Świat
Nissan: ruszyła produkcja elektrycznego modelu Leaf
- Szczegóły
- Autor: Nissan
22 października Nissan Motor Co., Ltd. w swoich zakładach w Oppama uruchomił produkcję zupełnie nowego, w 100% elektrycznego zeroemisyjnego modelu LEAF.
Sprzedaż auta rozpocznie się w grudniu w Japonii i USA oraz na początku 2011 na wybranych rynkach w Europie. W listopadzie firma zacznie eksportować samochód do USA, a pierwszy transport do Europy wyruszy w grudniu.
„To ważny kamień milowy nie tylko dla Nissana i Sojuszu Renault-Nissan, ale także dla całej branży motoryzacyjnej" - powiedział Prezes i Dyrektor Naczelny Nissana Carlos Ghosn na uroczystości zorganizowanej z okazji wyprodukowania pierwszego egzemplarza Nissana LEAF. „Konsumenci precyzyjnie określają swoje potrzeby. Chcą być mobilni dzięki przystępnym cenowo rozwiązaniom zgodnym z ideą zrównoważonego rozwoju,... a Sojusz jest pionierem oferującym samochody spełniające oczekiwania konsumentów pod względem niezawodności, atrakcyjności i osiągów. Wysokiej jakości innowacyjny Nissan LEAF radykalnie zmieni oczekiwania konsumentów wobec producentów samochodów na całym świecie".
Nissan LEAF będzie produkowany w zakładach w Oppama, obok popularnych modeli z silnikami benzynowymi, takich jak Nissan Juke i Nissan Cube. Część linii produkcyjnej została zmodyfikowana w ten sposób, że na etapie, w którym zwykle samochód jest wyposażany w zbiornik paliwa instaluje się moduł akumulatorów, natomiast silniki elektryczne i inwertery montowane są na etapie, w którym pod maskę tradycyjnego samochodu trafia silnik spalinowy. Jakość i wydajność produkcji zagwarantowano wprowadzając standard Nissan Production Way (NPW) we wszystkich fazach montażu.
Moduły akumulatorów litowo-jonowych do Nissana LEAF są produkowane przez firmę Automotive Energy Supply Corporation (AESC) w Zama (Japan), będącą joint-venture powołanym przez Nissan Motor Co., Ltd. i NEC Corporation. Moduły akumulatorów złożone z 4 baterii ogniw są montowane w Zama, a następnie przewożone do zakładów Nissana w Oppama, gdzie w zespołach liczących po 48 ogniw są instalowane w miejscu przewidzianym w samochodzie elektrycznym na pakiet akumulatorów.
Hidetoshi Imazu, Wiceprezes Zarządu ds. Produkcji, powiedział: „Oppama będzie „macierzystym zakładem produkcyjnym" modelu Nissan LEAF. Know-how i wnioski wyciągnięte z funkcjonowania zakładu w Oppama będziemy wykorzystywali w celu zapewnienia najwyższej jakości we wszystkich pozostałych zakładach produkujących pojazdy elektryczne marki Nissan".
W przyszłości Nissan będzie produkował takie pojazdy między innymi w Smyrna (Tennessee, USA) i w Sunderland (Anglia).
Moce produkcyjne zakładów w Oppama wynoszą 50 000 pojazdów rocznie. Produkcja Nissana LEAF ruszy także w Smyrna pod koniec 2012 roku oraz w Sunderland na początku 2013 roku. Po uruchomieniu produkcji w pełnej skali Nissan będzie produkował 150 000 pojazdów rocznie w Smyrna i 50 000 w Sunderland.
Nissan LEAF jest pierwszym w 100% elektrycznym zeroemisyjnym pojazdem produkowanym przez Sojusz Renault-Nissan. Nissan, wspólnie ze swoim partnerem w Sojuszu - firmą Renault - chce zostać globalnym liderem w dziedzinie mobilności z zerową emisją. Do dziś Sojusz zawarł już 80 umów partnerskich dotyczących mobilności z zerową emisją z władzami państwowymi i samorządowymi oraz firmami na całym świecie.
Sprzedaż auta rozpocznie się w grudniu w Japonii i USA oraz na początku 2011 na wybranych rynkach w Europie. W listopadzie firma zacznie eksportować samochód do USA, a pierwszy transport do Europy wyruszy w grudniu.
„To ważny kamień milowy nie tylko dla Nissana i Sojuszu Renault-Nissan, ale także dla całej branży motoryzacyjnej" - powiedział Prezes i Dyrektor Naczelny Nissana Carlos Ghosn na uroczystości zorganizowanej z okazji wyprodukowania pierwszego egzemplarza Nissana LEAF. „Konsumenci precyzyjnie określają swoje potrzeby. Chcą być mobilni dzięki przystępnym cenowo rozwiązaniom zgodnym z ideą zrównoważonego rozwoju,... a Sojusz jest pionierem oferującym samochody spełniające oczekiwania konsumentów pod względem niezawodności, atrakcyjności i osiągów. Wysokiej jakości innowacyjny Nissan LEAF radykalnie zmieni oczekiwania konsumentów wobec producentów samochodów na całym świecie".
Nissan LEAF będzie produkowany w zakładach w Oppama, obok popularnych modeli z silnikami benzynowymi, takich jak Nissan Juke i Nissan Cube. Część linii produkcyjnej została zmodyfikowana w ten sposób, że na etapie, w którym zwykle samochód jest wyposażany w zbiornik paliwa instaluje się moduł akumulatorów, natomiast silniki elektryczne i inwertery montowane są na etapie, w którym pod maskę tradycyjnego samochodu trafia silnik spalinowy. Jakość i wydajność produkcji zagwarantowano wprowadzając standard Nissan Production Way (NPW) we wszystkich fazach montażu.
Moduły akumulatorów litowo-jonowych do Nissana LEAF są produkowane przez firmę Automotive Energy Supply Corporation (AESC) w Zama (Japan), będącą joint-venture powołanym przez Nissan Motor Co., Ltd. i NEC Corporation. Moduły akumulatorów złożone z 4 baterii ogniw są montowane w Zama, a następnie przewożone do zakładów Nissana w Oppama, gdzie w zespołach liczących po 48 ogniw są instalowane w miejscu przewidzianym w samochodzie elektrycznym na pakiet akumulatorów.
Hidetoshi Imazu, Wiceprezes Zarządu ds. Produkcji, powiedział: „Oppama będzie „macierzystym zakładem produkcyjnym" modelu Nissan LEAF. Know-how i wnioski wyciągnięte z funkcjonowania zakładu w Oppama będziemy wykorzystywali w celu zapewnienia najwyższej jakości we wszystkich pozostałych zakładach produkujących pojazdy elektryczne marki Nissan".
W przyszłości Nissan będzie produkował takie pojazdy między innymi w Smyrna (Tennessee, USA) i w Sunderland (Anglia).
Moce produkcyjne zakładów w Oppama wynoszą 50 000 pojazdów rocznie. Produkcja Nissana LEAF ruszy także w Smyrna pod koniec 2012 roku oraz w Sunderland na początku 2013 roku. Po uruchomieniu produkcji w pełnej skali Nissan będzie produkował 150 000 pojazdów rocznie w Smyrna i 50 000 w Sunderland.
Nissan LEAF jest pierwszym w 100% elektrycznym zeroemisyjnym pojazdem produkowanym przez Sojusz Renault-Nissan. Nissan, wspólnie ze swoim partnerem w Sojuszu - firmą Renault - chce zostać globalnym liderem w dziedzinie mobilności z zerową emisją. Do dziś Sojusz zawarł już 80 umów partnerskich dotyczących mobilności z zerową emisją z władzami państwowymi i samorządowymi oraz firmami na całym świecie.