W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 7 proc., do 20,49 mld euro. Wynik operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych zwiększył się o 1 proc., do 3,35 mld euro; zwrot ze sprzedaży uwzględnieniem pozycji specjalnych wyniósł 16,3 proc. Liczba dostaw wzrosła o 3 proc. - do końca września firma przekazała klientom 202 318 samochodów. Jak do tej pory w 2019 r. Porsche zwiększyło zatrudnienie o 7 proc., do 34 675 pracowników.
- Aktualnie znajdujemy się w trudnym otoczeniu – politycznie i gospodarczo. Mimo to Porsche pozostaje na dobrej drodze. To przede wszystkim zasługa naszej atrakcyjnej oferty produktów - powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. - W tym roku wprowadziliśmy na rynek wiele nowych emocjonujących produktów, w tym nowe 911, Cayenne Coupé oraz 718 Spyder i GT4. W świetle ogromnego popytu na model Taycan od chwili jego światowej premiery we wrześniu jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o nadchodzące miesiące -.
Według Lutza Meschkego, wiceprezesa i członka zarządu Porsche ds. finansów i IT, niewielki wzrost zysku bazuje głównie na wyższym wolumenie sprzedanych pojazdów oraz postępującym rozwoju w innych obszarach i oddziałach biznesowych. Negatywny wpływ wywarły tu natomiast efekty walutowe oraz koszty związane z programem elektromobilności. - W dalszym ciągu konsekwentnie realizujemy naszą strategię zwiększania efektywności podstawowej działalności, a jednocześnie inwestujemy w przyszłość i rozwijamy nowe źródła przychodów. Teraz przynosi to efekty - powiedział Meschke.
Sprawa silników Diesla spowodowała, że w drugim kwartale roku wydatki specjalne wyniosły 0,5 miliarda euro. Po uwzględnieniu zdarzeń nadzwyczajnych wynik operacyjny Porsche AG za okres od stycznia do września osiągnął więc poziom 2,81 mld euro, a zwrot ze sprzedaży - 13,7 proc.
Dostawy do klientów: wzrosty w Azji i Ameryce Północnej
W pierwszych trzech kwartałach 2019 r. firma Porsche AG dostarczyła na świecie 202 318 samochodów. Oznacza to 3-procentowy wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Szczególnie wysokim popytem cieszyły się serie modelowe Cayenne i Macan. Cayenne ponownie odnotowało największy, bo ponad 25-procentowy wzrost popularności, z wynikiem 62 222 dostarczonych aut. Niedawno model został wprowadzony na rynek w wersji Coupé, dostępnej również z hybrydowym napędem plug-in. Od stycznia do września klienci odebrali 73 967 egzemplarzy modelu Macan, o 9 proc. więcej niż w tym samym okresie minionego roku.
Porsche zdołało utrzymać swoją pozycję w Chinach i USA mimo generalnie słabszej sytuacji ekonomicznej na obu tych rynkach. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy chińskim nabywcom dostarczono 64 237 samochodów (+14%). W USA, na drugim co do wielkości rynku zbytu Porsche, liczba dostaw wzrosła o 6 proc., do 45 062 sztuk. Ogólnie rzecz biorąc, w regionach Azji i Pacyfiku, Afryki oraz Bliskiego Wschodu samochody sportowe ze Stuttgartu-Zuffenhausen niezmiennie cieszą się popularnością. W pierwszych trzech kwartałach roku dostarczono tam 86 235 aut, co odpowiada lokalnemu wzrostowi względem analogicznego okresu ubiegłego r. na poziomie 11 proc.
Perspektywy na cały rok
W roku finansowym 2019 Porsche spodziewa się wzrostu dostaw, jak również nieznacznego wzrostu przychodów ze sprzedaży. „Kontynuujemy znaczne inwestycje w przyszłość naszej firmy: w elektryfikację naszych pojazdów i wymaganą infrastrukturę, cyfrową transformację, rozbudowę, a także odnowę naszych zakładów. Mimo tych wszystkich czynników naszym jasno określonym zadaniem nadal pozostaje osiąganie celu w zakresie uzyskania wysokich zarobków” – wyjaśnił Meschke. Na początku września Porsche zaprezentowało swój pierwszy samochód sportowy z napędem całkowicie elektrycznym – model Taycan. Samochód zacznie trafiać do nabywców w USA od końca 2019 r., a w salonach sprzedaży w Europie będzie dostępny w pierwszych miesiącach 2020 r.