“Deutschlandplan” dotyczy określenia przyszłości poszczególnych fabryk:
- Bochum - produkcja samochodów (Opel Zafira) nie zostanie zakończona na początku 2015 r. ale najprawdopodobniej pod koniec 2016 r. Po tym okresie w Bochum pozostanie magazyn części (600 pracowników) i centrum produkcji komponentów (600 osób). Jednak od II kwartału zakład przejdzie z trzech na dwie zmiany produkcyjne. Decyzja dotknie 700 pracowników, którzy zostaną objęci odprawami i programem częściowych emerytur.
- Eisenach - po 2015 r. w tym zakładzie będzie kontynuowana produkcja małych aut. Obecnie wytwarzane są modele Corsa i ADAM,
- Kaiserslautern - produkcja komponentów została zapewniona po roku 2016.
- Rüsselsheim - zakład zostanie jedynym, w którym będzie wytwarzana Insignia. Produkcja drugiego modelu ma być uruchomiona w 2015 r. Także tylko w tej fabryce będzie wytwarzana przekładnia F40, montowana w modelach Opel Astra GTC/OPC, Opel Insignia OPC, Chevrolet Cruze i Buick Regal.
W 2012. strata GM z działalności w Europie wzrosła do 1,8 mld dolarów wobec 0,7 mld rok wcześniej.
Ponad połowa z pośród 37 tys. europejskich pracowników Opla zatrudniona jest w Niemczech.