Producenci pojazdów w Niemczech ograniczają czas pracy, wydłużając przerwę w pracy na koniec tego roku oraz zamykają fabryki na skutek niższego popytu. Działania poszczególnych koncernów przedstawiają się następująco:
Ford
Ford redukuje o 4 proc. tegoroczne plany produkcji i zwalnia 500 pracowników zatrudnionych na czas określony i tymczasowych.
MAN
Zamknięcie trzech fabryk w okresie 12 grudnia - 9 stycznia 2009 r., ma "wyczyścić" nagromadzone godziny nadliczbowe przez 14 tys. załogę. Ponadto w pozostałe dni w tym miesiącu możliwy jest krótszy czas pracy.
Daimler
Dyskutowane jest ograniczenie czasu pracy do mniej niż 30 godz. w tygodniu dla około 50 tys. pracowników w 4 niemieckich zakładach. Funkcjonowałby on w okresie od stycznia do końca kwietnia 2009 r.
BMW
W zakładzie w Lipsku produkcja w listopadzie została zawieszona na 1 tydzień. Ponadto montaż prowadzi tylko jedna zmiana. Koncern planuje zwolnić 400 pracowników czasowych w tej fabryce oraz 8,1 tys. osób zatrudnionych na stałe, na całym świecie. Dwa zakłady w Bawarii były zamknięte od 3 do 7 listopada.
Volkswagen
Główny zakład w Wolfsburgu zawiesi produkcje pomiędzy 18 grudnia a 11 stycznia 2009 r. Podobne kroki planuje podjąć również Audi.
Porsche
Główny zakład był zamknięty na 1 dzień w listopadzie. Kolejnych siedem dni przestoju zaplanowano do końca stycznia 2009 r.
Ford
Ford redukuje o 4 proc. tegoroczne plany produkcji i zwalnia 500 pracowników zatrudnionych na czas określony i tymczasowych.
MAN
Zamknięcie trzech fabryk w okresie 12 grudnia - 9 stycznia 2009 r., ma "wyczyścić" nagromadzone godziny nadliczbowe przez 14 tys. załogę. Ponadto w pozostałe dni w tym miesiącu możliwy jest krótszy czas pracy.
Daimler
Dyskutowane jest ograniczenie czasu pracy do mniej niż 30 godz. w tygodniu dla około 50 tys. pracowników w 4 niemieckich zakładach. Funkcjonowałby on w okresie od stycznia do końca kwietnia 2009 r.
BMW
W zakładzie w Lipsku produkcja w listopadzie została zawieszona na 1 tydzień. Ponadto montaż prowadzi tylko jedna zmiana. Koncern planuje zwolnić 400 pracowników czasowych w tej fabryce oraz 8,1 tys. osób zatrudnionych na stałe, na całym świecie. Dwa zakłady w Bawarii były zamknięte od 3 do 7 listopada.
Volkswagen
Główny zakład w Wolfsburgu zawiesi produkcje pomiędzy 18 grudnia a 11 stycznia 2009 r. Podobne kroki planuje podjąć również Audi.
Porsche
Główny zakład był zamknięty na 1 dzień w listopadzie. Kolejnych siedem dni przestoju zaplanowano do końca stycznia 2009 r.