Zakład Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Nosovicach, który oficjalnie rozpoczął seryjną produkcję, zamierza produkować w przyszłym roku 185 tys. pojazdów - poinformowała agencja CTK.
Obecna zdolność produkcyjna fabryki to 200 tys. aut. Producent ma 14 tys. potwierdzonych zamówień na listopad i grudzień, powiedział w poniedziałek prezes HMMC Kim Eok-Jo.
Początkowo zakład miał wyprodukować do końca tego roku 18 tys. samochodów, ale jak powiedział rzecznik spółki Petr Vanek, liczba ta wynikała z faktu, że zakładano, iż produkcja zostanie uruchomiona na koniec września lub na początku października. Ale HMMC nie otrzymał zezwolenia na wcześniejsze rozpoczęcie produkcji.
Minister przemysłu i handlu Martin Riman powiedział fabryka Hyundaia jest tak dużą i ważną inwestycją w sektor produkcji, że jego wpływ na PKB Czech wyniesie około 1 proc. rocznie, a nadwyżka handlowa kraju wzrośnie o około 50 mld koron rocznie gdy po zakład osiągnie pełną zdolność produkcyjną.
Natomiast Kim Eok-Jo, powiedział, że globalny kryzys finansowy nie powinien znacznie wpłynąć na produkcję zakładu.
Budowie pierwszego europejskiego zakładu Hyundaia, towarzyszyły problemy. Spółka kilkakrotnie naruszyła prawo budowlane. Prezes Kim Eok-Jo powiedział, że HMMC naruszała prawo, podczas budowy zakładu, ze względu na poprawę dokumentacji projektowej.
Pozarządowa organizacja EPS poinformowała, iż Hyundai zbudował ponad 20 projektów związanych z powstaniem zakładu w Nosovicach, niezgodnie z pozwoleniami budowlanymi. Na spółkę zostały nałożone trzy grzywny o łącznej wartości 2 mln koron.
Hyundai rozpoczął budowę zakładu w Nosovice w marcu 2007 roku. Łączny koszt budowy ma wynieść 1,1 mld euro.
Obecnie HMMC zatrudnia około 1,8 tys. pracowników. Do końca tego roku chce zatrudniać 2,2 tys. osób. W 2012 roku, aby móc produkować 300 tys. aut, spółka podnieść zatrudnienie do 3,4 tys. osób.
Obecna zdolność produkcyjna fabryki to 200 tys. aut. Producent ma 14 tys. potwierdzonych zamówień na listopad i grudzień, powiedział w poniedziałek prezes HMMC Kim Eok-Jo.
Początkowo zakład miał wyprodukować do końca tego roku 18 tys. samochodów, ale jak powiedział rzecznik spółki Petr Vanek, liczba ta wynikała z faktu, że zakładano, iż produkcja zostanie uruchomiona na koniec września lub na początku października. Ale HMMC nie otrzymał zezwolenia na wcześniejsze rozpoczęcie produkcji.
Minister przemysłu i handlu Martin Riman powiedział fabryka Hyundaia jest tak dużą i ważną inwestycją w sektor produkcji, że jego wpływ na PKB Czech wyniesie około 1 proc. rocznie, a nadwyżka handlowa kraju wzrośnie o około 50 mld koron rocznie gdy po zakład osiągnie pełną zdolność produkcyjną.
Natomiast Kim Eok-Jo, powiedział, że globalny kryzys finansowy nie powinien znacznie wpłynąć na produkcję zakładu.
Budowie pierwszego europejskiego zakładu Hyundaia, towarzyszyły problemy. Spółka kilkakrotnie naruszyła prawo budowlane. Prezes Kim Eok-Jo powiedział, że HMMC naruszała prawo, podczas budowy zakładu, ze względu na poprawę dokumentacji projektowej.
Pozarządowa organizacja EPS poinformowała, iż Hyundai zbudował ponad 20 projektów związanych z powstaniem zakładu w Nosovicach, niezgodnie z pozwoleniami budowlanymi. Na spółkę zostały nałożone trzy grzywny o łącznej wartości 2 mln koron.
Hyundai rozpoczął budowę zakładu w Nosovice w marcu 2007 roku. Łączny koszt budowy ma wynieść 1,1 mld euro.
Obecnie HMMC zatrudnia około 1,8 tys. pracowników. Do końca tego roku chce zatrudniać 2,2 tys. osób. W 2012 roku, aby móc produkować 300 tys. aut, spółka podnieść zatrudnienie do 3,4 tys. osób.