Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Grupa Volkswagen kontynuuje zmiany w systemie zarządzania Grupą. W efekcie uchwały rady nadzorczej od 1 września będzie obowiązywać nowy podział obowiązków, co pozwoli na sprawniejszą pracę zarządu.

Nowy prezes zarządu, Oliver Blume, będzie koncentrował się na strategii, jakości, projektowaniu oraz spółce zależnej CARIAD, zajmującą się oprogramowaniem. Centralne działy, takie jak finanse, zasoby ludzkie, ciężarówki i autobusy, praworządność i sprawy prawne, IT, technologiczny i odpowiedzialny za rynek chiński będą nadal reprezentowane w zarządzie Grupy wraz z grupami marek: wolumenową, premium oraz aut sportowych i luksusowych.

„W ostatnich latach rada nadzorcza i zarząd wyznaczyły strategiczny kurs, podążając w kierunku elektromobilności i rozwoju oprogramowania. Teraz nadszedł czas na realizację zapoczątkowanych działań przy usprawnionym zarządzaniu Grupą. W tym celu zarządzanie Grupą zostanie uproszczone, co pozwoli na koncentrację na priorytetach” – wyjaśnił przewodniczący rady nadzorczej, Hans Dieter Pötsch. „Wraz ze znakomitym zespołem w zarządzie i Rozszerzonym Komitecie Wykonawczym Oliver Blume zadba o to, by Grupa Volkswagen nadal z powodzeniem i siłą stawiała czoła wyzwaniom transformacji” – dodał Pötsch.

“Współpraca w ramach koncernu, grup marek i samych marek jest kluczowa dla sukcesu Grupy Volkswagen. Marki otrzymają większą samodzielność i odpowiedzialność. Grupa będzie definiować cele, ustanawiać granice i zapewniać synergię dla platform i technologii. Oznacza to, że grupy marek przejmą odpowiedzialność za uproszczenie zarządzania” – powiedział nowy CEO Grupy, Oliver Blume.

Zarząd Grupy będzie koncentrował się na głównych zadaniach, takich jak opracowanie strategii oraz będzie podejmował ważne decyzje dotyczące kierunku rozwoju firmy, alokacji kapitału i wymagań finansowych. Działy, które działają na poziomie Grupy, takie jak zakupy, badania i rozwój, produkcja i sprzedaż zostaną połączone w Rozszerzonym Komitecie Wykonawczym. Komitet ten będzie odpowiedzialny za łączenie marek i działów, zapewnienie doskonałości operacyjnej i realizację synergii między markami. Murat Aksel, oprócz pełnienia funkcji członka zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe, odpowiedzialnego za zaopatrzenie, będzie odpowiedzialny także za zaopatrzenie na poziomie Grupy. Hildegard Wortmann, poza funkcją członka zarządu AUDI AG, odpowiedzialnego za sprzedaż i marketing, będzie nadal odpowiedzialna za sprzedaż na poziomie Grupy. Michael Steiner, członek zarządu odpowiedzialny za badania i rozwój w Porsche, będzie również zarządzał działem rozwoju Grupy, a Christian Vollmer, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za produkcję, będzie zarządzał działem produkcji Grupy.

„Murat Aksel i Hildegard Wortmann wykonali znakomitą pracę. Cieszę się, że będą ją kontynuować w ramach Rozszerzonego Komitetu Wykonawczego. Cieszę się również, że udało nam się pozyskać Michaela Steinera i Christiana Vollmera, którzy także dołączą do komitetu. Są oni związani z Grupą od wielu lat, to bardzo doświadczeni menedżerowie o wysokich kompetencjach zawodowych i osobistych” – powiedział Oliver Blume.

W ramach odpowiedzialności za sprzedaż na poziomie Grupy Hildegard Wortmann będzie, wraz z członkami zarządu wszystkich marek odpowiedzialnymi za sprzedaż, dbać o to, aby dział sprzedaży był przygotowany na przyszłe wyzwania i kontynuował realizację programu NewSales2030. Ponadto będzie ona nadal odpowiedzialna za strategiczną inicjatywę Grupy – Mobility Services. „Działania Hildegard Wortmann sprawiły, że jeszcze bardziej będziemy mogli skupić się w całej Grupie na kliencie. Jestem przekonany, że z wielkim zaangażowaniem będzie kontynuować rozpoczęte przez siebie inicjatywy i w ten sposób zapewni ciągłość prac nad tymi ważnymi projektami w Rozszerzonym Komitecie Wykonawczym” – powiedział Oliver Blume.

Murat Aksel, jako odpowiedzialny za zaopatrzenie, wraz ze swoim zespołem będzie nadal zarządzał organizacjami zakupowymi marek i regionów oraz dbał o to, aby były one przygotowane do sprostania wyzwaniom przyszłości. „Dalsza realizacja strategii przekształcania działu zakupów Grupy jest kluczowym czynnikiem dla wyzwań związanych z łańcuchem dostaw, przed którymi stoi cały koncern dziś i w przyszłości” – uważa Oliver Blume.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

YETICO S.A.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
Nifco Poland Sp. z o.o.