Na stronach koncernu General Motors pojawiło się oświadczenia Carla Peter Forstera, prezydenta GM Europe noszące tytuł "GM rekomenduje Magnę".
"Pozwólcie mi rozpocząć od stwierdzenia, że składam to oświadczenie jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Adam Opel GmbH w imieniu firmy i jej pracowników tutaj w Niemczech i tutaj w Europie.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Zarząd General Motors podjął decyzję. Zarząd jest przekonany, że współpraca z Magna Group jest najsensowniejszym rozwiązaniem dla Opla. Jest to kamień milowy na drodze ku obiecującej przyszłości naszej firmy.
Ta rekomendacja GM jest krokiem decydującym. Lecz nadal jeszcze pozostaje wiele niezbędnych kroków, które musimy zrobić zanim dojdziemy do końca tej drogi. Każda zaangażowana strona - firma, rządy państwowe i lokalne oraz Opel Trust - będą nadal ciężko pracować w celu podniesienia tej rekomendacji na wyższy poziom tak, aby ostatecznie doprowadzić do wiążącej umowy.
Kierownictwo GM musiało podjąć niezwykle ważną decyzję, której nie można było podpisać lekką ręką. Daje mi to dodatkowy powód do podziękowania Zarządowi za tę dalekowzroczną decyzję.
Ważne jest podkreślenie, że przyszłość z Magna nie stanowi odcięcia się od GM. Zawsze było dla nas jasne, że jedynym sposobem osiągnięcia sukcesu przez Opla jest kontynuacja współpracy z GM. Toteż nawet przy współpracy z Magna, GM nadal będzie największym pojedynczym udziałowcem i będziemy kontynuować naszą ścisłą współpracę z GM, będziemy obecni w opracowywaniu produktów, zakupach globalnych i innych obszarach.
Samochody takie jak elektryczny Opel Ampera - który zostanie wprowadzony na rynek w 2011 roku - mogą wejść na rynek tylko przy wykorzystaniu naszych wspólnych zasobów rozwojowych.
My, tutaj w Oplu zawsze mieliśmy jasność co do tego co jest dla nas ważne: Zabezpieczenie dla planów na przyszłość, możliwość rozwoju marki Opel, odpowiednie inwestycje w nowe produkty oraz pewna przyszłość dla naszych pracowników i ich rodzin. Szansa na osiągnięcie tych celów wygląda dobrze przy współpracy zarówno z Magna jak i GM. Jak wielki jest to potencjał dla Opla, można obserwować na przykładzie takich aktualnych modeli takich jak Insignia i nowa Astra, która zostanie zaprezentowana na Wystawie Samochodowej we Frankfurcie. Nasi klienci popierają naszą markę. W Niemczech wysokość sprzedaży Opla wzrosła o blisko 30 procent w pierwszej połowie bieżącego roku. Opel wyraźnie uplasował się na pozycji drugiej najmocniejszej marki w kraju.
Po takich intensywnych rozmowach, jesteśmy szczęśliwi, że to rozwiązanie mogło być ostatecznie osiągnięte i oczekujemy współpracy z naszymi partnerami z Magna i GM. Dzięki Magna, mamy partnera, który zna branżę samochodową, posiada olbrzymią sieć biznesową i oferuje Oplowi nowe możliwości na przyszłość, takie jak doskonałe perspektywy na rynku rosyjskim.
Chciałbym podziękować wszystkim tym na szczeblu państwowym i federalnym, którzy zrozumieli ważność szczególnej sytuacji Opla i jego niezależność od kryzysu w GM. Poparcie nadeszło ponad wszelkimi podziałami partyjnymi. Finansowanie pomostowe i gwarancje państwowe były i nadal są czynnikami decydującymi. Każdy w Oplu jest świadomy zaufania, którym nas obdarzono.
Dziękuję Państwu w imieniu wielu tysięcy naszych pracowników i kolegów, jak również w imieniu naszych dilerów, dostawców i partnerów biznesowych. Po miesiącach niepewności mamy teraz jasną perspektywę na przyszłość. Jest to okazja, którą wykorzystamy.
Dziękuję."
"Pozwólcie mi rozpocząć od stwierdzenia, że składam to oświadczenie jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Adam Opel GmbH w imieniu firmy i jej pracowników tutaj w Niemczech i tutaj w Europie.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Zarząd General Motors podjął decyzję. Zarząd jest przekonany, że współpraca z Magna Group jest najsensowniejszym rozwiązaniem dla Opla. Jest to kamień milowy na drodze ku obiecującej przyszłości naszej firmy.
Ta rekomendacja GM jest krokiem decydującym. Lecz nadal jeszcze pozostaje wiele niezbędnych kroków, które musimy zrobić zanim dojdziemy do końca tej drogi. Każda zaangażowana strona - firma, rządy państwowe i lokalne oraz Opel Trust - będą nadal ciężko pracować w celu podniesienia tej rekomendacji na wyższy poziom tak, aby ostatecznie doprowadzić do wiążącej umowy.
Kierownictwo GM musiało podjąć niezwykle ważną decyzję, której nie można było podpisać lekką ręką. Daje mi to dodatkowy powód do podziękowania Zarządowi za tę dalekowzroczną decyzję.
Ważne jest podkreślenie, że przyszłość z Magna nie stanowi odcięcia się od GM. Zawsze było dla nas jasne, że jedynym sposobem osiągnięcia sukcesu przez Opla jest kontynuacja współpracy z GM. Toteż nawet przy współpracy z Magna, GM nadal będzie największym pojedynczym udziałowcem i będziemy kontynuować naszą ścisłą współpracę z GM, będziemy obecni w opracowywaniu produktów, zakupach globalnych i innych obszarach.
Samochody takie jak elektryczny Opel Ampera - który zostanie wprowadzony na rynek w 2011 roku - mogą wejść na rynek tylko przy wykorzystaniu naszych wspólnych zasobów rozwojowych.
My, tutaj w Oplu zawsze mieliśmy jasność co do tego co jest dla nas ważne: Zabezpieczenie dla planów na przyszłość, możliwość rozwoju marki Opel, odpowiednie inwestycje w nowe produkty oraz pewna przyszłość dla naszych pracowników i ich rodzin. Szansa na osiągnięcie tych celów wygląda dobrze przy współpracy zarówno z Magna jak i GM. Jak wielki jest to potencjał dla Opla, można obserwować na przykładzie takich aktualnych modeli takich jak Insignia i nowa Astra, która zostanie zaprezentowana na Wystawie Samochodowej we Frankfurcie. Nasi klienci popierają naszą markę. W Niemczech wysokość sprzedaży Opla wzrosła o blisko 30 procent w pierwszej połowie bieżącego roku. Opel wyraźnie uplasował się na pozycji drugiej najmocniejszej marki w kraju.
Po takich intensywnych rozmowach, jesteśmy szczęśliwi, że to rozwiązanie mogło być ostatecznie osiągnięte i oczekujemy współpracy z naszymi partnerami z Magna i GM. Dzięki Magna, mamy partnera, który zna branżę samochodową, posiada olbrzymią sieć biznesową i oferuje Oplowi nowe możliwości na przyszłość, takie jak doskonałe perspektywy na rynku rosyjskim.
Chciałbym podziękować wszystkim tym na szczeblu państwowym i federalnym, którzy zrozumieli ważność szczególnej sytuacji Opla i jego niezależność od kryzysu w GM. Poparcie nadeszło ponad wszelkimi podziałami partyjnymi. Finansowanie pomostowe i gwarancje państwowe były i nadal są czynnikami decydującymi. Każdy w Oplu jest świadomy zaufania, którym nas obdarzono.
Dziękuję Państwu w imieniu wielu tysięcy naszych pracowników i kolegów, jak również w imieniu naszych dilerów, dostawców i partnerów biznesowych. Po miesiącach niepewności mamy teraz jasną perspektywę na przyszłość. Jest to okazja, którą wykorzystamy.
Dziękuję."