O ile w kwietniu w Rosji nastąpił spadek na rynku nowych aut osobowych i lekkich dostawczych spadek o 78,5 proc. to miesiąc później wyniósł on już 83,5 proc.
To efekt wycofania się z tego rynku praktycznie wszystkich międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych oraz przestojów, wywołanych brakiem komponentów, w fabrykach aut, które jednak zamierzają utrzymać produkcję w Rosji.
W maju Rosjanie zarejestrowali jedynie 24,3 tys. pojazdów. Łada, niekwestionowany lider rynku, zanotował spadek o 84 proc. (6,0 tys. sztuk). Kolejne miejsca leżały do: KIA (3,6 tys. sztuk, -81 proc.) i Hyundaia (2,9 tys. sztuk, -82 proc.). Spadek odnotowały wszystkie marki, nawet chińskie, choć w ich przypadku był on niższy niż u innych producentów (np. Geely -55 proc., Changan -27 proc. czy Haval -72 proc.).
Od początku tego roku w Rosji zostało zarejestrowanych o ponad połowę mniej aut niż w tym samym okresie 2021 roku (318,1 tys. sztuk, -52 proc.).
Europa
Maj 2022: w Rosji jeszcze są nowe auta do kupienia
- Szczegóły
- Autor: AEB, AutomotiveSuppliers.pl