Alians Renault-Nissan-Mitsubishi oraz firma Google ogłaszają rozpoczęcie współpracy technologicznej, której celem jest wprowadzenie systemu operacyjnego Android do pojazdów sprzedawanych przez marki Aliansu oraz zaoferowanie inteligentnego rozwiązania informacyjno-rozrywkowego oraz aplikacji, które będzie wybierał klient w szerokiej gamie modeli oraz marek.
Planowany termin wdrożenia tych rozwiązań to 2021 rok.
W ramach współpracy technologicznej pojazdy sprzedawane przez marki Aliansu na różnych rynkach będą korzystać z najpopularniejszego na świecie systemu operacyjnego Android do nawigacji samochodowej. Rozwiązanie będzie wykorzystywać Google Maps, bogaty ekosystem aplikacji samochodowych Google Play Store oraz umożliwi odpowiadanie na połączenia telefoniczne, wiadomości SMS-owe, obsługę mediów, wyszukiwanie informacji, a także głosowe zarządzanie funkcjami pojazdu dzięki wbudowanemu systemowi Google Assistant.
Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, którego łączna sprzedaż na 200 rynkach wyniosła w ubiegłym roku 10,6 mln sztuk samochodów, zamierza zintegrować aplikacje i usługi Google’a w opracowanych przez siebie systemach informacyjno-rozrywkowych oraz chmurze, co pozwoli na zaproponowanie klientom marek Renault, Nissan oraz Mitsubishi Motors jeszcze lepszej oferty.
Szeroki wachlarz modeli pojazdów Aliansu będzie wyposażony we wspólną platformę Androida. Jednak poszczególne marki będą miały możliwość tworzenia na niej własnych interfejsów użytkownika i specyficznych funkcji.
Nawiązana współpraca przy rozwoju systemów informacyjno-rozrywkowych jest dopełnieniem innych działań Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, które zmierzają do wyposażenia pojazdów w rozwiązania zapewniające łączność oraz wykorzystania rozwiązań w chmurze. Podjęte prace stanowią element realizacji średnioterminowego planu działania do 2022 roku. Ogłoszenie nowego partnerstwa w rocznicę przyjęcia planu średnioterminowego symbolizuje wagę, jaką Alians przypisuje technologiom następnej generacji. W ramach planu Renault-Nissan-Mitsubishi chce zwiększyć sprzedaż pojazdów do ponad 14 milionów sztuk na koniec 2022 r.
Innym celem planu jest wprowadzenie na rynek 12 zeroemisyjnych samochodów elektrycznych, nowych technologii jazdy autonomicznej oraz dalsze wdrażanie rozwiązania Alliance Intelligent Cloud.
Usługa Alliance Intelligent Cloud będzie gwarantować systemom informacyjno-rozrywkowym następnej generacji bezpieczną łączność. Będzie platformą łączącą systemy informacyjno-rozrywkowe, zarządzanie danymi oraz zapewniającą możliwość zdalnej aktualizacji i diagnostyki pojazdów wyprodukowanych przez członków Aliansu.
Połączenie najnowszych technologii opracowanych przez członków Aliansu z rozwiązaniami firmy Google pozwoli poszczególnym markom zaoferować najbardziej inteligentne systemy informacyjno-rozrywkowe na rynku.
Dzięki rozwiązaniom firmy Google oraz systemowi Android kierowcy i pasażerowie będą mieli dostęp do ekosystemu, który już obejmuje tysiące aplikacji i wciąż rośnie. Integracja ta w połączeniu z szeroką wiedzą oraz innowacyjną społecznością developerów pozwoli na łatwy dostęp do najpopularniejszych aplikacji w środowisku samochodu. System będzie kompatybilny z urządzeniami działającymi na innych systemach, jak np. iOS firmy Apple.
Jak stwierdził Hadi Zablit, wiceprezes ds. rozwoju w Renault-Nissan-Mitsubishi: „Partnerstwo z firmą Google pozwoli na zaoferowanie właścicielom naszych samochodów bogatszej oferty, która w tej chwili jest dostępna wyłącznie poza pojazdami lub w ograniczonym zakresie, przez podłączenie urządzenia z Androidem do kompatybilnych pojazdów. Obecnie pracujemy nad pełniejszą integracją systemów tak, aby można było w ciągły sposób korzystać z usług w samochodzie i poza nim, w tym Google Maps, Google Assistant oraz Google Play Store, do których użytkownicy są już przyzwyczajeni”.
Kal Mos, wiceprezes Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, dodał: „Wraz z integracją platformy Androida w naszych systemach infotainmentu przechodzimy na wyższy poziom inteligentnych rozwiązań w naszych już skomunikowanych pojazdach. W przyszłości głównym sposobem interakcji naszych klientów z pojazdami może stać się Google Assistant, wykorzystujący wiodącą technologię sztucznej inteligencji firmy Google. Dzięki Google Maps działającym w połączeniu z Google Assistant i wbudowanym w nasze systemy infotainmentu, klienci marek Aliansu będą mieli na wyciągnięcie ręki najbardziej zaawansowane aplikacje bazujące na sztucznej inteligencji. Dzięki dostępowi do Google Play Store poprzez interfejs pojazdu, klienci będą mogli swobodnie korzystać z bezpiecznego i otwartego ekosystemu aplikacji Androida, stworzonego specjalnie na potrzeby pojazdów”.
Hiroshi Lockheimer, wiceprezes ds. platformy i ekosystemów Gogle, stwierdził: „Google i Renault-Nissan-Mitsubishi łączy wspólna wizja dostarczenia inteligentnych, bezpiecznych rozwiązań zapewniających ciągłość użytkowania w środowisku samochodu przy pomocy dobrze znajomych, aktualizowanych i skomunikowanych aplikacji oraz usług. Dla nas wszystkich współpraca z Aliansem Renault-Nissan-Mitsubishi przy wprowadzaniu rozwiązań Google Assistant, Google Maps i innych popularnych aplikacji poprzez Play Store i Androida dla kierowców i pasażerów na całym świecie to wspaniała perspektywa".
Planowany termin wdrożenia tych rozwiązań to 2021 rok.
W ramach współpracy technologicznej pojazdy sprzedawane przez marki Aliansu na różnych rynkach będą korzystać z najpopularniejszego na świecie systemu operacyjnego Android do nawigacji samochodowej. Rozwiązanie będzie wykorzystywać Google Maps, bogaty ekosystem aplikacji samochodowych Google Play Store oraz umożliwi odpowiadanie na połączenia telefoniczne, wiadomości SMS-owe, obsługę mediów, wyszukiwanie informacji, a także głosowe zarządzanie funkcjami pojazdu dzięki wbudowanemu systemowi Google Assistant.
Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, którego łączna sprzedaż na 200 rynkach wyniosła w ubiegłym roku 10,6 mln sztuk samochodów, zamierza zintegrować aplikacje i usługi Google’a w opracowanych przez siebie systemach informacyjno-rozrywkowych oraz chmurze, co pozwoli na zaproponowanie klientom marek Renault, Nissan oraz Mitsubishi Motors jeszcze lepszej oferty.
Szeroki wachlarz modeli pojazdów Aliansu będzie wyposażony we wspólną platformę Androida. Jednak poszczególne marki będą miały możliwość tworzenia na niej własnych interfejsów użytkownika i specyficznych funkcji.
Nawiązana współpraca przy rozwoju systemów informacyjno-rozrywkowych jest dopełnieniem innych działań Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, które zmierzają do wyposażenia pojazdów w rozwiązania zapewniające łączność oraz wykorzystania rozwiązań w chmurze. Podjęte prace stanowią element realizacji średnioterminowego planu działania do 2022 roku. Ogłoszenie nowego partnerstwa w rocznicę przyjęcia planu średnioterminowego symbolizuje wagę, jaką Alians przypisuje technologiom następnej generacji. W ramach planu Renault-Nissan-Mitsubishi chce zwiększyć sprzedaż pojazdów do ponad 14 milionów sztuk na koniec 2022 r.
Innym celem planu jest wprowadzenie na rynek 12 zeroemisyjnych samochodów elektrycznych, nowych technologii jazdy autonomicznej oraz dalsze wdrażanie rozwiązania Alliance Intelligent Cloud.
Usługa Alliance Intelligent Cloud będzie gwarantować systemom informacyjno-rozrywkowym następnej generacji bezpieczną łączność. Będzie platformą łączącą systemy informacyjno-rozrywkowe, zarządzanie danymi oraz zapewniającą możliwość zdalnej aktualizacji i diagnostyki pojazdów wyprodukowanych przez członków Aliansu.
Połączenie najnowszych technologii opracowanych przez członków Aliansu z rozwiązaniami firmy Google pozwoli poszczególnym markom zaoferować najbardziej inteligentne systemy informacyjno-rozrywkowe na rynku.
Dzięki rozwiązaniom firmy Google oraz systemowi Android kierowcy i pasażerowie będą mieli dostęp do ekosystemu, który już obejmuje tysiące aplikacji i wciąż rośnie. Integracja ta w połączeniu z szeroką wiedzą oraz innowacyjną społecznością developerów pozwoli na łatwy dostęp do najpopularniejszych aplikacji w środowisku samochodu. System będzie kompatybilny z urządzeniami działającymi na innych systemach, jak np. iOS firmy Apple.
Jak stwierdził Hadi Zablit, wiceprezes ds. rozwoju w Renault-Nissan-Mitsubishi: „Partnerstwo z firmą Google pozwoli na zaoferowanie właścicielom naszych samochodów bogatszej oferty, która w tej chwili jest dostępna wyłącznie poza pojazdami lub w ograniczonym zakresie, przez podłączenie urządzenia z Androidem do kompatybilnych pojazdów. Obecnie pracujemy nad pełniejszą integracją systemów tak, aby można było w ciągły sposób korzystać z usług w samochodzie i poza nim, w tym Google Maps, Google Assistant oraz Google Play Store, do których użytkownicy są już przyzwyczajeni”.
Kal Mos, wiceprezes Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, dodał: „Wraz z integracją platformy Androida w naszych systemach infotainmentu przechodzimy na wyższy poziom inteligentnych rozwiązań w naszych już skomunikowanych pojazdach. W przyszłości głównym sposobem interakcji naszych klientów z pojazdami może stać się Google Assistant, wykorzystujący wiodącą technologię sztucznej inteligencji firmy Google. Dzięki Google Maps działającym w połączeniu z Google Assistant i wbudowanym w nasze systemy infotainmentu, klienci marek Aliansu będą mieli na wyciągnięcie ręki najbardziej zaawansowane aplikacje bazujące na sztucznej inteligencji. Dzięki dostępowi do Google Play Store poprzez interfejs pojazdu, klienci będą mogli swobodnie korzystać z bezpiecznego i otwartego ekosystemu aplikacji Androida, stworzonego specjalnie na potrzeby pojazdów”.
Hiroshi Lockheimer, wiceprezes ds. platformy i ekosystemów Gogle, stwierdził: „Google i Renault-Nissan-Mitsubishi łączy wspólna wizja dostarczenia inteligentnych, bezpiecznych rozwiązań zapewniających ciągłość użytkowania w środowisku samochodu przy pomocy dobrze znajomych, aktualizowanych i skomunikowanych aplikacji oraz usług. Dla nas wszystkich współpraca z Aliansem Renault-Nissan-Mitsubishi przy wprowadzaniu rozwiązań Google Assistant, Google Maps i innych popularnych aplikacji poprzez Play Store i Androida dla kierowców i pasażerów na całym świecie to wspaniała perspektywa".