Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Volkswagen planuje zwiększyć swoją wydajność i rentowność w perspektywie długoterminowej dzięki globalnemu programowi „ACCELERATE FORWARD | Road to 6,5”. Celem jest trwałe osiągnięcie zwrotu ze sprzedaży na poziomie 6,5 procent, aby zabezpieczyć środki na inwestycje w przyszłe technologie i miejsca pracy.

W tym celu marka planuje zwiększyć zysk o około 10 mld euro w 2026 roku. Prezes Volkswagena, Thomas Schäfer, przedstawił szczegóły planu, takie jak usprawnienie i przyspieszenie procesów administracyjnych, zwiększenie wydajności w zakresie rozwoju i produkcji, modyfikacja gamy modeliprzy jednocześnym zmniejszeniu liczby wariantów wyposażenia i dalsza poprawa jakości produktów. Volkswagen stworzy biuro zarządzania projektami (PMO), które będzie odopowiedzialne za program. Zarządzanie nim obejmie Stephan Wöllenstein, menedżer najwyższego szczebla w Volkswagenie. Program ma być wdrażany w ścisłym porozumieniu z przedstawicielami pracowników. Plan ma zostać wdrożony do października 2023 roku.

Decyzja zarządu Volkswagena o uruchomieniu programu „ACCELERATE FORWARD | Road to 6,5” wynika z analizy bardzo trudnego otoczenia rynkowego i sytuacji gospodarczej. „Program jest priorytetem dla całego zarządu. Musimy zbudować nową siłę dla marki Volkswagen i zapewnić jej solidną pozycję dla przyszłego wzrostu, dlatego teraz podejmujemy ogromny wspólny wysiłek. Musimy osiągnąć zrównoważony zwrot ze sprzedaży marki Volkswagen na poziomie 6,5 procent. Osiągnięcie tego celu w 2026 roku jest bardzo ambitne, ale wykonalne, jeśli połączymy nasze wysiłki. Pozwoli nam to zachować miejsca pracy, sfinansować naszą przyszłość z własnych środków i nadal inwestować w nowe pojazdy i technologie, w modernizację naszych zakładów i szkolenia pracowników” – powiedział Thomas Schäfer. „Wykorzystamy efekt synergii i staniemy się bardziej wydajni, szybsi i skuteczniejsi we wszystkich działach firmy. Stephan Wöllenstein jest jednym z najbardziej doświadczonych międzynarodowych menedżerów, jakich mogliśmy wybrać do zarządzania tym programem. Dzięki ‘ACCELERATE FORWARD | Road to 6,5’ wspólnie położymy fundamenty pod realizację strategii naszej marki” – dodał Schäfer.

Pomyślna przyszłość marki VW – wspólny cel zarządu i rady zakładowej

Zarząd i rada zakładowa będą nadal pracować nad wspólnymi i równie ważnymi celami, jakimi są rentowność i bezpieczeństwo zatrudnienia. „Wszyscy zgadzamy się, że musimy osiągnąć docelowe oszczędności bez obniżania wynagrodzeń lub likwidacji miejsc pracy” – powiedziała przewodnicząca głównej rady zakładowej Daniela Cavallo. Podkreśliła ona rolę współpracy między markami, skupienia się na oprogramowaniu i jakości produktów. „Oczekuję połączenia najważniejszych strategicznie obszarów. Musimy skorzystać z efektu synergii, na czym nasza firma z pewnością skorzysta w dłuższej perspektywie. Oczywiście równie ważne jest to, aby pracownicy byli informowani i zaangażowani w cały proces”.

Nowa struktura programu z interdyscyplinarnymi projektami flagowymi

Oczekuje się, że tylko w 2026 roku program „ACCELERATE FORWARD | Road to 6,5” pozwoli zwiększyć zyski o około 10 mld euro, co umożliwi w zrównoważony sposób osiągnąć zwrot ze sprzedaży na poziomie 6,5 procent. Program będzie realizowany na dwóch poziomach. Pierwszy obejmuje główne obszary działań w ramach marki: administrację, rozwój techniczny, koszty materiałów, produkty, ceny/miks modelowy, konstrukcję pojazdów, a także sprzedaż i zarządzanie jakością. Poza tym ACCELERATE FORWARD będzie realizować nową, opartą na współpracy strategię na drugim poziomie: flagowe projekty obejmujące wiele obszarów działania zapewnią większą wydajność i zwiększą zyski. Nacisk zostanie położony na takie aspekty, jak zmniejszenie złożoności i liczby wariantów, model sprzedaży, ograniczenie biurokracji, a także optymalizacja produktów i wydajności zarówno w przypadku platformy MQB, jak i MEB.

Thomas Schäfer podaje konkretne przykłady: Volkswagen zamierza bardziej skupić się na modelach produkowanych masowo. Modele o mniejszym wolumenie sprzedaży, takie jak Arteon, zostaną wycofane. „Skoncentrujemy się na niewielkiej liczbie modeli Volkswagena. Zmniejszy to złożoność naszej oferty i przełoży się na wzrost zysków” – powiedział Schäfer. Zmniejszenie liczby wariantów to kolejna szansa: Na przykład dla ID.7 oznacza to 99 procent mniej opcji konfiguracji w porównaniu do Golfa 7. Ponadto firma zamierza zoptymalizować wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładu w celu zwiększenia rentowności i umożliwienia bardziej elastycznego reagowania na wahania popytu i zawirowania na rynku w przyszłości.

Zarząd marki z ogólną odpowiedzialnością, zarządzanie PMO zostanie przejęte przez Stephana Wöllensteina

Program wydajności będzie organizowany przez szczupłe biuro zarządzania projektami (PMO) pod kierownictwem Stephana Wöllensteina. Odpowiedzialność za zarządzanie całym programem spoczywa na Zarządzie Marki. Poszczególni członkowie zarządu przejmą inicjatywę w obszarach działania i projektach flagowych. Konkretne kroki mają zostać określone w porozumieniu z przedstawicielami pracowników do połowy września. Oczekuje się, że program zostanie uruchomiony do października 2023 r., a wszystkie jego szczegóły i środki zostaną określone i przełożone na porozumienie z przedstawicielami pracowników w kontekście rundy planowania.

Dalszy potencjał synergii w grupie marek wolumenowych

Grupa marek wolumenowych jest niezwykle istotna dla uzyskania większej synergii i wyższych zysków. W tej grupie Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze, SEAT/CUPRA i Škoda ściśle ze sobą współpracują. Na przykład produkcja w ramach grupy marek wolumenowych będzie w przyszłości jeszcze bardziej dostosowywana do zakładów i platform pojazdów wielu marek – na przykład w planowanym przez Volkswagena pojazdem elektrycznym, kosztującym ok. 25 000 euro inicjatywę ma przejąć SEAT/CUPRA. Innym przykładem synergii jest wspólny rozwój i produkcja Volkswagena Passata i Škody Superb. Oprócz tego, marki należące do grupy wolumenowej zamierzają kontynuować optymalizację kosztów konsekwentnie we wszystkich markach, na przykład poprzez wspólną działalność posprzedażną.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Takoni Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.