
Magna International prognozuje, że sprzedaż firmy w 2023 roku wyniesie 39,6-41,2 mld dolarów przy zysku na poziomie 1,1-1,4 mld dolarów. Dwa lata później dostawca zakłada wzrost sprzedaży do 44,7-47,2 mld dolarów.
Świat
Magna: wyższa sprzedaż w 2022 roku ale z niższym zyskiem
- Szczegóły
- Autor: MAGNA, AutomotiveSuppliers.pl