Od momentu wprowadzenia pojazdów na rynek w 2010 roku, Volvo Buses sprzedało ponad 2000 autobusów hybrydowych w około 20 krajach. Niższy poziom emisji oraz zużycia energii, a także niski poziom generowanego hałasu są doceniane przez coraz większą liczbę miast na całym świecie.
- Sukces ten ugruntował naszą pozycję globalnego lidera w zakresie autobusów hybrydowych. W miastach na całym świecie zelektryfikowany transport autobusowy postrzegany jest jako wydajne kosztowo rozwiązanie poprawiające jakość powietrza oraz redukujące hałas. Nasze rozwiązanie uatrakcyjnia podróż oraz ulepsza środowisko bez konieczności inwestowania dużych zasobów w nową infrastrukturę - mówi Håkan Agnevall, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Buses.
Dania, Węgry oraz Polska dołączyły do rynków obsługiwanych przez hybrydy Volvo. Największym rynkiem pojedynczym jest Wielka Brytania. Kolumbia, Szwecja, Niemcy, Brazylia oraz Szwajcaria to kolejne kraje, które zakupiły znaczną liczbę autobusów hybrydowych. Najwięcej sprzedanych modeli stanowią autobusy dwuosiowe, podczas gdy autobusy przegubowe to około 60 sprzedanych sztuk. Całkowity wynik sprzedażowy obejmuje nową elektryczną hybrydę Volvo Buses, która została wprowadzona na rynek w 2014 roku i jak dotąd korzystają z niej Hamburg, Sztokholm oraz Göteborg.
W czerwcu bieżącego roku rozpoczną się regularne przewozy wykorzystujące pierwsze, w całości elektryczne autobusy Volvo w Göteborgu. Autobusy te są częścią ElectriCity - obszernego przedsięwzięcia pomiędzy sektorem korporacyjnym, instytucjami badawczymi oraz agencjami publicznymi, które zajmuje się zagadnieniami związanymi z rozwojem nowych rozwiązań dla transportu publicznego.
- Nasza kompleksowa flota zelektryfikowanych autobusów pozwala na spełnienie zróżnicowanych wymagań klientów. Uważamy, że miejski transport będzie wymagał różnych rodzajów hybryd, również tych opartych na technologii plug-in oraz autobusów w pełni zelektryfikowanych. W pełni elektryczne autobusy idealnie sprawdzają się w centrach miast, elektryczne hybrydy są świetne w przypadku nieco dłuższych tras, natomiast hybrydy są doskonałe na trasach dolotowych, z których podróżni korzystają, aby dostać się do miasta - mówi Håkan Agnevall.
Fakty
Hybryda Volvo 7900 Hybrid oraz hybryda przegubowa Volvo 7900 Articulated Hybrid
- Wersja dwuosiowa oferuje niższe zużycie paliwa o nawet 39% w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla. W przypadku wersji przegubowej zużycie jest niższe o około 30%.
- Emisja spalin niższa o 40–50%
- Cicha i bezemisyjna praca na przystankach.
- Praca z wykorzystaniem elektryczności/diesla lub biodiesla.
- Energia wytwarzana podczas hamowania silnikiem jest przechowywana w akumulatorach, a następnie wykorzystywana do napędzania silnika elektrycznego.
- Silnik elektryczny jest używany głównie do ruszenia z postoju i osiągnięcia od 15 do 20 km/h.
- Wyposażone w silnik elektryczny, akumulatory oraz mały silnik diesla.
- Nawet 70% czasu pracy na silniku elektrycznym.
- Cicha i bezemisyjna praca na silniku elektrycznym.
- Zużycie energii niższe o 60 %1 w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla.
- Emisja dwutlenku węgla niższa o 75–90 % 1 w porównaniu z konwencjonalnymi autobusami z silnikiem diesla, w zależności od wykorzystywanego paliwa.
- Praca z wykorzystaniem elektryczności/diesla lub biodiesla.
- Wyposażona w silnik elektryczny, akumulatory oraz mały silnik diesla.
- Ładowanie akumulatorów odbywa się na końcowych przystankach i trwa jedynie sześć minut.