W lipcu br. swojego nabywcę znalazł milionowy egzemplarz SEAT-a Leona trzeciej generacji, która jest obecna na rynku od 7 lat.
Najczęściej kupowany model hiszpańskiej marki został zaprezentowany w odnowionej wersji podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2012 roku, a wkrótce potem trafił na rynek. „Przepis” na Leona, na który składa się wyjątkowy design i funkcjonalność, sprawił, że model stał się najlepiej sprzedawanym pojazdem marki, pokonując dominującą przez ostatnie 30 lat Ibizę. W Polsce Leon od lat pozostaje bestsellerem SEAT-a.
Pierwszą generacja SEAT-a Leona przedstawiono w październiku 1999 r., a od tego czasu powstały jeszcze dwie kolejne generacje modelu. Najnowszą wersję zaprojektowano, opracowano i wyprodukowano w Martorell przy użyciu modułowej platformy MQB Grupy Volkswagen. Przy produkcji najnowszego Leona wdrożono nowe, wyższe standardy jakości, które wkrótce zaczęły obowiązywać w całej Grupie Volkswagena. Odnowiony model to również 1600 nowych miejsc pracy w fabryce i ponad 6000 wśród dostawców i podwykonawców.
- Leon, a w szczególności jego trzecia generacja, jest filarem naszej marki. To najbardziej znany i ceniony model SEAT-a przez klientów na wszystkich pięciu kontynentach. Pojazd stał się siłą napędową przemiany naszej firmy, a ponadto przyczynił się do rekordu sprzedaży z 2018 roku, kiedy to klientom dostarczyliśmy aż 517 600 naszych samochodów - mówi Prezes SEAT-a, Luca de Meo.
Samochód, który odmienił SEAT-a
Sukces Leona wpłynął bezpośrednio na wizerunek całej marki i przekształcił ją zarazem pod względem komercyjnym, jak i finansowym. Z początku mało popularny model, który w roku swojej premiery przyniósł marce straty (-149 mln euro), z czasem stał się flagowym pojazdem SEAT-a, znacznie zwiększającym jego roczne przychody (zysk z jego sprzedaży po opodatkowaniu wyniósł w 2018 r. 294 mln euro). Leon odegrał kluczową rolę w zwiększeniu udziału sprzedaży w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii, gdzie popyt na samochody SEAT-a wzrósł od 2012 r. odpowiednio o ok. 70 proc. i 60 proc. Od początku 2019 roku pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem hiszpańskiej marki, przekładając się na jedną czwartą wszystkich sprzedanych przez SEAT-a samochodów.
Leon cieszy się ogromną popularnością także w Polsce. Od połowy 2013, kiedy trzecia generacja modelu zaczęła wyjeżdżać na rodzime drogi, zarejestrowano 24 600 nowych SEAT-ów Leonów.
Leon był pierwszym samochodem w swoim segmencie, który zaopatrzono w charakterystyczne reflektory wykonane w technologii LED, które wraz z dynamicznymi tłoczeniami na karoserii nadały mu osobowości i sportowego charakteru. Stopniowe wdrażanie najnowszych technologii, takich jak Full Link, czy ostatnio zaimplementowany cyfrowy kokpit i bezprzewodowa ładowarka, zapewniły klientom łączność i wygodę wewnątrz pojazdu.
Pierwotnie SEAT zaprezentował kompaktowego Leona w trzech wersjach, różniących się nadwoziem. Był to model trzydrzwiowy, pięciodrzwiowy lub kombi, który później doczekał się wersji X-PERIENCE. SEAT Leon jest obecnie sprzedawany w pięciodrzwiowym wariancie oraz opcji Sportourer ST, dostępny zarówno w odmianie benzynowej jaki i z silnikiem wysokoprężnym. Model jest również dostępny w usportowionej wersji CUPRA.
- SEAT Leon był, jest i pozostanie dla SEAT-a i CUPRY jednym z najważniejszych modeli. Różne typy nadwozi i wersje sprawiają, że jest to najbardziej uniwersalny i wszechstronny samochód marki - podkreśla wiceprezes SEAT-a ds. marketingu i sprzedaży oraz Dyrektor generalny CUPRA, Wayne Griffiths.
Świat
SEAT: milionowy Leon wyjeżdża na drogi
- Szczegóły
- Autor: Seat