W wyniku przejścia na nową procedurę homologacyjną według normy WLTP w październiku Grupa Volkswagen dostarczyła mniej pojazdów niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku.
Na całym świecie przekazano klientom w sumie 846.300 samochodów, co stanowi spadek o 10 procent. W ostatnim miesiącu spadek dostaw w Europie o 15,6 procenta, w porównaniu z październikiem ubiegłego roku, był znacznie mniejszy niż we wrześniu. Dwucyfrowy wzrost odnotowano w Ameryce Południowej. Od stycznia do października Grupa odnotowała na świecie wzrost liczby dostaw o 2,6 procent do 8,98 miliona samochodów, mimo że branża motoryzacyjna przeżywa w tym roku stagnację. Dr. Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży Grupy powiedział: „Jeśli chodzi o przejście na homologację wg normy WLTP, w Europie najgorsze mamy już za sobą. W listopadzie i w grudniu powinniśmy odnotować wzrost liczby dostaw. Oczekujemy, że w całym 2018 roku nieznacznie przekroczą one wynik dostaw w ubiegłym roku”.
W październiku dostawy w poszczególnych regionach kształtowały się następująco:
W Europie udało się zahamować nagły spadek, który miał miejsce we wrześniu i wynikał z wejścia w życie nowej procedury homologacyjnej według normy WLTP. W październiku dostarczono klientom 295.400 pojazdów, czyli o 15,6 procenta mniej niż przed rokiem. Przejście na homologację według nowej normy w dalszym ciągu miało największy wpływ na zmniejszenie liczby dostaw w Europie Zachodniej. W październiku przekazano klientom 229.300 samochodów, czyli o 19,3 procenta mniej niż w październiku 2017 roku. Największy spadek liczby dostaw odnotowano w Niemczech (-23,2 procenta). W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy wyniosły 66.100 pojazdów, czyli osiągnęły niemal identyczny poziom jak w październiku ubiegłego roku. Po raz kolejny najsilniejszym rynkiem w regionie była Rosja, w której klientom dostarczono 21.300 samochodów, czyli o 22,4 procenta więcej niż w październiku 2017 roku. Od stycznia do października dostawy w całej Europie wzrosły o 2,3 procenta i wyniosły 3,7 milionów samochodów. Znaczący wzrost w tym okresie zanotowała Volkswagen Group Polska dostarczając klientom 128.691 samochodów (+15,7 procenta) co umocniło pozycję lidera spółki na polskim rynku.
W Ameryce Północnej w październiku Grupa Volkswagen dostarczyła klientom 79.700 aut, czyli o 2,4 procenta mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wzrost dostaw w Kanadzie o 4,8 procenta zrekompensował zmniejszenie dostaw w USA (-3,6 procenta) i w Meksyku (-3,1procenta). Od stycznia do października dostawy w Ameryce Północnej wyniosły w sumie 793.000 samochodów i były niższe od ubiegłorocznych o 0,9 procenta.
W Ameryce Południowej Grupa Volkswagen odnotowała w październiku znaczny wzrost w porównaniu z analogicznym miesiącem 2017 roku. Do klientów trafiło 54.500 samochodów, czyli o 19,8 procenta więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wzrost w tym regionie wciąż napędza Brazylia – klientom przekazano tam 41.800 aut, czyli o aż 56,7 procenta więcej niż w październiku poprzedniego roku. To z nawiązką zrekompensowało słabe wyniki w Argentynie, która wciąż zmaga się z trudnościami gospodarczymi. Dostawy w tym kraju wyniosły tylko 7.000 aut i były niższe o 48,7 procenta od ubiegłorocznych.
W regionie Azji i Pacyfiku w październiku dostawy spadły o 7,6 procenta do 391.600 samochodów. Napięta sytuacja gospodarcza w Chinach, spowodowana sporem handlowym z USA, nadal ma negatywny wpływ na wyniki w tym regionie. W Chinach do klientów trafiło 365.100 aut, czyli o 8,3 procenta mniej w porównaniu z dostawami w październiku poprzedniego roku. Od początku roku w Chinach Volkswagen Group przekazała klientom 3,4 miliona samochodów, co stanowi wzrost o 3,4 procenta w porównaniu z dostawami w ubiegłym roku.
Na całym świecie przekazano klientom w sumie 846.300 samochodów, co stanowi spadek o 10 procent. W ostatnim miesiącu spadek dostaw w Europie o 15,6 procenta, w porównaniu z październikiem ubiegłego roku, był znacznie mniejszy niż we wrześniu. Dwucyfrowy wzrost odnotowano w Ameryce Południowej. Od stycznia do października Grupa odnotowała na świecie wzrost liczby dostaw o 2,6 procent do 8,98 miliona samochodów, mimo że branża motoryzacyjna przeżywa w tym roku stagnację. Dr. Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży Grupy powiedział: „Jeśli chodzi o przejście na homologację wg normy WLTP, w Europie najgorsze mamy już za sobą. W listopadzie i w grudniu powinniśmy odnotować wzrost liczby dostaw. Oczekujemy, że w całym 2018 roku nieznacznie przekroczą one wynik dostaw w ubiegłym roku”.
W październiku dostawy w poszczególnych regionach kształtowały się następująco:
W Europie udało się zahamować nagły spadek, który miał miejsce we wrześniu i wynikał z wejścia w życie nowej procedury homologacyjnej według normy WLTP. W październiku dostarczono klientom 295.400 pojazdów, czyli o 15,6 procenta mniej niż przed rokiem. Przejście na homologację według nowej normy w dalszym ciągu miało największy wpływ na zmniejszenie liczby dostaw w Europie Zachodniej. W październiku przekazano klientom 229.300 samochodów, czyli o 19,3 procenta mniej niż w październiku 2017 roku. Największy spadek liczby dostaw odnotowano w Niemczech (-23,2 procenta). W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy wyniosły 66.100 pojazdów, czyli osiągnęły niemal identyczny poziom jak w październiku ubiegłego roku. Po raz kolejny najsilniejszym rynkiem w regionie była Rosja, w której klientom dostarczono 21.300 samochodów, czyli o 22,4 procenta więcej niż w październiku 2017 roku. Od stycznia do października dostawy w całej Europie wzrosły o 2,3 procenta i wyniosły 3,7 milionów samochodów. Znaczący wzrost w tym okresie zanotowała Volkswagen Group Polska dostarczając klientom 128.691 samochodów (+15,7 procenta) co umocniło pozycję lidera spółki na polskim rynku.
W Ameryce Północnej w październiku Grupa Volkswagen dostarczyła klientom 79.700 aut, czyli o 2,4 procenta mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wzrost dostaw w Kanadzie o 4,8 procenta zrekompensował zmniejszenie dostaw w USA (-3,6 procenta) i w Meksyku (-3,1procenta). Od stycznia do października dostawy w Ameryce Północnej wyniosły w sumie 793.000 samochodów i były niższe od ubiegłorocznych o 0,9 procenta.
W Ameryce Południowej Grupa Volkswagen odnotowała w październiku znaczny wzrost w porównaniu z analogicznym miesiącem 2017 roku. Do klientów trafiło 54.500 samochodów, czyli o 19,8 procenta więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wzrost w tym regionie wciąż napędza Brazylia – klientom przekazano tam 41.800 aut, czyli o aż 56,7 procenta więcej niż w październiku poprzedniego roku. To z nawiązką zrekompensowało słabe wyniki w Argentynie, która wciąż zmaga się z trudnościami gospodarczymi. Dostawy w tym kraju wyniosły tylko 7.000 aut i były niższe o 48,7 procenta od ubiegłorocznych.
W regionie Azji i Pacyfiku w październiku dostawy spadły o 7,6 procenta do 391.600 samochodów. Napięta sytuacja gospodarcza w Chinach, spowodowana sporem handlowym z USA, nadal ma negatywny wpływ na wyniki w tym regionie. W Chinach do klientów trafiło 365.100 aut, czyli o 8,3 procenta mniej w porównaniu z dostawami w październiku poprzedniego roku. Od początku roku w Chinach Volkswagen Group przekazała klientom 3,4 miliona samochodów, co stanowi wzrost o 3,4 procenta w porównaniu z dostawami w ubiegłym roku.