Koncerny powoli uczą się funkcjonować w nowej rzeczywistości, w której będą musiały dać swoim klientom więcej za mniej pieniędzy, informuje "Rzeczpospolita".
To główne przesłanie zainaugurowanego wczoraj w Genewie salonu samochodowego. W Europie najprostszym sposobem pozyskania finansowania dla firm motoryzacyjnych wydaje się pomoc państwa albo kredyty Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Wczorajsza decyzja General Motors o potrojeniu finansowania w formie gotówki i kredytów dla europejskiej spółki córki Opla/Vauxhalla do kwoty 1,9 mld euro zapewni działanie firmy do końca roku. (..)
Z kolei szefowie Toyoty i Lexusa bardzo ostrożnie odpowiadają na pytania o prognozy sprzedaży w tym roku. Dla nich najważniejsze w tej chwili jest odzyskanie zaufania klientów. Tadashi Arashima, prezes Toyota Motor Europe, jest zdania, że w tym roku japoński koncern zanotuje ok. 5-proc. spadek sprzedaży w porównaniu z 2009 r. (..).
Jedno jest pewne. Firmy robią wszystko, by nie podnosić cen.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
To główne przesłanie zainaugurowanego wczoraj w Genewie salonu samochodowego. W Europie najprostszym sposobem pozyskania finansowania dla firm motoryzacyjnych wydaje się pomoc państwa albo kredyty Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Wczorajsza decyzja General Motors o potrojeniu finansowania w formie gotówki i kredytów dla europejskiej spółki córki Opla/Vauxhalla do kwoty 1,9 mld euro zapewni działanie firmy do końca roku. (..)
Z kolei szefowie Toyoty i Lexusa bardzo ostrożnie odpowiadają na pytania o prognozy sprzedaży w tym roku. Dla nich najważniejsze w tej chwili jest odzyskanie zaufania klientów. Tadashi Arashima, prezes Toyota Motor Europe, jest zdania, że w tym roku japoński koncern zanotuje ok. 5-proc. spadek sprzedaży w porównaniu z 2009 r. (..).
Jedno jest pewne. Firmy robią wszystko, by nie podnosić cen.
Więcej w "Rzeczpospolitej".