Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Ford, realizując plany rozwijania gamy modeli w pełni elektrycznych, zainwestował kolejne 125 mln funtów w zakład w Halewood, w Merseyside - zwiększając zdolności produkcyjne o 70 procent. Dodatkowa kwota 24 mln funtów została przeznaczona na współpracujące z nim centrum rozwojowe E:PRIME.

Oznacza to, że łączna wartość inwestycji w przekształcenie Halewood w fabrykę podzespołów do pojazdów elektrycznych wynosi prawie 380 milionów funtów.

Najnowsza inwestycja, która otrzymała wsparcie rządowe za pośrednictwem Departamentu Handlu Międzynarodowego i Finansowania Eksportu Wielkiej Brytanii, pomoże zachować 500 miejsc pracy w Halewood i przygotować pracowników Forda na przyszłe wyzwania, związane z produkcją modeli elektrycznych.

Kieran Cahill, wiceprezes Forda ds. operacji przemysłowych w Europie, powiedział: „Ford to globalna amerykańska marka, wplatająca się w europejski pejzaż gospodarczy od ponad 100 lat, a także główny pracodawca w Halewood od prawie 60 lat.

Naszym planem jest zbudowanie w Europie dobrze prosperującej firmy, która wzmocni pozycję lidera w segmencie pojazdów użytkowych, przeprowadzając elektryfikację gamy naszych samochodów. Halewood odgrywa w tym kluczową rolę, jako nasza pierwsza inwestycja w wewnętrzną produkcję podzespołów modeli elektrycznych w Europie.”

Za ubiegłoroczną wiadomością, że zakład, który obecnie produkuje przekładnie dla pojazdów z silnikami spalinowymi, wywalczył montaż jednostek napędowych do modeli elektrycznych Forda, poszło wstępne wsparcie w wysokości 230 mln funtów, które pozwolą na produkowanie już od 2024 roku 250 tys. silników rocznie. We wsparcie włączył się BEIS Automotive Transformation Fund, który ma na celu elektryfikację brytyjskiego łańcucha dostaw w branży motoryzacyjnej i ochronę jego konkurencyjności na rynku globalnym.

24 mln funtów przeznaczone zostały na centrum rozwojowe Forda E:PRIME w Dunton, które zajmuje się tworzeniem prototypów elektrycznych jednostek napędowych oraz szkoleniem pracowników Halewood w zakresie ich produkcji i montażu, w czym pomaga Centrum Zaawansowanych Napędów. Zasilany energią z akumulatora zespół napędowy, składający się z silnika elektrycznego i przekładni, zastępuje silnik spalinowy i skrzynię biegów stosowane w konwencjonalnym pojeździe z silnikiem benzynowym.

Tim Slatter, prezes Ford UK, powiedział: „Jest to bardzo ważny kolejny krok w kierunku wprowadzenia w ciągu dwóch lat do oferty Forda dziewięciu pojazdów elektrycznych. Nasi brytyjscy pracownicy odgrywają ważną rolę w drodze do realizacji planu pełnej elektryfikacji gamy Forda, czego dowodem jest zwrot zakładóew Halewood w kierunku produkcji nowych, zeroemisyjnych układów napędowych oraz innowacyjna działalność w zakresie finalizacji procesów produkcyjnych, jaką prowadzi centrum E:PRIME w Dunton.”

Zdolności produkcyjne Halewood podnoszą się z 250 tys. do 420 tys. jednostek napędowych rocznie, co stanowi wzrost o prawie 70 procent w stosunku do dotychczasowych możliwości. Oznacza to również, że 70 procent z 600 tys. pojazdów elektrycznych, które Ford będzie sprzedawał w Europie do 2026 roku, będzie napędzanych przez komponenty wytwarzane w Halewood. Rozwój gamy modeli elektrycznych Forda w Europie przyczyni się do przyspieszenia realizacji globalnego celu, jakim jest produkcja ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie, właśnie do roku do 2026.

Ceniony Ford Puma, E-Transit Custom – elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się modelu w Wielkiej Brytanii, korzystająca z unikatowego zaplecza dla pojazdów użytkowych Ford Pro, E-Tourneo Custom, a także Transit Courier i Tourneo Courier oraz przyszłe modele, będą wyposażone w jednostki napędowe produkowane w Wielkiej Brytanii. Odbiorcą produktów z Halewood będą linie montażowe w zakładach Ford Otosan w Rumunii i Turcji, których zamówienia stanowią obecnie znaczną część eksportu Ford UK z zakładów w Merseyside oraz w Dagenham, szacowanego na 2,1 mld funtów rocznie.

Praktykanci i inżynierowie zaangażowani w opracowanie elektrycznego zespołu napędowego byli częściowo ulokowani w E:PRIME w Essex, gdzie odbywały się próby projektowanego silnika, natomiast wdrażanie nowych umiejętności i wiedzy odbywało się w Halewood, w ramach transformacji zakładu.

Wybór Halewood oznacza pierwszą inwestycję marki Ford we własną produkcję komponentów do pojazdów elektrycznych w Europie. Przejście Halewood na produkcję komponentów elektrycznych jest ważnym etapem budowania przez Forda w Europie dobrze prosperującego i dochodowego przedsiębiorstwa, skoncentrowanego na przygotowaniu oferty zelektryfikowanych pojazdów, a w efekcie w pełni bezemisyjnej gamy modeli osobowych i dostawczych do 2035 roku.

Ford zamierza także osiągnąć do roku 2035 neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla dla wszystkich zakładów, logistyki i dostawców w Europie. Produkcja nowej jednostki napędowej w Halewood Plant, rozpoczynającą się w roku 2024, będzie przebiegała z wykorzystaniem energii neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Energia elektryczna i gaz pochodzą z odnawialnych źródeł, a instalacja paneli słonecznych wygeneruje aż 1 782 MWh. Inne projekty Halewood, przyczyniające się do pełnej neutralności węglowej, jaką Forda osiągnie w Europie do 2035 roku, obejmują lokomotywy elektryczne (używane do manewrowania ciężkimi ładunkami), które zastąpią lokomotywy spalinowe oraz punkty ładowania samochodów elektrycznych dla pracowników.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

QSense Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.