Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
O ile w kwietniu w Rosji nastąpił spadek na rynku nowych aut osobowych i lekkich dostawczych spadek o 78,5 proc. to miesiąc później wyniósł on już 83,5 proc.

To efekt wycofania się z tego rynku praktycznie wszystkich międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych oraz przestojów, wywołanych brakiem komponentów, w fabrykach aut, które jednak zamierzają utrzymać produkcję w Rosji.

W maju Rosjanie zarejestrowali jedynie 24,3 tys. pojazdów. Łada, niekwestionowany lider rynku, zanotował spadek o 84 proc. (6,0 tys. sztuk). Kolejne miejsca leżały do: KIA (3,6 tys. sztuk, -81 proc.) i Hyundaia (2,9 tys. sztuk, -82 proc.). Spadek odnotowały wszystkie marki, nawet chińskie, choć w ich przypadku był on niższy niż u innych producentów (np. Geely -55 proc., Changan -27 proc. czy Haval -72 proc.).

Od początku tego roku w Rosji zostało zarejestrowanych o ponad połowę mniej aut niż w tym samym okresie 2021 roku (318,1 tys. sztuk, -52 proc.).
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MESH Works Inc.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.