Podczas gdy firma odnotowała skromny wzrost na rynkach europejskich, obarczona kryzysem sytuacja gospodarcza na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej i Australii doprowadziła do spadku sprzedaży na tych rynkach, który nie mógł być w pełni zrekompensowany w innych regionach. Jednocześnie w Polsce w roku 2019 zarejestrowano o 17 proc. więcej nowych, dostawczych Volkswagenów (13 055 egz.) niż w roku 2018.
Europa Zachodnia: Na tym rynku Volkswagen Samochody Dostawcze oddał do rąk klientów 338 600 nowych pojazdów. To o 0,5 proc. więcej niż w roku 2018 (2018: 337 000 aut). Największym rynkiem w tym regionie są Niemcy, gdzie dostarczono 126 000 pojazdów (2018: 127 600 sztuk; -0,8 proc.). Największym rynkiem eksportowym dla marki pozostaje wciąż - pomimo uruchomienia procedur Brexitu - Wielka Brytania. Dostarczono tam 48 200 nowych, dostawczych Volkswagenów - o 2,4 proc. więcej niż w 2018 (2018: 47 000). Inne znaczące dla VWSD rynki Zachodniej Europy to:
- Francja: 20 300 pojazdów (-3,8 proc.)
- Hiszpania: 18 000 pojazdów (+8,4 proc.)
- Włochy: 13 500 pojazdów (+0,4 proc.)
Europa Środkowa i Wschodnia: W roku 2019 na rynkach tego regionu koncern odnotował pozytywny trend wzrostowy - o 8,8 proc., do 47 600 egzemplarzy. Tylko w Polsce, w całym roku 2019 zarejestrowano 13 055 nowych dostawczych Volkswagenów (homologacje ciężarowe, osobowe i kampery)- o 17 proc. więcej niż w roku 2018 (2018: 11 192 szt.). W ten sposób marka Volkswagen Samochody Dostawcze została liderem rejestracji lekkich samochodów dostawczych w naszym kraju w roku 2019.
Ameryka Północna i Południowa: W Meksyku (region Ameryki Północnej) dostawy samochodów dostawczych marki Volkswagen wzrosły o 18 proc., do 11 300 sztuk. W Ameryce Południowej natomiast, spadły o 14,5 proc., do 38 000 aut. Największym w tym regionie rynkiem była w ubiegłym roku Brazylia, gdzie marka sprzedała 18 900 samochodów - więcej o 6,6 proc. W Argentynie, z powodu recesji dostawy samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze spadły o 30,4 proc., do 11 200 pojazdów.
Afryka i region Azji i Pacyfiku: W Afryce marka sprzedała w roku 2019 20 700 aut, o 7,4 proc. więcej niż w 2018. W regionie Azji i Pacyfiku z kolei dostarczono 23 200 pojazdów - spadek o 13,4 proc. Powodem spadku sprzedaży w tym regionie były przede wszystkim spowolnienie gospodarcze i katastrofy naturalne w Australii.
Bliski Wschód: Napięcia geopolityczne i spadek wartości walut, zwłaszcza w Turcji, spowodowały, że liczba dostarczonych w regionie Bliskiego Wschodu pojazdów dostawczych marki Volkswagen spadła o 35,8 proc., do 12 200 pojazdów. Utrzymująca się niestabilna sytuacja rynkowa w Turcji, doprowadziła do dramatycznego spadku sprzedaży marki w tym kraju do 9500 pojazdów (rok wcześniej 16 450; -42,2 proc.).
Dostawy w rozbiciu na poszczególne linie modelowe:
- Seria modelowa T: 192 455 pojazdów (-4,8 proc.)
- Caddy: 155 136 pojazdów (-1,8 proc.)
- Amarok: 72 513 pojazdów (-10,4 proc.)
- Crafter: 70 974 pojazdy (+21,4 proc.)