W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2018 roku Mercedes-Benz sprzedał już 1 356 350 samochodów - co stanowi 2,3-procentowy wzrost i nowy rekord.
Ubiegły miesiąc był drugim najlepszym lipcem w historii marki spod znaku trójramiennej gwiazdy, ze światową sprzedażą 167 518 sztuk, i to pomimo szeregu czynników ograniczających dostępność niektórych modeli. Mercedes-Benz utrzymał pozycję rynkowego lidera w okresie minionych siedmiu miesięcy, osiągając najwyższą liczbę nowych rejestracji na rynkach Niemiec, Francji, Szwajcarii, Portugalii, USA, Kanady, Korei Południowej, Japonii, Australii i Brazylii.
„Nigdy wcześniej w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku tak wielu klientów nie odebrało swojego nowego Mercedesa. Od początku 2018 roku zwiększyliśmy naszą sprzedaż jednostkową o 2,3%, do ponad 1,35 mln osobowych samochodów” - powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing Mercedes-Benz Cars. „Od chwili rynkowej premiery Klasy C Limuzyna i Kombi sprzedano już ponad 9,5 mln egzemplarzy obu wersji modelu. Od lipca w europejskich salonach dostępne są nasze nowe samochody z rodziny Klasy C - i chcemy, by kontynuowały historię sukcesu naszej bestsellerowej serii” - dodała Seeger.
Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach
W Europie Mercedes-Benz sprzedał w lipcu 65 568 samochodów (-13,9%). Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy przewiduje dalsze impulsy sprzedażowe w miarę upływu kolejnych miesięcy dzięki nowej rodzinie Klasy C, w lipcu wprowadzonej do europejskiej oferty. Wynik 542 358 aut dostarczonych od stycznia plasuje się nieznacznie poniżej bardzo wysokiej liczby dostaw w analogicznym okresie ub.r. (-3,2%). W rodzimych Niemczech Mercedes-Benz od początku roku przekazał klientom 173 721 pojazdów osobowych (-2,7%). Więcej aut z gwiazdą niż kiedykolwiek wcześniej dostarczono w tym okresie we Francji, Hiszpanii, Szwecji, Polsce i Danii.
W regionie Azji i Pacyfiku silny popyt na modele Mercedes-Benz w lipcu br. pozwolił wypracować nowy rekord sprzedaży jednostkowej - 73 484 sztuki (+4,6%). Z kolei w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy zanotowano tam znaczny wzrost w wysokości 11,4% - nowy samochód z trójramienną gwiazdą odebrała wówczas rekordowa liczba 566 842 klientów. Największym rynkiem zbytu w zeszłym miesiącu były Chiny, gdzie dostarczono 52 616 aut osobowych (+8,3%), a od początku roku – już 392 780 sztuk (+15,1%). Mercedes-Benz ustanowił nowe rekordy sprzedaży za siedem pierwszych miesięcy br. nie tylko w Chinach, ale i w Korei Południowej, Japonii, Indiach, Malezji oraz w Tajlandii.
W regionie NAFTA w lipcu br. dostarczono klientom 24 884 nowe Mercedesy (-19,0%) i 216 133 od początku roku (-3,6%). W ubiegłym miesiącu producent sprzedał w USA 20 034 samochody (-22,7%), a od stycznia do lipca - 178 882 (-4,8%), utrzymując pozycję lidera rynku w segmencie premium. W Meksyku, dzięki dwucyfrowej stopie wzrostu, Mercedes-Benz ustanowił nowe rekordy sprzedaży zarówno w lipcu, jak i w pierwszych siedmiu miesiącach roku.
Mercedes-Benz Polska jest najszybciej rosnącym rynkiem w regionie Europy.
Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne modele
W lipcu br. sprzedaż Klasy S Limuzyna wzrosła o 16,5%, do 4906 sztuk. W Niemczech, na jednym z największych rynków zbytu tego modelu, zanotowany wynik był dwukrotnie wyższy względem analogicznego miesiąca sprzed roku, a w Japonii „przebił” go ponad czterokrotnie. Od stycznia do lipca br. na całym świecie dostarczono ponad 48 000 egzemplarz Klasy S Limuzyna (+26,3%). Z kolei Mercedes-Maybach Klasy S w okresie od początku roku ustanowił nowy rekord sprzedaży.
W minionym miesiącu Limuzyna i Kombi Klasy C na całym świecie zanotowały sprzedaż 29 298 sztuk (-9,9%). Chociaż region Azji i Pacyfiku czeka jeszcze na wprowadzenie odnowionych modeli, klienci w Chinach niezmiennie chętnie wybierają Klasę C. Limuzyna i Kombi Klasy C ustanowiły tam nowe rekordy sprzedaży, zarówno w lipcu, jak i w pierwszych siedmiu miesiącach roku. Szczególnie popularna wśród nabywców z Państwa Środka była Klasa C Limuzyna z długim rozstawem osi.
SUV-y Mercedesa w okresie styczeń-lipiec osiągnęły najlepszą sprzedaż jednostkową w historii. Na całym świecie dostarczono wówczas 484 275 egzemplarzy modeli SUV z gwiazdą, co stanowi wzrost o 7,7%. To między innymi zasługa GLC i GLC Coupé, które odnotowały rekordową sprzedaż i w lipcu, i w okresie od początku roku.
smart
W ubiegłym miesiącu marka smart dostarczyła klientom na całym świecie 11 404 samochody, znacznie więcej niż przed rokiem (+11,1%). Wyjątkowo dużą popularnością cieszył się smart forfour. W Chinach lipcowa sprzedaż jednostkowa dwudrzwiowego i czterodrzwiowego mikrosamochodu była wyższa niż w analogicznym miesiącu kiedykolwiek wcześniej. Również na rynku niemieckim marka Smart osiągnęła w tym czasie znaczący wzrost sprzedaży - 36,2%. W pierwszym półroczu 2018 r. uzyskała tam z kolei najsilniejszy wzrost liczby nowych rejestracji samochodów osobowych spośród wszystkich niemieckich marek (+17,5%). Sukces ten był po części spowodowany dużym popytem na modele elektryczne: w pierwszej połowie roku smarty były najczęściej rejestrowanymi nowymi autami na prąd w Niemczech.
„Nigdy wcześniej w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku tak wielu klientów nie odebrało swojego nowego Mercedesa. Od początku 2018 roku zwiększyliśmy naszą sprzedaż jednostkową o 2,3%, do ponad 1,35 mln osobowych samochodów” - powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing Mercedes-Benz Cars. „Od chwili rynkowej premiery Klasy C Limuzyna i Kombi sprzedano już ponad 9,5 mln egzemplarzy obu wersji modelu. Od lipca w europejskich salonach dostępne są nasze nowe samochody z rodziny Klasy C - i chcemy, by kontynuowały historię sukcesu naszej bestsellerowej serii” - dodała Seeger.
Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach
W Europie Mercedes-Benz sprzedał w lipcu 65 568 samochodów (-13,9%). Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy przewiduje dalsze impulsy sprzedażowe w miarę upływu kolejnych miesięcy dzięki nowej rodzinie Klasy C, w lipcu wprowadzonej do europejskiej oferty. Wynik 542 358 aut dostarczonych od stycznia plasuje się nieznacznie poniżej bardzo wysokiej liczby dostaw w analogicznym okresie ub.r. (-3,2%). W rodzimych Niemczech Mercedes-Benz od początku roku przekazał klientom 173 721 pojazdów osobowych (-2,7%). Więcej aut z gwiazdą niż kiedykolwiek wcześniej dostarczono w tym okresie we Francji, Hiszpanii, Szwecji, Polsce i Danii.
W regionie Azji i Pacyfiku silny popyt na modele Mercedes-Benz w lipcu br. pozwolił wypracować nowy rekord sprzedaży jednostkowej - 73 484 sztuki (+4,6%). Z kolei w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy zanotowano tam znaczny wzrost w wysokości 11,4% - nowy samochód z trójramienną gwiazdą odebrała wówczas rekordowa liczba 566 842 klientów. Największym rynkiem zbytu w zeszłym miesiącu były Chiny, gdzie dostarczono 52 616 aut osobowych (+8,3%), a od początku roku – już 392 780 sztuk (+15,1%). Mercedes-Benz ustanowił nowe rekordy sprzedaży za siedem pierwszych miesięcy br. nie tylko w Chinach, ale i w Korei Południowej, Japonii, Indiach, Malezji oraz w Tajlandii.
W regionie NAFTA w lipcu br. dostarczono klientom 24 884 nowe Mercedesy (-19,0%) i 216 133 od początku roku (-3,6%). W ubiegłym miesiącu producent sprzedał w USA 20 034 samochody (-22,7%), a od stycznia do lipca - 178 882 (-4,8%), utrzymując pozycję lidera rynku w segmencie premium. W Meksyku, dzięki dwucyfrowej stopie wzrostu, Mercedes-Benz ustanowił nowe rekordy sprzedaży zarówno w lipcu, jak i w pierwszych siedmiu miesiącach roku.
Mercedes-Benz Polska jest najszybciej rosnącym rynkiem w regionie Europy.
Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne modele
W lipcu br. sprzedaż Klasy S Limuzyna wzrosła o 16,5%, do 4906 sztuk. W Niemczech, na jednym z największych rynków zbytu tego modelu, zanotowany wynik był dwukrotnie wyższy względem analogicznego miesiąca sprzed roku, a w Japonii „przebił” go ponad czterokrotnie. Od stycznia do lipca br. na całym świecie dostarczono ponad 48 000 egzemplarz Klasy S Limuzyna (+26,3%). Z kolei Mercedes-Maybach Klasy S w okresie od początku roku ustanowił nowy rekord sprzedaży.
W minionym miesiącu Limuzyna i Kombi Klasy C na całym świecie zanotowały sprzedaż 29 298 sztuk (-9,9%). Chociaż region Azji i Pacyfiku czeka jeszcze na wprowadzenie odnowionych modeli, klienci w Chinach niezmiennie chętnie wybierają Klasę C. Limuzyna i Kombi Klasy C ustanowiły tam nowe rekordy sprzedaży, zarówno w lipcu, jak i w pierwszych siedmiu miesiącach roku. Szczególnie popularna wśród nabywców z Państwa Środka była Klasa C Limuzyna z długim rozstawem osi.
SUV-y Mercedesa w okresie styczeń-lipiec osiągnęły najlepszą sprzedaż jednostkową w historii. Na całym świecie dostarczono wówczas 484 275 egzemplarzy modeli SUV z gwiazdą, co stanowi wzrost o 7,7%. To między innymi zasługa GLC i GLC Coupé, które odnotowały rekordową sprzedaż i w lipcu, i w okresie od początku roku.
smart
W ubiegłym miesiącu marka smart dostarczyła klientom na całym świecie 11 404 samochody, znacznie więcej niż przed rokiem (+11,1%). Wyjątkowo dużą popularnością cieszył się smart forfour. W Chinach lipcowa sprzedaż jednostkowa dwudrzwiowego i czterodrzwiowego mikrosamochodu była wyższa niż w analogicznym miesiącu kiedykolwiek wcześniej. Również na rynku niemieckim marka Smart osiągnęła w tym czasie znaczący wzrost sprzedaży - 36,2%. W pierwszym półroczu 2018 r. uzyskała tam z kolei najsilniejszy wzrost liczby nowych rejestracji samochodów osobowych spośród wszystkich niemieckich marek (+17,5%). Sukces ten był po części spowodowany dużym popytem na modele elektryczne: w pierwszej połowie roku smarty były najczęściej rejestrowanymi nowymi autami na prąd w Niemczech.