Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
groupe renault logoW trzecim kwartale 2018 roku sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault w skali świata (łącznie z Jinbei i Huasong od 1 stycznia 2018 roku) wzrosła o 2,9% przy ogólnym spadku na rynku motoryzacyjnym o 2,4%.

Udział Grupy w rynku zwiększył się w stosunku do 2017 roku o 0,2 punktu do poziomu 4,0%.

W Europie sprzedaż Grupy wzrosła o 8,6%, tymczasem średni wzrost na rynku wyniósł 0,8%. To przede wszystkim zasługa modeli z segmentu B (Clio, Captur) oraz C (Mégane i Nowy Duster). Jeśli chodzi o samochody elektryczne, sprzedaż ZOE wzrosła o 7%, a Kangoo Z.E. nawet dwukrotnie.

Poza Europą, pomimo 3-procentowego spadku na całym rynku, sprzedaż Grupy zmniejszyła się o 2% z uwzględnieniem marek Jinbei i Huasong (-10,4 % bez Jinbei i Huasong).

W regionie Ameryki Środkowej i Południowej liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy wzrosła o 0,2% pomimo spadku na rynku argentyńskim o 24,9%. W regionie Azji i Pacyfiku wzrost wyniósł 72% z uwzględnieniem marek Jinbei i Huasong (-14,8% przy uwzględnieniu zakresu konsolidacji z 2017 roku).

Grupa odnotowała spadek sprzedaży w regionach Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii (-24,4%) oraz Eurazji (-5,6%). Na taką sytuację w regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii miało głównie wpływ załamanie rynku w Indiach (-34,7%) oraz w Iranie, gdzie chwilowo działalność Grupy jest wstrzymana. W regionie Eurazji sprzedaż nadal rosła w Rosji (+5,0%), natomiast w Turcji odnotowano spadek o 52,5% w sytuacji ogólnego spadku na rynku o 51,3%.

OBROTY ZA TRZECI KWARTAŁ Z PODZIAŁEM NA SEKTORY DZIAŁALNOŚCI

W trzecim kwartale 2018 roku obroty Grupy osiągnęły 11,484 miliarda euro (-6%). Przy uwzględnieniu stałego, referencyjnego kursu wymiany i zakresu konsolidacji obroty Grupy spadły o 1,4%.

Od 1 stycznia 2018 roku Grupa zmieniła zasady alokacji bonifikat związanych ze stopą procentową dla poszczególnych sektorów operacyjnych. Nowe zasady nie mają wpływu na wysokość skonsolidowanych obrotów. Przy zachowaniu poprzedniego ujęcia obroty sektora samochodowego bez AwtoWAZ byłyby wyższe o 142 miliony euro (1,3 punktu), a jednocześnie obroty sektora finansowania sprzedaży byłyby o taką samą kwotę niższe.

Obroty sektora samochodowego bez AwtoWAZ wyniosły 10,057 miliarda euro (spadek o 8,4%). Poza omówionym już spadkiem o 1,3 punktu, na tę sytuację złożyły się również straty kursowe (-4,0 punktu) związane z silną dewaluacją najważniejszych dla Grupy walut (peso argentyńskie, real brazylijski, lira turecka, rosyjski rubel). Prowadzona w tych krajach polityka wzrostu cen przyniosła pozytywny efekt cenowy (+1,6 punktu). Wielkość sprzedaży zmniejszyła się o 2,6 punktu, głównie ze względu na spadek na rynku tureckim i argentyńskim oraz wyprzedaż w trzecim kwartale samochodów pozostających na stanie w sieci. Spadek sprzedaży dla firm partnerskich również przyczynił się do obniżenia obrotów o -3,3 punktu ze względu na zawieszenie dostaw do Iranu, a także zmniejszone zapotrzebowanie na silniki wysokoprężne i spadek produkcji na potrzeby Nissana.

Obroty sektora finansowania sprzedaży (RCI Banque) wyniosły w trzecim kwartale 800 milionów euro, co stanowi wzrost o 31,1% w stosunku do analogicznego okresu 2017 roku. Nie uwzględniając przedstawionych powyżej zmian w rachunkowości wzrost wyniósłby 7,9%. Ze względu na spadek działalności w Turcji i Argentynie liczba nowych umów finansowania zmniejszyła się o 2,5%. Średnia wartość portfela wyniosła 45,3 miliarda euro, co oznacza wzrost o 12,9%.

Udział AwtoWAZ w obrotach Grupy w trzecim kwartale wyniósł 627 milionów euro, co oznacza spadek o 1,1%, po uwzględnieniu straty kursowej w wysokości 79 milionów euro. Przy uwzględnieniu stałego, referencyjnego kursu wymiany obroty Grupy wykazałyby wzrost o 11,4%.

PERSPEKTYWY 2018 ROKU

W 2018 roku światowy rynek powinien osiągnąć wzrost w wysokości 2% w porównaniu do 2017 roku. Poprzednie przewidywania zakładały wzrost o 3%. Na rynku europejskim oczekiwany jest wzrost na poziomie powyżej 1,5%, czyli wyższy od poprzednich założeń na poziomie 1,5%. We Francji jest spodziewany 4-procentowy wzrost (poprzednio 2%).

Na rynkach pozaeuropejskich, w Brazylii spodziewany jest wzrost o 10%, a w Rosji o ponad 10%.

W Chinach sprzedaż powinna zwiększyć się o 2% (poprzednio było to 5%), a w Indiach o 8%.

W tej sytuacji Grupa Renault utrzymuje swoje cele:
  • dalsze zwiększenie obrotów Grupy (przy uwzględnieniu stałego referencyjnego kursu wymiany i zakresu konsolidacji )*,
  • uzyskanie marży operacyjnej Grupy powyżej 6,0%*,
  • ­wygenerowanie dodatniego free cash flow operacyjnego w sektorze samochodowym.

* Bez uwzględnienia zmian wynikających z wejścia w życie MSSF 15.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.