Spowoduje to, że łączne inwestycje koncernu GM związane z modelem Volt i realizowane w ośmiu lokalizacjach wyniosą 700 mln dolarów. Zakłady Detroit-Hamtramck produkować będą Volta z wykorzystaniem narzędzi marki Grand Blanc i będą zaopatrywane w akumulatory litowo-jonowe przez należące do GM zakłady produkcji akumulatorów Brownstown Twp, wały rozrządu i korbowody przez Bay City oraz wytłoczki i silnik napędzający generator do Volta 1.4 l, pochodzące od firmy Flint.
Volt wytwarzany będzie na istniejącej linii produkcyjnej w zakładach Detroit-Hamtramck. Montaż prototypowych pojazdów modelu Volt rozpocznie się wiosną, natomiast regularna produkcja zaplanowana została na drugie półrocze roku 2010. Produkcja Chevroleta Volta na rynki europejskie rozpocznie się w drugim półroczu roku 2011.
„Przewiduje się, iż zakłady Detroit-Hamtramck stanowić będą pierwsze fabryki w USA, należące do jednego z największych producentów samochodów, które wytwarzać będą pojazd z napędem elektrycznym. Jest to dalszy ciąg działań podjętych w roku 2007, kiedy to Volt zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit”, powiedział Jon Lauckner, wiceprezes GM ds. planowania produkcji. „Od tego czasu zakres wyzwań i liczba partnerów wzrosły w sposób znaczący. Konkurencja i współpraca przyspiesza rozwój technologii pojazdów z napędem elektrycznym oraz związanej z tym infrastruktury.”
Oprócz 700 mln dolarów inwestycji w zakłady związane z modelem Volt, w proces zaangażowani są liczni dostawcy, spółki świadczące usługi komunalne oraz organizacje inwestujące w stanie Michigan i całych Stanach Zjednoczonych z myślą o wsparciu produkcji modelu Volt oraz rozwoju pojazdów z napędem elektrycznym. W sierpniu amerykański Departament Energii przyznał ponad 2 miliardy dolarów 45 firmom, uniwersytetom i organizacjom w 28 stanach na prace związane z produkcją napędów elektrycznych i akumulatorów oraz elektryfikacją infrastruktury transportowej.
„Dzięki pionierskim działaniom koncernu GM rozwój pojazdów z napędem elektrycznym prowadzi do powstania całkowicie nowych gałęzi przemysłu. Do prac zostali włączeni projektanci akumulatorów i osoby zajmujące się ich recyklingiem, podmioty zajmujące się budową domów i komercyjnych stacji ładowania, jak również dostawcy układów sterowania zasilaniem oraz silników elektrycznych,” powiedział Lauckner. „Nie ma potrzeby przypominać, iż system produkcji pojazdów z napędem elektrycznym stwarza nowe miejsca pracy i długofalowo umacnia konkurencyjność stanu Michigan i całej Ameryki.”
W celu zredukowania kosztów i maksymalizacji elastycznych technologii produkcyjnych część wyposażenia wykorzystywanego do produkcji Volta pochodzi z innych zakładów koncernu GM i zainstalowana została w wydziale spawalni zakładów Detroit-Hamtramck. Zakłady Detroit-Hamtramck zostały otwarte w roku 1985, a obecnie zatrudniają one około 1200 osób, w tym 1100 pracowników produkcyjnych reprezentowanych przez związek zawodowy UAW.
„Ta inwestycja to wspaniała wiadomość dla pracowników, gdyż pozwala wytyczyć drogę ku przyszłości i elektryfikacji samochodów” - powiedział Cal Rapson, wiceprzewodniczący i dyrektor Międzynarodowych Związków Zawodowych UAW.
Volt to pojazd z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu. Zaprojektowano go tak, by mógł przejechać do 60 km na napędzie elektrycznym bez emisji spalin oraz konieczności stosowania benzyny. Po wyczerpaniu akumulatora litowo-jonowego niezauważalnie uruchamiany jest silnik napędzający generator, który zwiększa całkowity zasięg pojazdu do ponad 500 km przed ponownym tankowaniem lub postojem na naładowanie akumulatora. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.
Świat
Wiadomo gdzie będzie powstał Chevrolet Volt
- Szczegóły
- Autor: Chevrolet
General Motors zainwestuje 336 milionów dolarów w zakłady montażowe Detroit-Hamtramck w celu uruchomienia w roku 2010 produkcji Chevroleta Volta - samochodu z napędem elektrycznym o zwiększonym zasięgu.