Wodorowe Solarisy pojawią się na ulicach kolejnego miasta. Niemiecki Duisburg wybrał ofertę Solarisa na dostawę 25 Urbino hydrogen – 11 dwunastometrowych oraz 14 przegubowych, osiemnastometrowych. Dostawy zaplanowano na lata 2024-2025.
Przewoźnik transportu zbiorowego w Duisburgu zamówił 25 autobusów wodorowych marki Solaris. To pierwszy krok Duisburger Verkehrsgesellschaft AG (DVG) w procesie transformacji swojej floty na całkowicie bezemisyjną do 2030 roku. Klient zdecydował się na 11 modeli Urbino 12 hydrogen i 14 w wersji przegubowej – Urbino 18 hydrogen. Autobusy będą pierwszymi wodorowymi pojazdami w mieście. Ich dostawy zaplanowano w roku 2024 (Solarisy Urbino 12 hydrogen) oraz połowę roku 2025 (Solarisy Urbino 18 hydrogen).
„Wraz z zamówieniem pierwszych 25 autobusów wodorowych robimy kolejny ważny krok w kierunku uczynienia transportu publicznego w Duisburgu całkowicie bezemisyjnym i zrównoważonym. Dzięki tej transformacji przyczynimy się w decydujący sposób do ochrony klimatu i podniesienia jakości życia w Duisburgu", wyjaśniał dyrektor generalny DVG Marcus Wittig.
„Jestem dumny, że możemy być częścią bardzo ważnej zmiany zachodzącej w transporcie miejskim w Duisburgu. Bezpieczne, niezawodne i przyjazne środowisku technologie wodorowe pozwolą jeszcze bardziej zredukować emisję spalin w mieście. Jedynym produktem ubocznym eksploatacji Urbino hydrogen jest para wodna. Dziękujemy za zaufanie i już teraz cieszymy się na współpracę z DVG”, powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu firmy Solaris, odpowiedzialny za obszar Sprzedaży, Marketingu i After Sales.
Urbino 12 hydrogen oraz Urbino 18 hydrogen, które za kilka miesięcy trafią na ulice Duisburga, to ciche i bezemisyjne pojazdy zasilane energią z ogniwa paliwowego o mocy odpowiednio 70 kW i 100 kW. Jednostkę napędową w wodorowych Solarisach stanowi elektryczny silnik trakcyjny o mocy 160 kW w pojazdach dwunastometrowych i 240 kW w przegubowych. Oprócz tego zamówione pojazdy będą wyposażone w baterie Solaris High Power., które stanowią dodatkowy magazyn energii elektrycznej. W autobusach wodorowych energia elektryczna powstaje w procesie odwróconej elektrolizy wody i przekazywana jest bezpośrednio do układu napędowego. Pojazdy są więc przyjazne dla środowiska, nie generując żadnych szkodliwych substancji do otoczenia.
Komfort i bezpieczeństwo podróżującym zapewnią wydajna klimatyzacja z pompą ciepła, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Pracę kierowcy wspierać będą rozbudowane systemy wsparcia (ADAS), m.in. wykrywające pieszych i rowerzystów w tzw. martwym polu, alarmując prowadzącego autobus sygnałami dźwiękowymi i wizualnymi. W bieżącej eksploatacji pomoże eSConnect, opracowany przez Solarisa system monitorowania i zarządzania flotą autobusową.
Solaris jest europejskim liderem wśród producentów i dostawców nowoczesnych, elektrycznych autobusów miejskich. Firma dostarczyła dotychczas ponad 3000 autobusów z napędami elektrycznymi i wodorowymi. Urbino hydrogen zostały zakontraktowane przez klientów z Austrii, Francji, Hiszpanii, Niderlandów, Niemiec, Polski, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji i Włoch.
Europa
Duisburg stawia na wodorowe Solarisy
- Szczegóły
- Autor: Solaris