Niedawno japoński koncern Takata poinformował, że jego spółka zależna TK Holdings zawarła porozumienie z amerykańskim urządem bezpieczeństwa transportu drogowego NHTSA.
W jej ramach dostawca motoryzacyjny zapłaci 70 mln dolarów kary w sześciu ratach do października 2020 r. Ponadto zapłaci karę w wysokości do 130 mln dolarów, której ostateczna wartość będzie zależna czy spełni określone warunki porozumienia z NHTSA.
Takata zobowiązała się do zaprzestania w produkcji i sprzedaży używania azotanu amonowego (PSAN) do produkcji generatorów gazu do poduszek powietrznych. Według NHTSA użycie PSAN było prawdopodobną przyczyną wybuchu poduszek powierzchnych, które doprowadziły do wypadków śmiertelnych.
W jej ramach dostawca motoryzacyjny zapłaci 70 mln dolarów kary w sześciu ratach do października 2020 r. Ponadto zapłaci karę w wysokości do 130 mln dolarów, której ostateczna wartość będzie zależna czy spełni określone warunki porozumienia z NHTSA.
Takata zobowiązała się do zaprzestania w produkcji i sprzedaży używania azotanu amonowego (PSAN) do produkcji generatorów gazu do poduszek powietrznych. Według NHTSA użycie PSAN było prawdopodobną przyczyną wybuchu poduszek powierzchnych, które doprowadziły do wypadków śmiertelnych.