Volvo Cars ogłosiła wyniki sprzedaży po pierwszym półroczu 2019 roku. W tym okresie do klientów trafiła rekordowa liczba aut ponad 340,8 tys. co oznacza 7,3 proc. wzrost w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku.
W ubiegłym roku salony opuściło ponad 317,6 tys. pojazdów. Po pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku firma Volvo Cars odnotowała wzrost na trzech kluczowych kontynentach: w Chinach, USA i w Europie. Największą dynamiką wzrostu sprzedaży może się pochwalić Państwo Środka, gdzie padł rekord sprzedaży w czerwcu, jak i w całym półroczu. Dynamika wzrostu sprzedaży Volvo była wyższa niż pozostałych graczy segmentu premium w Chinach, USA i Europie. To przekłada się na wzrost udziału rynkowego Volvo w tych regionach.
Dobre wyniki półroczne to zasługa dużego popytu na SUV-y marki Volvo. Największy popyt odnotowały modele: XC60, XC40 oraz XC90. W osiąganiu kolejnych wzrostów pomogły także najnowsze propozycje marki, czyli V60, V60 Cross Country i S60. Ten ostatni jest produkowany w USA i eksportowany do innych krajów na całym świecie, w tym do Polski. Dodatkowy potencjał wzrostu dostarczą marce samochody z „miękkim” napędem hybrydowym, których produkcja ruszyła w kwietniu bieżącego roku.
W czerwcu 2019 firma Volvo Cars sprzedała 62 775 samochodów, o 2 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Spadek nastąpił w Europie, gdzie sprzedaż w tym miesiącu spadła o 9 proc. osiągając poziom 30 234 samochodów. Ten spadek to efekt zmian podatkowych w Szwecji powiązane z poziomem emisji spalin nowych aut. Na macierzystym rynku Volvo sprzedaż w czerwcu 2019 była aż o 41 proc. niższa niż w czerwcu 2018. Ten chwilowy trend wpłynął na wynik całej sprzedaży w Europie, ponieważ na naszym kontynencie, to właśnie Szwecja jest największym rynkiem zbytu.
Mimo korekty w Szwecji, przez pierwszych sześć miesięcy cała europejska sprzedaż firmy utrzymywała się na stałym poziomie z 6 proc. wzrostem, na czele z SUV-ami XC40 i XC60 oraz nowością: V60. Łączna sprzedaż w okresie od stycznia do czerwca wyniosła 174 398 samochodów, a Wielka Brytania i Niemcy odnotowały wzrost odpowiednio o 29,6 proc. i 32 proc.
Firma odnotowała najwyższą w historii sprzedaż w pierwszym półroczu w Chinach 67 741 samochodów, co stanowi wzrost o 10,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Silny popyt na produkowane lokalnie modele XC60 i S90 doprowadził do wzrostu wolumenu w okresie sześciu miesięcy. Również w czerwcu Volvo odnotowało najwyższą sprzedaż w Chinach w ciągu jednego miesiąca, sprzedając 13 238 samochodów, co oznacza wzrost o 13,3 proc.
Sprzedaż Volvo w USA osiągnęła 50.120 samochodów w pierwszej połowie roku, co stanowi wzrost o 5,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Tutaj listę bestsellerów otwierają modele XC90, XC60 i XC40. W czerwcu sprzedaż w USA osiągnęła 9 934 samochody, co stanowi wzrost o 0,7 proc. Marka jest na najlepszej drodze, by powrócić na rynku amerykańskim do poziomu sprzedaży sprzed ponad 10 lat.
Bestsellerem marki pozostaje model XC60, który w pierwszym półroczu bieżącego roku znalazł 97,203 nabywców (2018: 88,786 sztuk). Za nim znalazł się model XC40 z wynikiem 61,864 sztuk (2018: 23,741). Podium zamyka model XC90 z wynikiem 47,818 aut (2018: 47,658).