Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za pierwsze dziewięć miesięcy roku fiskalnego 2019-20, raportując globalną sprzedaż 1 mln 106 tys. pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2019 r.
Rynek europejski zanotował najwyższy wzrost liczony rok do roku w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy roku fiskalnego, zwiększając sprzedaż o 14 proc. do poziomu 195 tys. sztuk samochodów. Niemcy - największy dla Mazdy rynek w Europie, wniosły do tego wyniku aż 54 tys. sztuk (+10 proc.), podczas gdy sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 27 tys. egzemplarzy, co oznacza wzrost o 7 proc., na przekór trendom obowiązującym na rynku.
Na rynku rodzimym dla Mazdy, w Japonii sprzedano 139 tys. samochodów, Ameryka Północna odnotowała natomiast sprzedaż 305 tys. sztuk.
Wyniki sprzedaży Mazdy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku fiskalnego przyniosły przychody w wysokości 2 556,3 mld jenów (21,13 mld euro), co dało zysk operacyjny w wysokości 32,3 mld jenów (267 mln euro) oraz zysk netto w wysokości 32,4 mld jenów (268 mln euro).
Monitorując na bieżąco globalne kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego, Mazda skorygowała całoroczną prognozę sprzedaży do 1,5 mln samochodów (poprzednio 1,55 mln szt.). Z uwagi na korzystny wpływ na prognozy zysku skorygowanych założeń dotyczących kursu walutowego, prognoza zysku operacyjnego w wysokości 60 mld jenów (496 mln euro) oraz zysku netto w wysokości 43 mld jenów (355 mln euro) pozostają na niezmienionym poziomie.
W Europie Mazda CX-30 zbiera bardzo pozytywne recenzje i wraz z rewolucyjnym silnikiem benzynowym Skyactiv-X odpowiada za wzrosty sprzedaży marki na kontynencie. Oczekuje się, że oba produkty przyczynią się do dalszego zwiększenia dynamiki sprzedaży na światowych rynkach w kolejnych miesiącach roku. Kolejną pozytywną wiadomością dla marki jest liczba nagród, jakie Mazda zdobyła na całym świecie w trzecim kwartale roku obrotowego kończącego się 31 marca 2020 roku.
Świat
Mazda publikuje wyniki za rok 2019
- Szczegóły
- Autor: Mazda