- Taka podwyżka to dla nas obelga - mówi na łamach „Financial Times” Gordon Moffat, dyrektor generalny stowarzyszenia europejskich hut Eurofer, o wzroście cen rudy żelaza.
Jego przyczyną jest nowy sposób zamawiania przez azjatyckie huty. Najwięksi dostawcy rudy ustalili z nimi, że ceny surowca będą określane co kwartał, a nie jak do tej pory raz w roku. (...)
Problem w tym, że w Azji powstaje dwie trzecie światowej produkcji stali, a w Unii Europejskiej zaledwie 11,5 proc. Zdaniem Lakshmi Mittala, prezesa hutniczego giganta ArcelorMittal, nowy sposób ustalania cen rudy podniesie ceny stali o ponad 20 proc. (...)
Eksperci z branży motoryzacyjnej przekonują, że wzrost cen stali nie spowoduje podwyżki cen aut. Wśród jej producentów panuje ostra konkurencja i wzrost kosztów zakupu blach zrekompensują obniżką innych wydatków.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Jego przyczyną jest nowy sposób zamawiania przez azjatyckie huty. Najwięksi dostawcy rudy ustalili z nimi, że ceny surowca będą określane co kwartał, a nie jak do tej pory raz w roku. (...)
Problem w tym, że w Azji powstaje dwie trzecie światowej produkcji stali, a w Unii Europejskiej zaledwie 11,5 proc. Zdaniem Lakshmi Mittala, prezesa hutniczego giganta ArcelorMittal, nowy sposób ustalania cen rudy podniesie ceny stali o ponad 20 proc. (...)
Eksperci z branży motoryzacyjnej przekonują, że wzrost cen stali nie spowoduje podwyżki cen aut. Wśród jej producentów panuje ostra konkurencja i wzrost kosztów zakupu blach zrekompensują obniżką innych wydatków.
Więcej w "Rzeczpospolitej".