Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
15 lipca br. Komisja Europejska przyjęła pakiet wniosków, aby dostosować politykę UE w dziedzinie klimatu, energii, użytkowania gruntów, transportu i opodatkowania w taki sposób, aby obniżyć emisje gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55 proc. do 2030 r. - w porównaniu z poziomami z 1990 r.

W ramach Europejskiego Zielonego Ładu zostają wprowadzone bardziej rygorystyczne normy emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych przyspieszą przejście na mobilność bezemisyjną dzięki wymogowi zmniejszenia średnich emisji z nowych samochodów o 55 proc. od 2030 r. i o 100 proc. od 2035 r. w porównaniu z poziomami z 2021 r. W rezultacie wszystkie nowe samochody rejestrowane od 2035 r. będą bezemisyjne. Aby zagwarantować kierowcom możliwość ładowania pojazdów lub zakupu paliwa w niezawodnej sieci w całej Europie, zmienione rozporządzenie w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych nałoży na państwa członkowskie wymóg zwiększenia zdolności ładowania proporcjonalnie do sprzedaży samochodów bezemisyjnych oraz wymóg instalacji punktów ładowania i tankowania na głównych autostradach w regularnych odstępach: co 60 km w przypadku ładowania energią elektryczną i co 150 km w przypadku tankowania wodoru.

Komisarz do spraw transportu Adina Vălean zauważyła: Dzięki naszym trzem inicjatywom dotyczącym transportu - ReFuel Aviation, FuelEU Maritime oraz rozporządzeniu w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych - będziemy wspierać przejście sektora transportu na system dostosowany do przyszłych potrzeb. Stworzymy rynek zrównoważonych paliw alternatywnych i technologii niskoemisyjnych, a jednocześnie wprowadzimy odpowiednią infrastrukturę, która zapewni upowszechnienie pojazdów i statków bezemisyjnych. Pakiet ten wykracza poza ekologizację mobilności i logistyki. Stanowi szansę na to, by UE stała się wiodącym rynkiem zaawansowanych technologii.

W ciągu kilkunastu najbliższych lat nastąpi gwałtowna zmiana nie tylko w sektorze dostawców. Wyzwaniem będzie także infrastruktura. W Niemczech jest już ponad milion aut elektrycznych i hybrydowych. - Dzięki silnej technologii i atrakcyjnym modelom, w szczególności niemieccy producenci wnieśli duży wkład do boomu w dziedzinie e-mobilności - powiedziała niedawno prezes stowarzyszenia VDA Hildegard Müller - Jednak infrastruktura ładowania musi nadrobić zaległości. Do 2030 r. Niemcy będą potrzebować ponad miliona punktów ładowania dla e-samochodów i e-vanów.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
GABEC
YETICO S.A.
Alucrom Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.