Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła wyniki finansowe za pełny rok fiskalny 2018, który kończył się 31 marca 2019 i przedstawiła wstępną prognozę na rok fiskalny 2019, kończący się 31 marca 2020 roku.
Globalna wielkość sprzedaży w roku fiskalnym 2018 wzrosła o 13 proc. w stosunku rocznym do 1 244 000 egzemplarzy, sprzedaż netto wzrosła w ujęciu rocznym o 14,7 proc. do 2 514,6 mld jenów, a zysk operacyjny przy marży operacyjnej 4,4 proc. wzrósł do 111,8 mld jenów z 98,2 mld uzyskanych w poprzednim roku finansowym.
1. Wyniki finansowe MMC za rok fiskalny 2018
W roku 2018 sprzedaż netto wzrosła w ujęciu rocznym o 14,7 proc. do 2 514,6 mld jenów, a zysk operacyjny przy marży operacyjnej 4,4 proc. wzrósł do 111,8 mld jenów z 98,2 mld uzyskanych w poprzednim roku finansowym.
2. Globalna wielkość sprzedaży
Globalna wielkość sprzedaży w roku fiskalnym 2018 wzrosła o 13 proc. w stosunku rocznym do 1 244 000 egzemplarzy.
Sprzedaż modelu XPANDER wzrosła w regionie ASEAN o 17 proc. do 318 000 egzemplarzy w stosunku do danych poprzedniego roku fiskalnego, co spowodowane było rozpoczęciem sprzedaży modelu na Filipinach, w Tajlandii i Wietnamie.
W Japonii rynkowe wyniki modeli Eclipse Cross, Outlandera PHEV i Delica D:5 podniosły wolumen sprzedaży o 7 proc. do 105 000 egzemplarzy, utrzymując wzrostowy trend popytu na modele Mitsubishi. Ponadto, pod koniec FY2018 wprowadzono na rynek nowe modele typu kei-car - eK Wagon i eK Cross.
Wielkość sprzedaży wzrosła z roku na rok we wszystkich regionach, w tym na bazowych rynkach (ASEAN + Australia/Nowa Zelandia), na rynkach Oceanii i rynkach rosnących, w Ameryce Północnej i Chinach, a także w innych regionach. W ten sposób przekroczono w dużej mierze prognozę roczną sprzedaży zakładanej liczby egzemplarzy, ogłoszoną na początku roku fiskalnego 2018.
3. Prognoza dla roku fiskalnego 2019
MMC prognozuje, że globalna wielkość sprzedaży w roku fiskalnym 2019 wzrośnie o 5 proc. rok do roku do 1 305 000 egzemplarzy.
Celem firmy jest osiągnięcie zrównoważonego wzrostu poprzez poprawę efektywności sprzedaży, czemu sprzyjać mają zwiększenie prestiżu marki i wzmocnienie sieci sprzedaży. MMC zamierza także rozszerzać sprzedaż dobrze ocenionego modelu XPANDER oraz SUV-ów - Outlandera PHEV i Eclipse Cross, które uosabiają mocne strony firmy.
Prognoza finansowa MMC na rok fiskalny 2019 jest następująca:
Przewiduje się, że sprzedaż netto wzrośnie o 3 proc. rok do roku do 2,580 miliarda jenów.
Firma koncentruje się na zapewnieniu trwałych przychodów w coraz bardziej niepewnych warunkach rynkowych i dąży do osiągnięcia zysku operacyjnego w wysokości 90,0 mld jenów i zysku netto w wysokości 65,0 mld jenów.
3. Prognoza dla roku fiskalnego 2019
MMC prognozuje, że globalna wielkość sprzedaży w roku fiskalnym 2019 wzrośnie o 5 proc. rok do roku do 1 305 000 egzemplarzy.
Celem firmy jest osiągnięcie zrównoważonego wzrostu poprzez poprawę efektywności sprzedaży, czemu sprzyjać mają zwiększenie prestiżu marki i wzmocnienie sieci sprzedaży. MMC zamierza także rozszerzać sprzedaż dobrze ocenionego modelu XPANDER oraz SUV-ów - Outlandera PHEV i Eclipse Cross, które uosabiają mocne strony firmy.
Prognoza finansowa MMC na rok fiskalny 2019 jest następująca:
Przewiduje się, że sprzedaż netto wzrośnie o 3 proc. rok do roku do 2,580 miliarda jenów.
Firma koncentruje się na zapewnieniu trwałych przychodów w coraz bardziej niepewnych warunkach rynkowych i dąży do osiągnięcia zysku operacyjnego w wysokości 90,0 mld jenów i zysku netto w wysokości 65,0 mld jenów.