W ciągu trzech miesięcy 2011 r. fabryki zlokalizowane w Polsce wyeksportowały łącznie 599 autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 5 ton. To o 57 pojazdów więcej niż rok wcześniej (+ 10,51%).
Liderem autobusowego eksportu po trzech miesiącach 2011 r. - i to z dość dużą przewagą nad resztą konkurencji - zostało Volvo z rezultatem 217 wysłanych za granicę autobusów. Podstawowym kierunkiem eksportu firmy w 2011 r. była Szwecja, Norwegia i Francja.
Drugie miejsce w rankingu ma MAN z wynikiem 147. wyeksportowanych autobusów miejskich. Główne kierunki eksportu fabryk zlokalizowanych w Sadach i Starachowicach to Niemcy, a następnie Holandia i Luksemburg.
Trzecie miejsce to Solaris Bus &Coach, który w I kwartale 2011 r. sprzedał poza granicami naszego kraju 138 autobusów. W tym roku zaszły zapowiadane zmiany w kierunkach eksportu. O ile zeszły rok upłynął na dominacji Szwecji, Niemiec i Norwegii, tak ten rok zaczynamy od prowadzenia Włoch, Niemiec i Francji.
Czwarte miejsce w eksportowym rankingu zajmuje Scania Bus Production Słupsk, która w I kwartale br. wysłała do swoich zagranicznych klientów 68 autobusów oraz ponad 60 podwozi do montażu przemysłowego. Kompletne pojazdy trafiły w zdecydowanej większości do odbiorców z Szwecji oraz Wielkiej Brytanii i Estonii. Listę polskich eksporterów autobusów w I kwartale 2011 r. zamykają firmy:
- Kapena (22 szt.)
- Autosan (4 szt.)
- CMS Auto (3 szt.)
Liderem autobusowego eksportu po trzech miesiącach 2011 r. - i to z dość dużą przewagą nad resztą konkurencji - zostało Volvo z rezultatem 217 wysłanych za granicę autobusów. Podstawowym kierunkiem eksportu firmy w 2011 r. była Szwecja, Norwegia i Francja.
Drugie miejsce w rankingu ma MAN z wynikiem 147. wyeksportowanych autobusów miejskich. Główne kierunki eksportu fabryk zlokalizowanych w Sadach i Starachowicach to Niemcy, a następnie Holandia i Luksemburg.
Trzecie miejsce to Solaris Bus &Coach, który w I kwartale 2011 r. sprzedał poza granicami naszego kraju 138 autobusów. W tym roku zaszły zapowiadane zmiany w kierunkach eksportu. O ile zeszły rok upłynął na dominacji Szwecji, Niemiec i Norwegii, tak ten rok zaczynamy od prowadzenia Włoch, Niemiec i Francji.
Czwarte miejsce w eksportowym rankingu zajmuje Scania Bus Production Słupsk, która w I kwartale br. wysłała do swoich zagranicznych klientów 68 autobusów oraz ponad 60 podwozi do montażu przemysłowego. Kompletne pojazdy trafiły w zdecydowanej większości do odbiorców z Szwecji oraz Wielkiej Brytanii i Estonii. Listę polskich eksporterów autobusów w I kwartale 2011 r. zamykają firmy:
- Kapena (22 szt.)
- Autosan (4 szt.)
- CMS Auto (3 szt.)
Eksport autobusów z Polski w I kwartale 2010 r.
Producent | 01-03.2011 | proc. | 01-03.2010 |
Volvo Polska | 217 | 36,23 proc. | 152 |
MAN Bus Sp. z o. o. | 147 | 24,54 proc. | 113 |
Solaris Bus & Coach | 138 | 23,04 proc. | 43 |
Scania Production Słupsk | 68 | 11,35 proc. | 216 |
inni | 29 | 4,84 proc. | 18 |
RAZEM | 599 |
100 proc. | 542 |
Źródło: JMK analizy rynku transportowego |
Więcej w serwisie www.infobus.pl