27 czerwca br. Ford poinformował, że wprowadza nowy model biznesowy i nową linię pojazdów w ramach najbardziej kompleksowej przebudowy w historii swojej działalności w Europie.
Koncern jest również na dobrej drodze do znacznej poprawy wyników finansowych w Europie w tym roku, będąc na ścieżce do trwałej rentowności i zapewnienia marży EBIT na poziomie 6 proc.
Nowy europejski model operacyjny i wynikająca z niego organizacja wchodzą w życie od 1 lipca. Trzy nowe grupy biznesowe - pojazdy użytkowe, pojazdy pasażerskie i import - są tworzone w celu ułatwienia szybkiego podejmowania decyzji skoncentrowanych na potrzebach klientów. Każdy z nich ma dedykowaną organizację zarządzającą, w tym liderów odpowiedzialnych za marketing, produkcję i rozwój produktu.
Restrukturyzacja obejmuje zamknięcie lub sprzedaż sześciu zakładów do końca tego roku:
Koncern jest również na dobrej drodze do znacznej poprawy wyników finansowych w Europie w tym roku, będąc na ścieżce do trwałej rentowności i zapewnienia marży EBIT na poziomie 6 proc.
Nowy europejski model operacyjny i wynikająca z niego organizacja wchodzą w życie od 1 lipca. Trzy nowe grupy biznesowe - pojazdy użytkowe, pojazdy pasażerskie i import - są tworzone w celu ułatwienia szybkiego podejmowania decyzji skoncentrowanych na potrzebach klientów. Każdy z nich ma dedykowaną organizację zarządzającą, w tym liderów odpowiedzialnych za marketing, produkcję i rozwój produktu.
Restrukturyzacja obejmuje zamknięcie lub sprzedaż sześciu zakładów do końca tego roku:
- zamknięcie zakładu silników w Bridgend Engine w Walii,
- zamkniecie fabryki przekładni w Aquitaine we Francji,
- zamknięcie trzech zakładów w Rosji w Nabierieżnyje Czełny i St. Petersburgu (pojazdy) oraz w Ełabudze (silniki),
- sprzedaż Magnie zakładu przekładni w Kechnec na Słowacji.
Ponadto Ford zredukuje liczbę zmian produkcyjnych w fabrykach w Kolonii (Niemcy) i w Walencji (Hiszpania).
Decyzje dotkną około 12 tys. osób, zatrudnionych w zakładach amerykańskiego koncernu oraz w spółkach.
Więcej w komunikacie Forda.