1 kwietnia po 25 latach funkcjonowania zakończono produkcję w kalifornijskiej fabryce New United Motor Manufacturing Inc. (NUMI).
Zakład we Fremont będący joint venture Toyoty i General Motors (po 50 proc. każdy) rozpoczął działalność w 1984 r. w czerwcu 2009 r. amerykański koncern zapowiedział zakończenie montażu w Kalifornii modelu Pontiac Vibes oraz wyjście ze spółki. W sierpniu tego samego roku Toyota ogłosiła, że w marcu 2010 r. zaprzestanie produkcji Toyoty Corolli i pickupa Tacoma.
Decyzja spotkała się z krytyką, ponieważ wielu z spośród 5,4 tys. pracowników fabryki nie może znaleźć pracy. Zamknięcie fabryki około 20 tys. osób zatrudnionych u dostawców i u innych firm na terenie Kalifornii.
Zakład we Fremont będący joint venture Toyoty i General Motors (po 50 proc. każdy) rozpoczął działalność w 1984 r. w czerwcu 2009 r. amerykański koncern zapowiedział zakończenie montażu w Kalifornii modelu Pontiac Vibes oraz wyjście ze spółki. W sierpniu tego samego roku Toyota ogłosiła, że w marcu 2010 r. zaprzestanie produkcji Toyoty Corolli i pickupa Tacoma.
Decyzja spotkała się z krytyką, ponieważ wielu z spośród 5,4 tys. pracowników fabryki nie może znaleźć pracy. Zamknięcie fabryki około 20 tys. osób zatrudnionych u dostawców i u innych firm na terenie Kalifornii.