Takoni
VIA
Toyota po raz 11. z rzędu zarejestrowała najwięcej patentów ze wszystkich producentów samochodów w USA. W najnowszej edycji rankingu opracowanego przez Intellectual Property Owners Association zajęła pierwsze miejsce w sektorze motoryzacyjnym oraz 10. w ogólnym rankingu uwzględniającym wszystkie branże.

Intellectual Property Owners Association to organizacja non-profit założona w 1972 roku. Stowarzyszenie co roku publikuje ranking „Top 300 Organizations Granted U.S. Patents”, w którego czołówce regularnie plasuje się Toyota. W 2024 roku amerykański urząd patentowy zaakceptował 2428 wniosków największego światowego producenta samochodów, co dało marce miano największego innowatora branży motoryzacyjnej w USA.

22 ośrodki badawcze na całym świecie
Globalnie Toyota prowadzi badania w dziedzinie inteligentnej mobilności, technologii cyfrowych, robotyki i inteligentnych miast oraz bezemisyjnych napędów i źródeł energii, w tym technologii wodorowych. W ciągu ostatniej dekady zdecydowanie zwiększyła się liczba zgłoszonych patentów przez koncern z obszarów baterii (już 18% wszystkich patentów), zelektryfikowanych pojazdów (18%), technologii łączności (9%) czy autonomicznej jazdy (5%).

Roczne wydatki Toyoty na badania i rozwój sięgają 1,3 biliona jenów. Toyota ma bardzo rozbudowaną sieć ośrodków badawczo-rozwojowych na całym świecie. W 2024 roku w strukturach koncernu funkcjonowały 22 duże obiekty, z czego osiem zlokalizowano w Japonii, sześć regionie Azji i Pacyfiku, pięć w Ameryce Północnej, a trzy w Europie. Badania prowadzone przez naukowców Toyoty mają przede wszystkim na celu osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku, przy jednoczesnym zapewnieniu swobody poruszania się całemu społeczeństwu.

Osiągnięcia w robotyce i bezpieczeństwie ruchu drogowego
Z amerykańskich ośrodków R&D wiodącą rolę odgrywa Toyota Research Institute (TRI), który specjalizuje się w technologiach przyszłości – autonomicznych samochodach, robotyce, sztucznej inteligencji, czystej energii oraz innowacyjnych materiałach. W 2024 roku TRI we współpracy z Boston Dynamics zapowiedziały przyspieszenie rozwoju robotów humanoidalnych zdolnych do wykonywania złożonych zadań i nauki nowych, przydatnych umiejętności manualnych. Z kolei partnerstwo ze Stanford Engineering doprowadziło do pierwszej w historii udanej próby autonomicznego driftingu w parach. To przełomowe dokonanie przyczyni się do poprawy bezpieczeństwach na drogach publicznych.

Specjalizujące się w bezpieczeństwie ruchu drogowego Collaborative Safety Research Center (CSRC) rozpoczęło aż 15 nowych projektów, które mają pozwolić lepiej zrozumieć zachowania kierowców, a także zredukować liczbę wypadków oraz zmniejszyć ryzyko urazów u uczestników takich zdarzeń. Natomiast współpraca Toyoty z Argonne National Laboratory koncentruje się na opracowaniu nowej metody recyklingu baterii litowo-jonowych.
0
Udostępniono
Automotive CEE Day

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GREG-PLAST
Etisoft Sp. z o.o.
SHOT BLASTING Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
RADMOT Sp. z o.o.