Podsumowując wyniki finansowe, Leoni, niemiecki dostawca m.in. wiązek elektrycznych podał, że kryzys gospodarczy wywarł znaczący wpływ na działalność firmy w II kwartale br.
Jednak wyniki były lepsze w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy 2009 r. Wartość skonsolidowanych przychodów w II kwartale wyniosła 539,3 mln euro, o 35,3 proc. mniej niż przed rokiem ale o 8 proc. więcej niż w I kwartale.
EBIT wyniósł -31 mln euro, podczas gdy w zeszłym roku firma miała zysk 37,4 mln euro.
W sumie w pierwszym półroczu przychody osiągnęły wartość 1 022,7 mln euro (rok wcześniej 1 590,7 mln euro) a EBIT -77,8 mln euro (I półrocze 2008: +71,5 mln euro).
Na dzień 30 czerwca br. Leoni zatrudniało 45 522 pracowników, w tym 3 967 w Niemczech i 41 555 zagranicą. W ciągu 12 miesięcy zlikwidowano 7 762 miejsc pracy, w tym 217 w Niemczech i ponad 7,5 tys. w zagranicznych oddziałach.
Leoni zakłada, ze w całym 2009 r. przychody dostawcy mogą oscylować na poziomie 2,1-2,2 mld euro. W 2008 r. firma zarobiła 2,9 mld euro.