Magna, która wraz z rosyjskim Sbierbankiem ma kupić Opla od General Motors i stworzyć z niego nowy koncern motoryzacyjny - "New Opel" - zapowiada likwidację 10,5 tys. miejsc pracy, z tego 4,5 tys. w Niemczech - poinformował "PAP".
Rzecznik Magny potwierdził to w sobotę gazecie "Frankfurter Allgemeine Zeitung". Dwie trzecie tych redukcji przypadną na produkcję, a jedna trzecia na administrację.
"Spiegel" przypomina w sobotę w wydaniu internetowym, że minister gospodarki Niemiec Karl-Theodor zu Guttenberg, który cały czas był przeciwny sprzedawaniu Opla Magnie, wskazywał, iż zapowiedź redukcji 3 tys. miejsc pracy w Oplu w Niemczech dotyczyła produkcji, i przewidywał, że również w administracji będą duże zwolnienia. "Spiegel" dowiaduje się, że w Niemczech ma to być 1100 miejsc pracy. Łącznie Opel zatrudnia w Niemczech 25 tys. osób.
Rada administracyjna General Motors rekomendowała w czwartek preferowaną przez rząd Niemiec (mimo oporów szefa resortu gospodarki) Magnę jako inwestora dla Opla.
Rzecznik Magny potwierdził to w sobotę gazecie "Frankfurter Allgemeine Zeitung". Dwie trzecie tych redukcji przypadną na produkcję, a jedna trzecia na administrację.
"Spiegel" przypomina w sobotę w wydaniu internetowym, że minister gospodarki Niemiec Karl-Theodor zu Guttenberg, który cały czas był przeciwny sprzedawaniu Opla Magnie, wskazywał, iż zapowiedź redukcji 3 tys. miejsc pracy w Oplu w Niemczech dotyczyła produkcji, i przewidywał, że również w administracji będą duże zwolnienia. "Spiegel" dowiaduje się, że w Niemczech ma to być 1100 miejsc pracy. Łącznie Opel zatrudnia w Niemczech 25 tys. osób.
Rada administracyjna General Motors rekomendowała w czwartek preferowaną przez rząd Niemiec (mimo oporów szefa resortu gospodarki) Magnę jako inwestora dla Opla.