Audi odnotowuje globalny spadek zamówień w segmencie elektrycznej klasy luksusowej. Dotyczy to modeli Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron, które są wytwarzane w fabryce w Brukseli. Dlatego Audi rozważa wcześniejsze zakończenie produkcji w tym zakładzie.
Zarząd Audi Brussels poinformował radę zakładową o zamiarze przeprowadzenia restrukturyzacji fabryki. Wyrażenie takiego zamiaru rozpoczyna proces informowania i konsultacji zgodnie z prawem belgijskim. W tym procesie kierownictwo zakładu omawia rozwiązania dla zakładu wraz z partnerami społecznymi. W wariancie najbardziej pesymistycznym zostanie zaprzestanie działalności zakładu w stolicy Belgii, jeśli nie zostanie znaleziona alternatywa.
Lokalizacja w Brukseli charakteryzuje się wyzwaniami strukturalnymi - układ zakładu jest trudny do zmiany ze względu na szczególne położenie blisko centrum miasta. Wysokie są także koszty logistyki. Ogólnie rzecz biorąc, prowadzi to do wysokich kosztów produkcji w Brukseli w porównaniu z innymi zakładami. Po intensywnej analizie sytuacji rynkowej i ogólnych warunków w zakładzie w Brukseli, Audi rozważa wcześniejsze zakończenie produkcji serii modeli Q8 e-tron.
„Ogłoszenie zamiaru nie oznacza, że decyzja została podjęta. Niemniej jednak wiadomość ta została bardzo głęboko odebrana pracownikom w Brukseli i przeze mnie także. W dalszym procesie ważny jest przejrzysty i konstruktywny dialog. Uwzględnimy wszystkie punkty widzenia” - mówi Volker Germann, dyrektor generalny Audi Brussels.
Rita Beck, rzeczniczka Komitetu Audi w Europejskiej Radzie Zakładowej Grupy VW, wyjaśnia: „Przedstawiciele pracowników AUDI AG wzywają do opracowania długoterminowych perspektyw dla fabryki i naszych kolegów w Brukseli. Kierownictwo Audi musi wziąć odpowiedzialność za zakład. Mamy nadzieję, że w trakcie rozpoczętego procesu konsultacji zostanie osiągnięte realne i trwałe rozwiązanie”.
„Decyzja o rozpoczęciu procesu informacji i konsultacji w siedzibie w Brukseli została podjęta po intensywnej analizie i ma poparcie AUDI AG. Zadanie polega teraz na konstruktywnym i przejrzystym kształtowaniu tego procesu wraz ze wszystkimi zaangażowanymi stronami oraz na omówieniu wykonalnych rozwiązań w interesie wszystkich. Ponieważ wyraźnie stoimy na straży odpowiedzialności, jaką ponosimy za naszych pracowników we wszystkich lokalizacjach na całym świecie” - mówi Gerd Walker, Członek Zarządu AUDI AG ds. Produkcji i Logistyki.
W 2023 roku w zakładzie w Brukseli zostało wyprodukowanych 53,5 tys. aut elektrycznych przy zatrudnieniu 3 tys. osób.
Europa
Audi zamknie zakład w Brukseli?
- Szczegóły
- Autor: Audi, AutomotiveSuppliers.pl