Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Fabryka Eaton w Arad w Rumunii wdrożyła cztery autonomiczne roboty mobilne (AMR) od Mobile Industrial Robots: dwa modele MiR500 i MiR200. W planach jest implementacja dodatkowych MiR250, które mają obsłużyć transport w powstającym zakładzie montażu powierzchniowego.

Optymalizacja wybranych procesów pozwoliła zaoszczędzić czas i przydzielić pracowników do bardziej odpowiedzialnych i mniej wymagających zadań.

Głównymi wyzwaniami zakładu Eaton były braki kadrowe i obciążenie pracowników wykonujących ciężkie, fizyczne prace. Przed wdrożeniem systemów AMR, proces transportu komponentów na linie montażowe i odbioru gotowych produktów był obsługiwany przez pracowników zakładu, którzy korzystali z ręcznych lub elektrycznych wózków widłowych. W obliczu takich problemów firma postawiła na automatyzację. Zaczęło się od dwóch autonomicznych robotów mobilnych MiR200. Maszyny te mogą przenosić ładunki o wadze 200 kg i poruszać się z maksymalną prędkością 4 km/h. W 2022 r. inżynierowie fabryki wdrożyli kolejne AMR - dwa modele MiR500, które mogą przenosić ładunki o masie do 500 kg i poruszać się z prędkością 7,2 km/h. Kolejne wdrożenie jest w drodze - robot MiR250 zajmie się dostawą i odbiorem produktów w nowo powstałym zakładzie specjalizującym się w technologii montażu powierzchniowego.

Obecnie AMRy obsługują 52 linie i liczne lokalizacje kanban. Roboty rozpoczynają swoje zadania po otrzymaniu sygnału od pracownika. MiR500 przenoszą palety z linii produkcyjnej do stacji dokującej. Z kolei roboty MiR200 rozpoczynają pracę, gdy pracownik linii montażowej poinformuje je, że brakuje konkretnego materiału. Operator magazynu pobiera wówczas elementy z regału, umieszcza je na robocie i wybiera jedną z zapisanych tras. Kiedy MiR200 dociera na miejsce, sygnalizuje swoją obecność dźwiękiem, a pracownik odbiera ładunek i AMR wraca do stacji załadunkowej. Zakład Eaton w Arad jest pierwszym rumuńskim zakładem, który wdrożył autonomiczne roboty mobilne MiR.

AMR pracują sześć dni w tygodniu na dwie zmiany. MiR500 transportują ponad 100 palet każdego dnia, przejeżdżając 120-150 metrów na zadanie - w sumie 12-15 kilometrów dziennie. Natomiast modele MiR200 przemierzają około 150 różnych tras każdego dnia, pokonując prawie 25 kilometrów. Wcześniej dystans 40 kilometrów dziennie musieli pokonywać pracownicy. Była to ciężka praca o sporym ryzyku urazów. Obecnie czas ten mogą poświęcić na bardziej wartościowe i satysfakcjonujące zadania.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

TUV NORD Polska Sp. z o.o.
BARIBAL Group
Lubricant Polska Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.