Alians Renault-Nissan osiągnął w 2010 roku rekordową sprzedaż 7 276 398 samochodów, co oznacza wzrost o 19,6% w stosunku do roku 2009 przy średnim wzroście na rynku o 11,8%.
Rekord ten pozwolił Aliansowi na zdobycie 10,3% udziału w światowym rynku.
Grupy Renault i Nissan sprzedały odpowiednio 2 625 796 i 4 080 588 samochodów. Sprzedaż Łady wyniosła 570 014 pojazdów - o 37,6% więcej niż w poprzednim roku. Światowa sprzedaż Renault wzrosła o 14%, a Nissana - o 21,5%.
Alians Renault-Nissan osiągnął w 2010 roku bezprecedensowy poziom sprzedaży i udziałów w rynku. Nasze wyniki były szczególnie zachęcające na nośnych rynkach - w krajach tych wszystkie marki Aliansu zwiększyły swój udział - powiedział Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan.
Alians, który liczy sobie już 12 lat, jest najtrwalszym partnerskim porozumieniem w branży motoryzacyjnej i nadal poszerza swoją działalność w różnych krajach świata wykorzystując nowe zdolności produkcyjne i konkurencyjną ofertę produktów - dodał szef Aliansu.
Grupa Renault - najważniejsze fakty
Grupa Renault pobiła kolejny rekord - sprzedała 2,6 miliona samochodów, czyli o 14% więcej w stosunku do 2009 roku. Wszystkie z pięciu regionów Grupy odnotowały duży wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych, z wyjątkiem regionu Euromed, gdzie sprzedaż spadła o 0,2 punktu. Do wzrostu sprzedaży przyczyniły się wszystkie marki Grupy: Renault sprzedało o 14% samochodów więcej, Dacia - o 12 % i Renault Samsung Motors - o 19%.
W Europie sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 7,4 % do poziomu 1 642 000 samochodów pomimo spadku na rynku o 3,7 %. Marka Renault przeskoczyła o jedną pozycję w klasyfikacji producentów samochodów osobowych i dostawczych i jest obecnie numerem dwa w Europie pod względem wielkości sprzedaży. Samochody dostawcze - marka umocniła zajmowaną pierwszą pozycję zdobywając 15,9% udziału w rynku.
Grupa kontynuuje również wzrost poza Europą – jej sprzedaż wzrosła o 26% do poziomu 983 731 sztuk. Sprzedaż Renault Samsung Motors na krajowym rynku samochodów osobowych wzrosła o 16,5%, co pozwoliło na zdobycie 11,9% udziału w rynku południowokoreańskim. Korea Południowa, w której Grupa sprzedała 155 697 samochodów, jest obecnie czwartym rynkiem zbytu Renault.
W sumie sprzedaż Grupy Renault na rynkach pozaeuropejskich wyniosła 37 % łącznej sprzedaży (w porównaniu do 34% w 2009 roku).
Nissan - najważniejsze fakty
Nissan zamknął rok rekordowym wynikiem sprzedaży - 4 080 588 samochodów, co daje wzrost o 21,5% w stosunku do poprzedniego roku.
Największym rynkiem Nissana są obecnie Chiny, gdzie marka sprzedała 1 023 638 samochodów, osiągając 35,5% wzrostu w stosunku do 2009 roku. W rankingu sprzedaży prowadzi model Sylphy - 142 367 sprzedanych samochodów, następnie Teana - kolejny flagowy model, który sprzedał się w ilości 140 842 sztuki.
W Stanach Zjednoczonych sprzedaż Nissana i Infiniti wyniosła łącznie 908 570 samochodów, co oznacza 18-procentowy wzrost w porównaniu do 2009 roku. Nissan zakończył rok 2010 bardzo dobrym wynikiem. W grudniu znacznie wzrósł popyt na wiele modeli, w tym Rogue (+58,2%) i Versa (+49,8%).
W Japonii dzięki systemowi rządowych dopłat i wprowadzeniu pięciu nowych modeli, a zwłaszcza Marcha, Juke i Sereny, sprzedaż wzrosła o 7,7% do poziomu 645 320 sztuk.
W Europie Nissan zdobył 3,1% udziału w rynku - najwięcej od 1995 roku. Łącznie sprzedaż wzrosła o 13% do poziomu 555 924 samochodów. Głównym rynkiem Nissana w Europie jest Zjednoczone Królestwo, gdzie marka sprzedała 96 419 samochodów, a następnie Rosja z 84 288 sprzedanymi samochodami. Qashqai ma nadal znaczący wkład w wyniki Nissana w Europie. Jego sprzedaż wyniosła 235 462 sztuki - o 18% więcej niż w 2009 roku.
W Meksyku Nissan już po raz drugi znalazł się w czołówce rankingu sprzedaży z liczbą 189 518 samochodów. Wśród 10 najlepiej sprzedających się w Meksyku samochodów znalazły się 4 modele Nissana.
Rekord ten pozwolił Aliansowi na zdobycie 10,3% udziału w światowym rynku.
Grupy Renault i Nissan sprzedały odpowiednio 2 625 796 i 4 080 588 samochodów. Sprzedaż Łady wyniosła 570 014 pojazdów - o 37,6% więcej niż w poprzednim roku. Światowa sprzedaż Renault wzrosła o 14%, a Nissana - o 21,5%.
Alians Renault-Nissan osiągnął w 2010 roku bezprecedensowy poziom sprzedaży i udziałów w rynku. Nasze wyniki były szczególnie zachęcające na nośnych rynkach - w krajach tych wszystkie marki Aliansu zwiększyły swój udział - powiedział Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan.
Alians, który liczy sobie już 12 lat, jest najtrwalszym partnerskim porozumieniem w branży motoryzacyjnej i nadal poszerza swoją działalność w różnych krajach świata wykorzystując nowe zdolności produkcyjne i konkurencyjną ofertę produktów - dodał szef Aliansu.
Grupa Renault - najważniejsze fakty
Grupa Renault pobiła kolejny rekord - sprzedała 2,6 miliona samochodów, czyli o 14% więcej w stosunku do 2009 roku. Wszystkie z pięciu regionów Grupy odnotowały duży wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych, z wyjątkiem regionu Euromed, gdzie sprzedaż spadła o 0,2 punktu. Do wzrostu sprzedaży przyczyniły się wszystkie marki Grupy: Renault sprzedało o 14% samochodów więcej, Dacia - o 12 % i Renault Samsung Motors - o 19%.
W Europie sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 7,4 % do poziomu 1 642 000 samochodów pomimo spadku na rynku o 3,7 %. Marka Renault przeskoczyła o jedną pozycję w klasyfikacji producentów samochodów osobowych i dostawczych i jest obecnie numerem dwa w Europie pod względem wielkości sprzedaży. Samochody dostawcze - marka umocniła zajmowaną pierwszą pozycję zdobywając 15,9% udziału w rynku.
Grupa kontynuuje również wzrost poza Europą – jej sprzedaż wzrosła o 26% do poziomu 983 731 sztuk. Sprzedaż Renault Samsung Motors na krajowym rynku samochodów osobowych wzrosła o 16,5%, co pozwoliło na zdobycie 11,9% udziału w rynku południowokoreańskim. Korea Południowa, w której Grupa sprzedała 155 697 samochodów, jest obecnie czwartym rynkiem zbytu Renault.
W sumie sprzedaż Grupy Renault na rynkach pozaeuropejskich wyniosła 37 % łącznej sprzedaży (w porównaniu do 34% w 2009 roku).
Nissan - najważniejsze fakty
Nissan zamknął rok rekordowym wynikiem sprzedaży - 4 080 588 samochodów, co daje wzrost o 21,5% w stosunku do poprzedniego roku.
Największym rynkiem Nissana są obecnie Chiny, gdzie marka sprzedała 1 023 638 samochodów, osiągając 35,5% wzrostu w stosunku do 2009 roku. W rankingu sprzedaży prowadzi model Sylphy - 142 367 sprzedanych samochodów, następnie Teana - kolejny flagowy model, który sprzedał się w ilości 140 842 sztuki.
W Stanach Zjednoczonych sprzedaż Nissana i Infiniti wyniosła łącznie 908 570 samochodów, co oznacza 18-procentowy wzrost w porównaniu do 2009 roku. Nissan zakończył rok 2010 bardzo dobrym wynikiem. W grudniu znacznie wzrósł popyt na wiele modeli, w tym Rogue (+58,2%) i Versa (+49,8%).
W Japonii dzięki systemowi rządowych dopłat i wprowadzeniu pięciu nowych modeli, a zwłaszcza Marcha, Juke i Sereny, sprzedaż wzrosła o 7,7% do poziomu 645 320 sztuk.
W Europie Nissan zdobył 3,1% udziału w rynku - najwięcej od 1995 roku. Łącznie sprzedaż wzrosła o 13% do poziomu 555 924 samochodów. Głównym rynkiem Nissana w Europie jest Zjednoczone Królestwo, gdzie marka sprzedała 96 419 samochodów, a następnie Rosja z 84 288 sprzedanymi samochodami. Qashqai ma nadal znaczący wkład w wyniki Nissana w Europie. Jego sprzedaż wyniosła 235 462 sztuki - o 18% więcej niż w 2009 roku.
W Meksyku Nissan już po raz drugi znalazł się w czołówce rankingu sprzedaży z liczbą 189 518 samochodów. Wśród 10 najlepiej sprzedających się w Meksyku samochodów znalazły się 4 modele Nissana.