W najnowszym badaniu Social Bakers, porównującym aktywność fanów wszystkich światowych marek na Facebooku w okresie od kwietnia do lipca br., Mercedes-Benz zajął drugie miejsce w rankingu ogólnym i pierwsze wśród producentów aut. Tylko fani amerykańskiej stacji telewizyjnej Discovery napisali więcej komentarzy, przyznali więcej „lajków” i częściej udostępniali treści.
Po raz pierwszy firma Social Bakers wprowadziła wskaźnik liczby interakcji na 1000 fanów – umożliwia on bezpośrednie porównanie aktywności mniejszych i większych społeczności. Pod tym względem Mercedes-Benz zajął zaszczytne, drugie miejsce – fani niemieckiej marki bardzo aktywnie komentują publikowane treści.
W lipcu br. liczba fanów Mercedes-Benz na Facebooku przekroczyła granicę 15 milionów. Aby to uczcić, niemiecki artysta Thitz stworzył wyjątkowe dzieło sztuki, wykorzystując papierowe torby wysłane wcześniej przez fanów z całego świata. Mogli oni aktywnie uczestniczyć w procesie twórczym i śledzić go w internecie.
W ubiegłym miesiącu także kanał Mercedes-Benz na Instagramie miał powód do świętowania – liczba obserwujących go użytkowników (tzw. followersów) przekroczyła okrągły milion. Z tej okazji Młody indyjski artysta Amshu Chukk stworzył specjalną pracę, która wraz ze zdjęciami „od kuchni” jest prezentowana od 22 do 31 sierpnia podczas festiwalu Art Masters w St. Moritz oraz w serwisach społecznościowych Mercedes-Benz. W imieniu niemieckiej marki za prowadzenie profilu odpowiadają fotografowie i blogerzy motoryzacyjni. Zasada „od fanów-profesjonalistów dla fanów” spotyka się z pełną akceptacją: każdego miesiąca profil MB na Instagramie notuje około 5 milionów interakcji.
#PlaceToBW – multimedialna podróż przez Badenię-Wirtembergię
Mercedes-Benz pozostaje otwarty na nowe, nietypowe aktywności w mediach społecznościowych – ostatnim tego przykładem jest kampania #PlaceToBW, przygotowana we współpracy z krajem związkowym Badenia-Wirtembergia oraz Tourismus Marketing GmbH Baden-Württemberg. Od 22 sierpnia do końca października br. blogerzy i fotografowie podróżują Mercedesami po Badenii-Wirtembergii, po drodze odwiedzają najciekawsze miejsca w „rodzinnym” regionie Mercedes-Benz i relacjonują te wizyty w internecie za pomocą słów oraz obrazów. Szczegóły można znaleźć pod hashtagiem #PlaceToBW na Instagramie, Twitterze i Facebooku, na blogach oraz pod adresem www.placetobw.de.
Mercedes-Benz w serwisach społecznościowych
Od wielu lat Mercedes-Benz należy do najbardziej aktywnych marek w sieci. Niemiecka marka sama pełni rolę swojego wydawcy i systematycznie realizuje program wysokiej jakości publikacji. Szeroko zakrojone działania w internecie i mediach społecznościowych stanowią integralną część koncepcji „Digital Media House”, w ramach której Mercedes-Benz prezentuje treści redakcyjne, korzystając ze wszystkich dostępnych kanałów internetowych. Od 2013 roku materiały pojawiające się na niezależnych blogach i kanałach na Twitterze, YouTubie, Facebooku, Google+ i Instagramie, a także w oficjalnych serwisach społecznościowych Mercedes-Benz, pojawiają się na łamach międzynarodowej strony www.mercedes-benz.com.
Wszystkie treści na temat Mercedes-Benz publikowane na łamach zewnętrznych stron internetowych, blogów, w cyfrowych magazynach lub na Twitterze agregowane są na platformie Social Cloud (http://social.mercedes-benz.com/), stworzonej dla blogerów, dziennikarzy internetowych, klientów oraz wszystkich miłośników niemieckiej marki w internecie.
Mercedes-Benz w serwisach społecznościowych – książka adresowa
www.mercedes-benz.com
www.mercedes-benz.pl
http://social.mercedes-benz.com
http://socialpublish.mercedes-benz.com
www.facebook.com/MercedesBenz
www.facebook.com/MercedesBenzPolska
www.google.com/+MercedesBenz
www.twitter.com/MercedesBenz
www.pinterest.com/MercedesBenz
www.youtube.com/MercedesBenztv
www.youtube.com/MercedesBenzPL
www.instagram.com/MercedesBenz
www.foursquare.com/MercedesBenz
www.linkedin.com/company/daimler
www.mercedes-benz.com/xing
https://vine.co/mercedesbenz