W Europie, Ameryce Południowej, Azji-Pacyfiku oraz w USA odnotowano wzrost sprzedaży. W porównaniu z poprzednim rokiem znacznie wzrosło zainteresowanie klientów modelami zelektryfikowanymi. Dostarczono ponad 80.000 aut elektrycznych, co oznacza bardzo duży wzrost - aż o 60 proc.
Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer, stwierdził: - Rok 2019 był bardzo ważny dla marki Volkswagen. Przygotowaliśmy model ID.3 i Golfa ósmej generacji, konsekwentnie koncentrowaliśmy się na osiągnięciu jak największej rentowności. Ważnym krokiem na drodze do zwiększenia efektywności i zapewnienia bezpieczeństwa na przyszłość będzie też uzgodniona z pracobiorcami Roadmap Digital Transformation, którą zaczniemy teraz realizować. Nadal w zdyscyplinowany sposób będziemy optymalizować koszty, by poczynić niezbędne inwestycje na przyszłość. Dzięki znakomitej pracy całej załogi, mimo trudnej sytuacji na rynku, udało nam się zwiększyć i tak wysoki poziom ubiegłorocznych dostaw samochodów dla klientów -.
Członek Zarządu Jürgen Stackmann dodał: - W 2019 roku dzięki znacznemu zwiększeniu udziałów na poszczególnych rynkach mocno rozbudowaliśmy naszą globalną pozycję. To widoczny znak siły naszej marki, konkurencyjności naszych produktów i usług, a także skutecznej organizacji sprzedaży - bardzo dziękuję naszym klientom, firmom partnerskim i ich pracownikom za zaufanie, lojalność i szczere zaangażowanie -.
Marka Volkswagen mocno rozszerzyła w zeszłym roku zakres elektryfikacji swoich pojazdów. Liczba dostarczonych klientom samochodów elektrycznych zwiększyła się w porównaniu z poprzednim rokiem o 60 proc. do ponad 80.000 egzemplarzy. Nieco ponad połowa nabywców zdecydowała się na zakup samochodu z wyłącznie elektrycznym napędem, pozostali zaś na kupno hybryd typu plug-in. Najpopularniejszym modelem ponownie okazał się e-Golf, sprzedany w liczbie ponad 35.000 sztuk.
Dostawy dla klientów w poszczególnych regionach świata w 2019 roku:
W Europie Volkswagen dostarczył klientom 1.763.800 samochodów, co oznacza wzrost o 0,9 proc. W Europie Zachodniej do nabywców trafiło 1.496.200 samochodów, czyli o 1,8 proc. więcej. Jeszcze wyższy wzrost odnotowano na rodzimym rynku niemieckim, gdzie wyniósł on 5,3 proc. i zamknął się liczbą 569.900 samochodów. W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy dla klientów okazały się o 4 proc. mniejsze i wyniosły 267.600 aut.
W Ameryce Północnej dostawy zmniejszyły się łącznie o 1,6 proc. do 564.900 samochodów. Sytuacja na poszczególnych rynkach była jednak różna. W USA sprzedaż aut marki Volkswagen, mimo ogólnie mniejszego rynku, wzrosła o 2,6 proc. do 363.400 pojazdów, co oznacza, że Volkswagen zwiększył tam swój udział. W Meksyku owoce przyniosła zmiana strategii mająca na celu zwiększenie rentowności. Ograniczono ofertę w tych segmentach rynku, w których marże są mniejsze - świadomie więc zaakceptowano mniejszą sprzedaż. Dostawy dla klientów przy ogólnym spadku sprzedaży aut w Meksyku zmniejszyły się w wypadku Volkswagena o 10,3 proc. do 132.400 samochodów.
W Ameryce Południowej na kurczącym się rynku marka odnotowała wzrost dostaw o 3,7 proc. do poziomu 491.500 pojazdów. Pozwoliło to na znaczne zwiększeniu udziału. Efekt ten marka zawdzięcza rynkowi w Brazylii, gdzie na zakup Volkswagena zdecydowało się 391.800 klientów (wzrost o 16,7 proc.). W Argentynie Volkswagen nie zdołał oprzeć się niekorzystnej sytuacji rynkowej - dostawy dla klientów zmniejszyły się w tym kraju o 40,6 proc. do 55.900 samochodów.
W regionie Azji i Pacyfiku marka Volkswagen zwiększyła liczbę dostaw dla klientów do 3.312.500 aut, czyli o 0,8 proc. Na największym pojedynczym rynku chińskim, mimo trudnej sytuacji gospodarczej, do klientów trafiło 3.163.200 samochodów, a więc o 1,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Volkswagen pozostał w Chinach marką najpopularniejszą i znacznie zwiększył swój udział w tamtejszym rynku. Ważną rolę odegrała w tym ofensywa produktów w nowych segmentach - zostały one bardzo dobrze przyjęte. Wprowadzona we wrześniu nowa marka JETTA dostarczyła klientom 43.000 samochodów odnosząc największy sukces spośród marek debiutujących w Chinach w ostatnich latach. Volkswagen kontynuował jednocześnie ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych i oferuje dzisiaj siedem zelektryfikowanych modeli.